BAB 13 .

3.5K 144 6
                                    

Hello ! My Baby Girl .

" Ijah !"

Laung Yuyun sekuat hati sambil melangkah kearah Ijah dan yang lain . Sebenarnya mereka nak panggil Ijah untuk kirim beli makan.

Tapi dah terlanjur dapat tengok drama tak berbayar ni better tengok jelah. Lagipun nilah peranggai Ijah yang korang tak tahu, dia suka sangat main handfone sambil berjalan. Nak mati awal memang macam tu.

" Ye! eh weyy, ni bukan ke lelaki yang tolong kau tu Carol. Siap berjahanam-jahanam lagi."

Perli Ijah dengan selamba badak dia je, dia menunding jari telunjuknya betul-betul dihadapan Xian yang smart bertoxedo biru indigo.

Ya, lelaki yang ditunjuk Ijah ialah Xian. Xian merupakan sahabat baik Xavier didunia 'GELAP'.

" Dah-dah jom bla ."

Ditariknya tangan Ijah untuk mengikuti langkahnya. Bukan apa malu sebenarnya jejaka idaman depan mata Carol sekarang ni.

" Eh! sekejaplah aku nak cakap something dengan dia ."

Lawan Ijah pada Carol serta merentap kuat tangannya untuk dilepaskan.

" Tak payah!"

Tengking Yuyun pula dan dari situlah bermulanya pergelutan antara Ijah,Yuyun dan Carol Si Ijah ni pun satu degil! dia tetap nak bercakap juga walaupun mulutnya dah dikunci oleh Yuyun.

Xavier dan yang lain hanya menjadi penonton sahaja termasuklah Nora,Nat dan Syaza .

"Apa yang kau nak cakap. Cakap cepat! kalau benda yang bukan-bukan aku tumbuk kau sana."

Warning Yuyun pada Ijah, minah ni bukan boleh percaya. Dia cakap pakai lepas je!

" Siapa nama awak? "

Soalan pertama yang diajukan oleh Ijah kepada Xian. Sedikit pun dia tidak fikir apa kibat yang akan melanda sebentar lagi. Dengan jari telunjuknya dituju kearah Xian lagi.

" Xian ."

Ringkas Xian menjawab dan pada masa yang sama dia happy sebab dapat berjumpa dengan Carol.

Tak sia-sia dia datang ke Malaysia ni, niat hanya untuk menenangkan fikiran sahaja. Tapi terjumpa dengan jodoh pula.

" Oh, ni nak tanya awak kenal tak dengan perempuan tak guna ni ?"

Tanya Ijah sambil jari telunjuknya menuju ke Carol, tersentak Carol seketika dengan cara Ijah yang spontan tu.

Bukan Carol je, kawan-kawan dia yang lain pun sama. Termasuklah kawan-kawan Xian semua pelbagai tanda tanya yang berada dimindanya.

"--Ni perempuan tak guna ni suka.... hmmphh..hmm awak ."

Belum sempat Ijah menghabiskan ayatnya, Carol dan Yuyun cepat-cepat menutup mulutnya. Merah badam muka Carol akibat kejujuran Ijah .

" Kau ni kan, mati kau kejap lagi! "

Kalini amarah Yuyun betul-betul berada dikemuncaknya, tinggal nak meletup je lagi. Bukan setakat marah je, ditonjol-tonjolnya kepala Ijah bagi melepaskan amarahnya.

Pergelutan antara mereka bertiga pun mula terjadi disitu juga dan tanpa mereka sedar sekeping gambar lama dan baru  Ijah telah terkeluar dari handbagnya yang tidak dizipnya tadi.

Nora,Nat  dan Syaza hanya menjadi tukang tolak Ijah,Yuyun dan Carol yang sedang bergelut. Sehingga hilang dari pandangan mata Xavier dan yang lain.

Telatah mereka berenam itu hanya mendapat gelenggan daripada Xavier dan kawan-kawannya yang sedang berpeluk tubuh. Anak dara orang Malaysia memang macam ni ke?

"  Dah  jom blaa. Drama dah habis dah ."

Ajak Ezmeer pada yang lain. Xian,Adrean dan Calvin awal-awal lagi dah masuk ke kereta masing-masing hanya tinggal Xavier,Ezmeer dan Nicholas sahaja disitu.

Baru sahaja Xavier ingin melangkah pergi mengikuti langkah  kedua-dua  orang sepupunya. Dia terasa seperti terpijak sesuatu.

Tanpa berlenggah dia pun mengambil 2 keping kertas tersebut dibawah tapak kakinya, fikirnya 2 keping kertas itu hanyalah resit biasa tapi dia salah!

" Sejak bila pula kau jadi pengutip ni Xavier? Wow, cucu Jutawan dekat Italy pengutip beb."

Perli Nicholas, Xavier dan Nicholas memang tak ngam. Ada je benda yang nak digaduhkan atau disakatnya.

"--Broo kalau lu takde duit lu cakap je bro, gua boleh bagi berapa je yang lu nak."

Sambung Nicholas lagi sambil menghulurkan kad kreaditnya pada Xavier.

" Sono stupido, so cosa sto facendo."
(Shut up stupid, i know what i doing.)

Herdik Xavier. Tanpa melihat siapa empunya gambar itu dengan jelas, terus diselitkan aja 2 keping gambar tersebut didalam dompetnya sambil melangkah kearah keretanya. Dihidupkan enjin keretanya terlebih dahulu sebelum bergerak pergi dari kawasan cafe.

                                   - BERSAMBUNG -

652 PATAH PERKATAAN...

Hello ! My Baby Girl .Where stories live. Discover now