BAB 9 .

4.2K 139 3
                                    

Hello ! My Baby Girl .

[SABAH , KOTA MARUDU]
[SELEPAS 6 HARI ]

Hampir seminggu mereka berenam berada dikampung Yuyun dan mereka akan bertolak ke kampung Carol pada keesokkan harinya.

Pelbagai aktiviti yang mereka berenam buat ketika berada diSabah . Belajar menanam padi , belajar bercucuk tanam , menghias rumah anak-anak yatim dan sebagainya .

Segalanya dibuat dengan kerelaan sendiri bukan dari paksaan , lagipun walaupun mereka duduk dibandar .

Tapi mereka tetap tahu cara kehidupan orang kampung bagaimana , perasaan geli ditolak tepi . Yang penting enjoyy !

Lagipun dah nama pun kampungkan , takkan kampung nak ambil bibik untuk buat semua . Orang kampungkan suka usaha sendiri .

Semuanya ok , just bab-bab makan . Ada jelah makhluk allah yang akalnya kurang sihat sikit , asik nak komen je . Semua nak tanya , hempuk kang .

" Yuyun ni apa ?  "

Nak tahu siapa tanya ?? siapa lagi kalau bukan Ijah . Sememangnya bagi dia semua benda nak ditanyanya .

((Nasib dia tak tanya kenapa ayam kais-kais tanah . haha , habis semua nak tanya . Dah macam beruk yang terlepas dari kandang dh ))

" Ni nama dia mee bakso , alah makanan kami disini . Makan jelah , tak ada racunlah "

Jawab Yuyun sambil menghulurkan mee bakso itu kepada Ijah , Ijah hanya menayangkan muka selamba je .

Macam takde apa-apa benda yang berlaku , Nora dan yang lain awal-awal dah bantai gelak . Sememangnya Ijah ni jenis yang banyak tanya , semua nak tanya .

Kadang -kadang tu sampai kene ketuk kepala dia dengan Yuyun . Baru dia ok sikit , lepastu mulalah balik radio buruk dia.

 Baru dia ok sikit , lepastu mulalah balik radio buruk dia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

MEE BAKSO SABAH .
(( Rupa dia sama je mcm dekat jb , bezanya cuma rasa masam manis dia je .))

" Makan jelah Ijah , jangan banyak tanya ."

Sambung Carol seraya menghulurkan secawan air jus apple kepada Ijah .Makan dan minum pun orang hidangkan lagi nak banyak cakadak pula perempuan ni .

" Alah ! tanya pun salah ke ? "

Sambung Ijah lagi dengan reaksi mukanya yang tak bersalah.

" Benda tak salah ! tapi kau tu banyak tanya ."

Tengking kelima-lima kawan-kawannya serentak , Ijah terkedu seketika sebelum menunduk menekur lantai . Tapi tangan tetap bergerak menarik mangku yang berisi mee bakso itu dan jus apple hijau itu .

                  ●♡●●♡●●♡●●♡●●♡●
[KEESOKKAN HARINYA]

Harini merupakan genap seminggu mereka semua berada di kampung Yuyun . Pelbagai karenah dan ragam yang diorang dah buat dirumah family Yuyun .

Hello ! My Baby Girl .Where stories live. Discover now