Hello ! My Baby Girl .
Daripada tadi Yuyun dan Nora tidak senang duduk , sekejap ke kiri sekejap ke kanan . Handphone ? Daripada tadi lagi dia menghubungi seseorang tapi tidak berangkat-angkat juga .
"Apa yang korang serabutkan sangat ni? Korang cari apa ? "
Soal Carol , pening dia dibuatnya . Daripada pagi sehinggalah mencecah ke tengah hari , Yuyun dan Nora still berdiri dengan wajah yang penuh kerisauan.
"Ijah sepatutnya balik hari ni , tiket flight dia ke Malysia hari ni . Ni aku tak tahu dia balik mana , antara rumah Abah dia or sini ."
Terang Yuyun , dia langsung tak tahu Penerbangan Ijah tiba disini pukul berapa ? Ijah langsung tidak memberitahunya tentang itu , dahlah sepanjang 2 minggu Ijah disana . Satu panggilan or mesej pun tak ada daripada Ijah.
"Really ? So kiranya Ijah balik hari ni lah eaa ? Mesti ada ole-ole ni ."
Ujar Carol penuh bersemangat , harapkan ole-ole je rupanya😑 .
"Tulah masalahnya tapi tak tahu dia balik mana ? Takpe aku call Abah dia je kejap , maybe Abah dia tahu flight dia sampai pukul berapa ."
Terus panggilan dibuat oleh Yuyun pada En.Roslan , tak lama kemudian panggilan dijawab oleh En.Roslan .
"Hello ? Hello , assalamualaikum Abah ..................... ."
👑👑👑👑👑👑
"Awak nak pergi mana ? Kenapa kemas-kemas barang ? Awak nak tinggalkan saya dekat sini ke ? "
Tanya Ijah polos pada Xavier , dilihat Xavier yang sedang mengemas beg pakaian dengan teratur .
"Balik ."
"Tapi kenapa ? Awak cakap awak ada urusan dekat sini ? Urusan awak dah settle ke ?"
"Dah. "
"Habis tu awak nak tinggalkan saya seseorang dekat sini ? "
"Yes ."
"Awak tak kesian dekat saya ?"
"Tak ."
"What ! Tapi awak dah jaga saya sampai saya baik demam , Lepastu tak kan awak nak bla macam tu je ? "
"So ? ."
"Kau ni kenapa ah ! Aku cakap punyalah panjang lebar kau balas satu patah perkataan je ? Yes . Tak . So ? Kepala otak kau lah. "
Mendengar sahaja hamukkan dari Ijah terus mata Xavier tajam memandangnya , walaupun baru 5 hari dia dekat dengan gadis ini . Tapi dia dah tahu perwatakan gadis ni lasak dan kasar , tengok je lah kejap-kejap saya awak . Kejap-kejap kau aku .
"Habis kau nak aku cakap apa ?!! "
Marah Xavier , dirampas bajunya yang berada ditangan Ijah . Dia dah masukkan dalam beg , Ijah keluarkan balik . Dia masukkan semula Ijah keluarkan balik , mana tak geramnya . Dia kene cepat balik ke Italy , sebab sepatutnya dia kene jaga Ijah 3 hari je .
Tapi disebabkan demam Ijah belum pulih dan Ijah mengajaknya memusinggi sekitar kota paris , terus jadi 5 hari . Dia dahlah berjanji dengan Isha bahawa dia akan balik 2 hari lepas .
"Saya nak ikut awak boleh ??? Bolehlah please ...."
Tersentak Xavier seketika , gila ke perempuan ni ? Nak ikut dia balik Italy , mau mati dia dikerjakan oleh Grandpanya , Ayahndanya dan Bondanya nanti . Tapi bila difikir-fikirkan balik , bagus juga lagipun Papanya memang nak gadis ini kesana . Tak payah susah-susah nak paksa atau bagi bius , dia yang suka rela nak ikut .
YOU ARE READING
Hello ! My Baby Girl .
Mystery / ThrillerCerita ini mengisahkan tentang seorang gadis biasa yang terjerumus dalam dunia mafia oleh ibu bapa angkatnya iaitu CARL EDWARD MIKHAEL dan NUR ERISSA NATHALIA ROSE . Kehidupannya berubah 360° darjah selepas dia memasukki dunia 'GELAP' . Memiliki si...