BAB 42 || PERGI. 🎈

3.8K 137 8
                                    

Hello ! My Baby Girl.

"Abang Long mana Kak Long ? Kenapa dah seminggu tak nampak Along ? "

Soal Farish pada Ell , tergamam Ell seketika . Dia tak tahu hendak berkata apa pada adik iparnya , takkan dia nak jujur bahawa Xavier keluar dari rumah ni disebabkannya ? Apa pula adik iparnya akan fikirkan nanti.

"Errr.... Abang Long outstation ...agaknya ? "

Balas Ell , diseluhkan sedikit perkataan 'agaknya ' itu agar adik iparnya tidak mengesyaki apa-apa .

"Sejak bila ? Along tak cakap apa-apa pun dengan Angah ? Wait kenapa Angah tak tahu semua ni ? Cerita benda yang betul to me now ! Jangan nak berdalih-dalih . Sebab angah tahu akak tipu , kalau along ada kerja dekat luar pun dia akan cakap dengan angah ."

Satu keluhan berat terlepas di hujung bibirnya , apa lagi lah ujian untuk Xavier kalini ? Dah macam-macam Xavier hadap , sekarang ni apa lagi ! .

"Kak Long sebenarnya Leader The Black Scorpian , maaf kalau Angah ingat Kak Long menipu korang ."

"Angah tahu tu , sebab Along ada bagitahu. Tapi sekarang ni kenapa dia tinggalkan akak ?"

"Sebab dia ingat akak tipu dia , akak tak tipu dia ! Betul ! Takde niat langsung , akak sayang dia Angah. Dia syurga akak , dia lelaki yang akak paling sayang. "

"Melampau betul dia sampai tinggalkan akak , dia pun sepatutnya fikir ! Dia pun tipu akak sebab dia pun ketua mafia. Selalu nak nampak kesalah orang , nyanyuk betul si bodoh tu ."

Terus dia bangkit dari duduknya , dia mesti selamatkan rumah tangga kembarnya juga . Jika tidak kembarnya mesti akan menyesal jika hati Ell dah tertutup untuknya lagi . Cetek betul otak Xavier , gamak Farish.

Keluar je dari rumah , terus dia mencapai handfone nya. Nombor Xavier didail , dia harus menasihati kembarnya juga . Sebelum ada apa-apa yang terjadi , mereka berdua dah lah ramai musuh . Nama pun dua-dua ketua mafia kan , so musuh semestinya ramai.

"Apa Along ni !! Melampau betul lah Along ni ! Along balik sekarang , apa yang ada dalam kepala otak along ni ?! Sampai tinggalkan bini seseorang dalam rumah ."

Herdik Farish di corong talian , baru saja panggilan diangkat oleh Xavier. Dah dia memaki hamun Xavier.

"Angah tak tahu apa-apa so better diam je ! "

"Diam ??? Ohh ok diam ! Sampai bila ? Sampai bini along mati dekat rumah ni ? Ke sampai dia masuk hospital gila sebab meroyan ? "

"Dia tipu along ! Dia penipu ! "

"Jadi along tu tak penipu ? Habis yang along tipu dia soal status along sebagai ketua mafia tu macam mana pula ? Jangan asik pandang kesalahan dia je long , pandang kesalahan kita juga. "

Terkedu Xavier apabila jawapan dari kembarnya , betul juga apa yang dikatakan oleh kembarnya tu. Tapi hatinya still masih marah pada wife dia sendiri.

"Satu hari bila hati dia dah tertutup untuk Along , along jangan marahkan dia. Ingat long hati manusia bila-bila je boleh berubah ! "

Terus dimatikan panggilannya , kembarnya betul-betul gila tika ini. Ada ke patut isteri sendiri dia buat macam ni .

Hari demi hari dan setiap hari pasti akan ada air mata yang dititiskan oleh Ell , dia rindu akan suaminya . Rindu sesangat , tapi makin hari makin dia rasa benci pada suaminya. Lelaki tu langsung tidak menelefon nya atau memesej nya. Sedangkan hari-hari dia menghubungi Xavier , hari-hari dia mesej Xavier untuk balik semula.

Tapi satu pun tidak dibalas atau diangkat oleh Xavier , perasaan kecewanya pada Xavier semakin meluas . Sehinggakan sekarang dia mula tidak ambil peduli pada lelaki tu. Nak balik atau tak nak , suka hati ! Dia dah mula rasa muak dengan perangai tak matang Xavier tu .

Hello ! My Baby Girl .Where stories live. Discover now