Hello !My Baby Girl.
Hampir 4 jam Xavier dan Ijah memusingi sekitar banda Italy dan sepanjang perjalanan tulah mulut Ijah tak berhenti-henti mengunyah , sekejap makan . Sekejap minum sambil melayan movie di laptop Xavier . Sedang asik Xavier memerhatikan Ijah , tiba-tiba telefonenya berbunyi menandakan ada orang call .
"Speak ?!"
Arah Xavier pada si pemanggil . Didengar setiap butir bicara si pemanggil .
"Sto arrivando ora ! "
(I'm coming now ! )Balas Xavier sebelum dia mematikan handphonenya dan dibelokkan keretanya ke kiri , dia kene pergi ke pejabatnya sekarang juga . Ada kerja yang harus dibuat sekarang juga . Baru sahaja tadi dia menerima panggilan dari P.A nya .
"Nak pergi mana ? "
Soal Ijah , dia langsung tak faham apa yang dicakapkan oleh Xavier tadi . Jadi sebab itulah dia menanyakan kepada Xavier .
"My office "
"For ?"
Soal Ijah lagi , kalini Xavier hanya membiarkan sahaja soalan dari Ijah . Dia harus cepat-cepat menyelesaikan kerjanya sebelum bertambah lagi banyak . Nasib baiklah awal-awal lagi dia telah menghubungi papanya bahawa dia tidak pasti bila dia boleh hantar Ijah ke sana , jadi tak payahlah papanya menunggu je.
Setibanya dia di depan bangunan pejabatnya , terus keretanya bergerak memasuki parking yang sememangnya khas untuknya .
"Turun ! "
Arah Xavier , dibukakan pintu keretanya disebelah pemandu untuk Ijah keluar .
((Eleh macam mak datinlah kau ni 😑))
Terkial-kial Ijah keluar dari keretanya , oleh kerana terlalu slow dia terus menarik tangan Ijah untuk mengikuti langkahnya .
"Eh sabarlah ! Iman berterabur ke sampai tak geti nak sabar ?!! "
Bentak Ijah , Xavier langsung tidak mempedulikan bebelan Ijah . Dia terus menuju ke lift VIP dan tingkat 20 ditekan . Tak lama kemudian dia tiba didepan officenya , semua mata-mata yang memandangnya langsung tidak dihiraukannya . Yang penting dia harus cepat , sampai dia tidak sedar bahawa dia masih lagi menggenggam lengan kanan Ijah .
"Hye baby , you pergi mana ? Lama you tak masuk office . You tak kesian ke dekat I ? "
Sapa thalitha a.k.a P.A nya . Digosoknya lengan sasa milik Xavier , seperti sedang mengoda Xavier .
"Eeeee , gedik ! 😒"
Ujar Ijah secara tiba-tiba , mendengar sahaja suara Ijah terus Thalitha memandang tajam ke arah Ijah . Direnung dengan tajam sekali wajah Ijah , seperti mahu terkam .
Nak tahu siapa Thalitha ?
Thalitha ialah PA Xavier , dari dulu lagi Xavier tak suka pada Thalitha . Tapi dia bertahan kerana baru 3 bulan Thalitha bekerja dengannya , pakaian ? Seksi nak mati . Kadang-kadang sampai nampak buah dadanya , bukan kerana Xavier takut tergoda tapi dia takut Thalitha ni jadi makanan kembarnyananti . Thalitha ni dari dulu lagi dia suka akan Xavier , dah pelbagai cara dia buat untuk dapatkan Xavier . Tapi tak berhasil . Goda pun dah tapi hati Xavier tetap beku .
"Kau siapa ? "
Soal Thalitha pada Ijah , terus ditarik tangan Xavier dari menggengam lengan Ijah . Tapi sedikit pun tidak telerai , makin kuat Xavier menggenggam pergelangan tangan Ijah adalah .
"---eee .. lepaslah , dia ni siapa ? Kenapa you pegang dia. "
Dihentakkan kakinya beberapa kali , tanda dia geram . Eee astaga gedik ! .
YOU ARE READING
Hello ! My Baby Girl .
Mystery / ThrillerCerita ini mengisahkan tentang seorang gadis biasa yang terjerumus dalam dunia mafia oleh ibu bapa angkatnya iaitu CARL EDWARD MIKHAEL dan NUR ERISSA NATHALIA ROSE . Kehidupannya berubah 360° darjah selepas dia memasukki dunia 'GELAP' . Memiliki si...