~ Kapitel 94 ~

2K 36 18
                                    

"Fuck altså" jeg tager mig frustreret til hovedet, "han kan sku da heller ikke reagere sådan der," fnyser Zoe, jeg sukker og trækker på skulderen, "Skye jeg er ked af det, men jeg kan ikke klare at se jer sådan," Noah lægger hans hånd på min skulder og sender mig et undskyldende blik.

Jeg vifter mine hænder mod ham og smiler stille, han har ret, jeg skulle alligevel have fortalt ham det på et tidspunkt, måske bare ikke lige her og under et skænderi, men sket er sket "skal jeg snakke med ham," Jake kigger spørgende på mig, jeg trækker på skulderen, "kom drenge" Theo rejser sig op og de andre følger med.

Lucy og Zoe rykker over ved hver sin side af mig, de kigger med medlidenhed på mig, jeg sukker "hvad så nu" spørg Lucy usikkert, "ingen ide," mumler jeg og kigger tomt ud i luften.

______________

Jeg smider mig ned i min seng og lukker træt mine øjne, et stille bank rammer min dør, "hej skat, jeg ville bare spørge, om du stadigt skulle ud med dine venner i dag," hun smiler stille til mig, jeg åbner mine øjne og sætter mig op, "det skal jeg vel," mumler jeg og stiller mig op, "henter Alex dig, eller skal du køres," spørg hun, jeg ryster hurtigt på hovedet, "du må godt kører," mumler jeg, hun nikker og lukker døren efter hende.

Jeg må hellere gøre mig klar, jeg trasker hen til mit skab og åbner det, jeg kigger uoverskueligt ind på alt mit tøj, måske skulle jeg bare have det på, som jeg har nu, jeg lukker døren til skabet og sætter mit hår op i en rodet knold, jeg kigger mig ind i spejlet og sukker, waow Skye du ser godt ud, tænker jeg ironisk. 

_______________

"Bare sæt mig af her, jeg kan gå resten af vejen," mumler jeg til min mor, hun nikker og drejer ind til siden, "jeg kører ned til Isabell, så du må nok hellere få en af de andre til at kører dig hjem," jeg nikker og vinker farvel til hende, hun kører og vinker til mig ud af hendes vindue, jeg sparker til en sten og begynder at gå stille mod resturanten.

Gad vide om Alex overhovedet kommer i aften, jeg håber virkeligt ikke at han gør, det kan kun gå galt, min mobil vibrer i min lomme og jeg tager den op, "hey" mumler jeg, "heey hvor er du, vi venter kun på dig," Zoe's stemme er klar, jeg kigger op fra jorden, "øh jeg er ude foran nu," mumler jeg, hun hviner og lægger på. 

På få sekunder er jeg indefor, jeg spejler rundt i rummet og finder dem ovre i hjørnet af resturanten, Lucy spotter mig og vinker mig over til dem, jeg smiler og trisser stille derhen, "hej venner" smiler jeg, de smiler og mumler hej tilbage, altså alle undtagen Alex, han kigger surt ned i bordet. 

Jeg dumper mig ned i den frie stol og kigger akavet rundt, "pizza" spørg Jake for at bryde den akavede stemning, jeg smiler og nikker, Jake tror at kuren på alt er pizza, "pizza igen" brokker Zoe sig, Jake kigger fornærmet på hende, "øhm hallo pizza er the shit" brokker han sig tilbage, hun krydser tvært sine arme, "man skulle fanme tro du elskede det lort mere end mig," mumler hun. 

Han løfter sit øjenbryn og nikker ivrigt, "I do," griner han, Noah slår sig selv på panden og sender Jake et blik, der fortæller hvor dum han er, Zoe fnyser fornærmet og kigger irriteret over på Lucy, jeg smiler til dem og rækker ud efter et mini flute, som er sat fint op på midten af bordet. 

"Hvornår kommer hende der," mumler Theo og kigger spørgende over på Alex, han kigger ned på sit Rolex ur, "nu" mumler han, jeg løfter mit øjenbryn og skal til at sige noget, men modtager en albue i siden fra Noah, jeg lukker min mund og kigger utilfreds tilbage på Noah. 

Alex rejser sig op og går mod udgangen, vi følger ham alle nøje med vores blikke, en lyshåret barbiedukke kommer smilende ind, med det største lag makeup, hun spotter Alex og kaster sig ind i hans arme, de kysser kort og vender sig så om mod os andre, jeg bider vredt i mit flute og sender hende nogle dræberblikke, da hun sætter sig ned. 

"Mød Amalie," mumler Alex ligeglad, hun kigger utilfreds på ham, "Amanda" retter hun, jeg smiler og griner diskret, "godt at møde endnu en barbiedukke," siger jeg stille i håb om at ingen ville høre det, Noah puffer til mig og jeg griner igen diskret, "utroligt" mumler Alex og ruller hans øjne af mig, jeg nikker og smiler, "ja jeg er ret så utrolig," han spænder i hans kæbe, og jeg siger dig, at hvis øjne kunne dræbe, så var jeg død det er helt sikkert.

"stop det gutter" vrisser Lucy og ser strengt på os begge, Alex læner sig tilbage og smiler lusket, "hun er bare jaloux," mumler han, og løfter provokerende sit øjenbryn mod mig, jeg åbner min mund og skal til at svine ham til. 

"Jeres pizzaer velbekomme," jeg kigger mod stemmen og begynder straks at savle, waow siger jeg bare, foran os står verdens lækreste tjener, jeg finder mit score smil frem, "thank you" siger jeg og smiler til tjenere, hans øjne fanger mine og han smiler stort, "intet problem, sig endeligt hvis der skulle være andet," jeg smiler og nikker.

"Ikke andet end dit navn" mumler Zoe og griner mod mig, jeg sender hende et dræberblik og griner så med, "damn" mumler Lucy og modtager straks et jaloux blik fra Noah, "så lækker er han da ik," mumler Noah tvært og kigger tilbage mod tjeneren, jeg tsker og nikker, "hell yeah han er," griner jeg og kigger også selv tilbage mod tjeneren. 

"Altså jeg synes Alex's er lækrest," mumler hende Amalie eller Amanda, jeg har ikke styr på det, jeg griner og ryster på hovedet, "mhm jaer så siger vi det," mumler jeg provokerende, Alex sukker og ruller endnu engang sine øjne af mig, "lad os spise" udbryder Jake og kaster sig over en af pizzaerne, Theo følger ham og rækker ud efter et stykke. 

"Såå hvad vil i efter," mumler Noah med munden fuld af pizza, jeg griner af ham og trækker på skulderen, "vi kunne tage i biografen," spørg Lucy og kigger håbefuldt på os, "hmm Alex, jeg håbede lidt vi kunne tage hjem til dig," Amanda piller forførende ved ham, han sukker og ryster på hovedet, "kom" mumler han og rejser sig, hun kigger forvirret på ham.

Han tager hende med ud på toilettet, jeg skær en grimasse og tager et stykke pizza til, "jeg forstår ikke, at man gider gøre det på et toilet," mumler jeg nu også med munden fuld af pizza, både Lucy og Zoe kigger ned i bordet, jeg sprætter overrasket mine øjne op og kigger fra Zoe til Lucy, "fuck no piger har i," råber jeg. 

De tysser på mig, og jeg flækker af grin, Noah kigger tilfreds over på Jake, jeg vender min opmærksomhed mod Theo, "har du" spørg jeg, han klør sig akavet i nakken og nikker, jeg sukker, "jamen okay så er det bare mig," mumler jeg. 

"Hey det må i ikke her, ud med jer," vi vender vores opmærksomhed mod toilettet, den lækre tjener står og griner, mens en anden står og skælder Alex og Amanda ud, vi rejser os alle op på samme tid og styrter nærmest hen mod toilettet, Amanda står med hende bh i hånden og Alex står med hans trøje. 

Vi får øjenkontakt, og jeg smiler provokerende til ham, "ud" råber en af dem der arbejder der, Amanda fnyser og skynder sig ud, Alex smiler og trækker hans bluse på, "ses udenfor" råber han til os og går stille ud, jeg holder mig grinende for munden, "fucking typisk, jeg er ikke færdig med at æde," mumler Jake tvært, Zoe sender ham et strengt blik og hiver ham ud af resturanten. 

Jeg vender mig mod den lækre tjener og fortryder for alvor ikke at have gjort noget ud af mig selv her til aften, "jeg tror, vi er færdige nu," mumler jeg, han griner og nikker, "jeg er Skye," introducere jeg mig selv, han smiler, "Matheo" siger han, jeg nikker, "jeg betaler nu," mumler jeg mod Noah og Lucy, de nikker og går ud til de andre, Theo kommer op om min side, "skal vi splitte," spørg han. 

Jeg ryster på hovedet, "det fint" mumler jeg, han nikker og smutter også ud til de andre, Matheo fortæller mig beløbet og jeg betaler med mit kort, "øhh måske kunne jeg få dit nummer," spørg han og smiler stort, jeg bider mig i læben og nikker, han rækker mig noget papir, og jeg skriver hurtigt mit nummer ned.

"Tak jeg ringer" siger han og ser overglad ud, jeg smiler og nikker, "vi ses," mumler jeg og går ud.

_____________________________

Forfatterbesked:

Bare rolig, jeg går mere i dybden med Alex og Skye dramaet næste kapitel <3

- Sabi2124/ItzSabine

Hot MessOù les histoires vivent. Découvrez maintenant