Hello ! My Baby Girl .
[ 1 TAHUN KEMUDIAN ]
" Adik rindu emah ! adik rindu semua tentang emah ! ."
Tersedu -sedan Ijah menanggis , memandang kubur yang tentera nama dibatu nisan tersebut SAEDAH BINTI YUSUF . Sudah setahun ibunya meninggalkan keluarganya , tapi tidak pernah sesaat pun dia melupakan ibunya .
Setiap sentuhan dan kucupan ibunya tetap tersemart cantik dalam ingatannya . Selepas pemergian ibunya segalanya berubah bagaikan sekelip mata sahaja , dunianya menjadi gelap .
Dia juga diajar oleh abang-abangnya cara untuk mempertahankan diri , walaupun baru berusia 13 tahun dia telah diajar cara hidup dunia luar . Dimana dunia berdikari , hidup tanpa orang yang tersayang disisi .
" Kalau kamu nak emah hidup tenang disana ! Relakan pemergiannya dengan hati yang terbuka adik .Redha mesti ada dalam jiwa . "
Pujuk En.Roslan sambil memegang lembut bahu anak perempuannya itu , bagi menaburkan semangat dan menenangkan hati anaknya . Sedih jiwanya mengenangkan nasib yang menimpa anaknya yang baru hendak hidup .
" Kau jangan risaulah , kau kan ada abang ! kitaorang abang kau . Kitaorang semua akan jaga kau walau apa pun yang terjadi , ingat tu ."
Celah abangnya Angah sambil menunding jari kearah 2 orang lagi adik lelakinya . Merah matanya akibat menahan sebak dalam diri dan menahan tanggisannya daripada pecah .
Dia tidak mahu metunjukkan bahawa dirinya lemah dihadapan adik-adiknya , kerana dia telah diamanahkan oleh ibu dan ayahnya untuk menjaga adik-adiknya yang masih memerlukan kasih sayangnya .
Lagi-lagi adik perempuannya yang baru berusia 13 tahun , adik lelaki atas ijah baru 14 tahun dan lagi seorang 15 tahun . Tapi telah pandai menjaga dirinya sendri , maklumlah lelaki kan . Pandailah dia bawa dirinya .
" Aku , Angah , Nas akan jaga kau dengan zul sebaik mungkin , tu janji aku ! Kau tak payah risaulah ."
Sambung abangnya Isa atau digelar Achik , anak ketiga dalam keluarga itu dan abang keduanya , diletakkan kepala adik bongsunya itu didada bidangnya .Sedih itu tetap ada dalam diri dia dan yang lain-lain tapi dia tetap kene tunjuk bahawa dirinya kuat dihadapan adik-adiknya .
" --Selagi kau tak khawin ,kau tanggungjawab kitaorang bertiga termasuk kau zul ."
Potong Nasruddin atau Nas abang ketiganya , ditunding jari telunjuknya kearah adik lelakinya Zulkifli iaitu Zul . Mereka berlima saling berpelukkan antara satu sama lain . Bagi menaburkan semangat mereka untuk meneruskan hidup . Masih tergiang-giang lagi kata -kata Alongnya pada mereka berlima sebelum , Alongnya mendirikan rumah tangga .
-FLASBACK-
" Walaupun emah dah takde lagi , kita kene teruskan hidup kita seperti biasa yang pergi biarlah dia pergi ! kita yang masih hidup ni kene teruskan hidup ! Sebab yang pergi itu takkan kembali lagi untuk selama-lamanya . Life is go on ! ."
Kata-kata Alongnya itu tersangatlah memiliki maksud yang tersurat dan tersirat . ' ALONG ' ialah gelarannya pada panggilan family , nama sebenarnya ialah NOR AMALINA . Satu -satunya kakak yang mereka berlima ada .
" Abah kan ada , abah akan jaga kamu semua . Jangan risaulah ."
Ucap En.Roslan pada keenam-enam orang anaknya ,sambil tersenyum pahit , walaupun separuh dari jiwanya telah hilang . Tapi dia tetap kene tunjuk bahawa dirinya itu kuat untuk kebaikkan anak-anaknya .
- END FLASHBACK -
~ BERSAMBUNG ~
~> OK DONE BAB 3 .
~> 483 patah perkataan .
YOU ARE READING
Hello ! My Baby Girl .
Mystery / ThrillerCerita ini mengisahkan tentang seorang gadis biasa yang terjerumus dalam dunia mafia oleh ibu bapa angkatnya iaitu CARL EDWARD MIKHAEL dan NUR ERISSA NATHALIA ROSE . Kehidupannya berubah 360° darjah selepas dia memasukki dunia 'GELAP' . Memiliki si...