~ Kapitel 66 ~

1.6K 41 5
                                    

Jeg skubber mig forbi Fred, men han griber fat i min arm, "hey Skye, jeg vil ikke skabe dårlig stemning, det er jeg virkeligt ked af, jeg smutter nu, også ringer jeg til dig i morgen" siger han stille.

Jeg blinker forvirret med øjnene, han slipper min arm og går ud, "woaw han er virkeligt blevet moden" mumler Lucy, jeg nikker.

"Vil i fortsætte festen?" spørg Theo forvirret, jeg vender mig om mod Alex, han kigger flovt ned i bordet, jeg går op til bordet og sætter mig ned ved siden af han, han kigger forvirret op på mig, "er du sur på mig" spørg han.

Jeg nikker, "jeg magter ikke gå igennem det her igen Alex," siger jeg, han sukker.

"Jeg advarede dig" mumler han, som om at det skulle gøre situationen bedre, jeg sukker, "det der var ingenting," mumler jeg irriteret, han nikker.

"Jeg så hvordan han kiggede på dig," svare han mig surt, han rejser sig vredt op og styrter over mod baren, jeg ruller mine øjne af ham, hold nu op hvor er han anstrengende, jeg fatter ikke, at jeg overhovedet overvejede, at finde tilbage med ham.

Lucy pikker til mig "er du okay" spørg hun stille, jeg nikker, "vi skal bare have en fed fest nu," siger jeg og smiler til hende, hun nikker, og vi giver hinanden high five.

Vi står ude på gulvet og danser, bare mig og tøserne, jeg elsker når det bare er os piger, intet drama kun os tøser, jeg kan være 100 procent mig selv, når jeg er sammen med dem, når vi er sammen med drengene, tager man sig automatisk lidt mere sammen, så man ikke virker for barnlig.

Zoe stopper med at danse og kigger over mod vores bord, jeg kigger forvirret over på Lucy og derefter over mod vores bord, Alex sidder og snaver en meget fuld pige op af væggen, jeg løfter mit øjenbryn og er enligt ikke særligt generet over det.

Lucy lægger en hånd på min skulder, "er du okay" spørg hun bekymret, jeg vifter med mine hænder og nikker voldsomt, "jeg er bare rigtigt glad for, at han kommer videre," siger jeg bundærligt.

Zoe kigger uroligt på Lucy og så på mig, jeg smiler og ruller med mine øjne, "jeg mener det piger," de kigger mistroisk på mig, men acceptere det så.

Theo kommer op til os, "hey tøser jeg smutter lige ud og får mig en smøg, vi ses lige om et par minutter" han vender sig om og går mod udgangen, jeg kigger over mod vores bord igen, Alex trækker pigen med ud på toilettet.

Jeg bider mig selv i kinden og kigger mod Theo, "vent jeg går med," råber jeg efter ham, han stopper forvirret op og kigger undrende på mig, jeg halvløber op til ham, "jeg har lyst okay," mumler jeg.

Han åbner døren for mig, og jeg bukker mig und hans arm, da jeg går ud, jeg ved ærligt ikke, hvad jeg laver lige nu, jeg plejer at være totalt anti-ryger, men der er bare noget inden i mig lige nu, der har brug for at slappe af.

"Det er altså ikke godt for dig" siger Theo og rækker mig en smøg, jeg ruller mine øjne af ham, "bland dig udenom, du kan ikke dømme mig også gøre det selv," mumler jeg hårdt, han griner og ryster på hovedet

"Her" siger han og rækker mig hans lighter, jeg kigger forvirret på den, hvad er det jeg laver, jeg har jo ikke engang nogen ide om hvordan man ryger, han griner igen og tager hans lighter, "sådan her" siger han og putter sin smøg i munden, han tænder enden og suger ind.

Jeg kigger fascineret på røgen, det er virkeligt flot, han rækker mig lighteren, og jeg tager imod den.

Jeg lægger smøgen op til mine læber og tænder lighteren, luften puster ilden ud med det samme, jeg tænder irriteret lighteren igen og fører den hen mod min smøg, men ilden bliver pustet ud igen.

Jeg sukker og kigger opgivende på Theo, han smiler og holder hans hænder ud for min smøg, "prøv nu" jeg putter lighteren op til smøgen og tænder den, jeg suger med alt min kraft ind af, jeg puster røgen ud og begynder at hoste voldsomt og kigger frastødt på smøgen, "du er ikke vant til det" siger Theo og rækker ud efter smøgen, jeg vender mig hurtigt væk.

"Stop" siger jeg kort og tager endnu et sug, denne gang hoster jeg ikke, men mit ene øje for røg direkte ind i det, jeg blinker hurtigt med det og sukker, "jeg stinker til det her" mumler jeg.

Theo griner og nikker, "er du sikker på, at du har lyst til at ryge" spørg han, jeg kigger opgivende på smøgen.

Døren bliver åbnet og en meget fuld Alex kommer ud, han har armen rundt om pigen, han kigger mod os, jeg gemmer smøgen bag min ryg, men han har set den, han sætter pigen ind i en taxa og beder dem vente, jeg kigger mod Theo.

"Oh nej" hvisker han stille, Alex kommer tumlende hen mod os, "Skye hvad har du bag ryggen," jeg kigger han direkte ind i øjnene, gud hvor er jeg træt af ham.

Jeg smiler stort til ham, tager smøgen frem og tager et ordentligt sug af den, jeg puster røgen direkte ud i hovedet på ham, han kigger med store øjne på mig, "hvad tror du det er" siger jeg flabet, han kigger måbende på mig og går så mod taxaen.

"Gør hvad du vil" råber han tilbage mod os, jeg smiler mod ham og nikker, "det vil jeg gøre og i ligemåde da."

Theo kigger med store øjne på mig, "damn Jackson du hostede ikke" griner han, jeg nikker stolt og tager et sug til, nikotinen kicker ind og jeg bliver strakt mere afslappet, "lad os gå ind" siger jeg og skoder min smøg på jorden, Theo nikker og skoder også sin, jeg kigger over vejen der ligger en kiosk som har døgnåbent.

"Hey Theo kan vi gå derover og købe en pakke til mig," spørg jeg og hiver ham over vejen, han griner og mumler, "det ser ikke ud til at jeg har et valg."

______________

"Det tog godt nok langtid" siger Noah og kigger afventende på os, jeg sætter mig afslappet i sofaen og nikker, "vi skulle lige købe nogle smøger" siger jeg som om det var ingenting, Noah kigger med store øjne på mig, jeg bunder en af de mange drinks der står på bordet og giver mig til at nynne.

"Hvorfor er du i så godt humør" spørg Jake forvirret, jeg kigger fornærmet på ham og fnyser, "er det nu en dårlig ting," han ryster hurtigt på hovedet, "nej da" jeg smiler og bunder endnu en drink, hele min krop er afslappet og jeg føler mig tilpas.

Jeg rejser mig og skubber mig forbi Zoe, som sidder ved min side, jeg tager fat i Theo og hiver ham med mig udenfor, jeg rækker min hånd frem mod ham, "lighter" siger jeg, han nikker og fumler rundt i hans lommer, "øhhh" siger han, jeg sværger hvis han har mistet sin lighter lige nu.

"Jeg må have tabt den" siger han stille, jeg sukker og kigger over mod en gruppe drenge, der står lidt længere henne og ryger, "vi spørg dem" siger jeg og peger diskret over på drenge gruppen, Theo kigger skeptisk på mig.

"Ej jeg tror ikke rigtigt det er en god ide" siger han, jeg vifter med mine hænder, hiver ned i min kjole og retter mit hår, "så bliv her" jeg kigger tilbage på ham og smiler.

"Hey drenge er der en af jer der har en lighter jeg og min ven kan låne," spørg jeg, drengene kigger op på mig og over på Theo, "sure for et bj" griner den ene dreng, jeg ruller mine øjne af ham, "eller tak" svare jeg ham flabet, jeg vender mig væk fra dem og går over mod Theo.

En rug hånd hiver fat i mit håndled og trækker mig hårdt tilbage, jeg bliver revet rundt, "hvad er dit navn så" mumler drengen der har fat i mit håndled, jeg kigger vredt på ham, "jeg har ingen grund til at fortælle dig det og slip mig så, eller min ven kommer her over," vrisser jeg surt.

Drengen griner af mig og hans venner griner med, "det ser ud til at din ven allerede er skredet" siger han og peger over hvor Theo stod lige før, jeg kigger panisk derhen og rigtigt nok, Theo er ingen steder at finde.

"Vi skal nok få det sjovt" griner han ondt ned i mit øre, mine øjne lyner mod ham, men min eneste tanke er, at hvis det var Alex, jeg var sammen med herude, ville han aldrig have forladt mig.

__________________
Forfatterbesked:

Hello dejlige læsere, jeg håber i nyder min bog, jeg gør alt for at den er spændende nok til jer, håber i har en dejlig dag!❤️

- Sabi2124/ItzSabine ❤️

Hot MessWhere stories live. Discover now