Hello ! My Baby Girl.
3 Bulan kemudian ...
Proses berpantang Ell berjalan dengan lancar , tiada apa-apa gangguan pun. Semasa proses berpantang Ell , Xavier dan yang lain banyak meluangkan masa dengan menyusun strategi mereka. Satu persatu strategi di susun dengan baik .
Bukan setakat berhari-hari , berminggu-minggu. Tetapi berbulan-bulan , daripada Ell disahkan mengandung sehinggalah dia menimbang cahaya mata.
Xavier tidak perlu risau lagi untuk meninggalkan isterinya. Oleh kerana Ell telah selamat melahirkan anak-anaknya , dia yakin Ell pandai jaga dirinya sendiri. Cuma sekarang yang perlu dirisaukan ialah Carol ! Isteri kepada Xian.
Mampukah Xian meninggalkan isterinya yang baru sahaja disahkan mengandung 2 bulan ? Bercelaru kepala otaknya bila memikirkan soal musuh yang tidak henti-henti menganggu mereka , apakah mampu Carol yang tidak tahu satu apa pun soal teknik pertahankan diri itu. Untuk mempertahankan dirinya jika ada apa-apa yang terjadi? Shitt !! Serabut .
"Broo aku tak boleh broo , kita kene tangguhkan lagi sekali rancangan ni . Please broo , my Wife ! "
Tolak Xian , dia tidak boleh berfikir tika ini. Bukan sekejap mereka hendak kesana , paling-paling makan masa berminggu-minggu . Atau mungkin sebulan dua ? .
"No ! Kita dah tangguhkan misi ni dah lama , kalini kita kene pergi juga walau apa pun terjadi. Ingat Xian , bunuh atau terbunuh ! Mati atau hidup ! Ingat broo ! "
Tergamam Xian bila mendengar kata-kata yang dilontarkan oleh Xavier , ya memang betul misi mereka selama ini tertangguh dek kerana kehamilan Ell yang pertama.
Sama juga sepertinya , dia juga baru sahaja ingin bergelar seorang ayah. Tapi bila mendengarkan kata-kata terakhir Xavier yang ditekankan iaitu 'bunuh atau terbunuh ! Mati atau hidup ' , ayat yang sangat makan hati dan sangat mencabar sifat kejantananya.
"But broo ...."
"Va bene se non vuoi andare! non chiedere perché qualcosa è così vicino alla tua prole! "
(It's okay if you do not want to go! do not ask why anything is so near your offspring!)Amaran yang cukup keras dilontarkan oleh Xavier , terkedu Xian bila dia mendengar perkataan 'PROLE ! ' iaitu keturunannya ! . Haa sudah , dia tidak mahu keluarga yang akan dibina olehnya nanti musnah bergitu sahaja. .
"Jangan risau , bini aku ada boleh tengok-tengokkan bini kau . Lagipun nanti kita hantar je dorang dekat rumah mak bapak aku , dekat sana lebih selamat . "
Pujuk Xavier bagi menenangkan lagi hati Xian yang sedang berperang tika itu , tenang sedikit hati Xian bila mendengar pujukan dari Xavier. Dia tahu keluarga Xavier bukan orang yang biasa-biasa.
Mereka ada kuasa ! Pangkat ! Harta ! Rupa ! Dan darjat yang tinggi ! Kau lawan dia kau mampus !! Tu je istilah keluarga mereka , tak kiralah kau tua ? Muda ? Remaja ? Dewasa ? Bayi ? Kanak-kanak ? Kalau kau dah ada dalam senarai kematiannya . Hee ! Jawabnya tak akan adalah jalan keluar lagi buat nyawa kau ! .
Dalam pada masa yang sama , siapa sangka bahawa Ell pun sedang menyusun strateginya untuk berlawan dengan musuh . Sama seperti Xavier , mereka bertiga ialah orang kuat bagi THE MAFIA'S FAMILY. Oleh sebab itulah Ell juga diarahkan oleh Grandpa Xavier untuk mengikuti misi kalini , tanpa pengetahuan Xavier dan yang lain.
Ell selaku ketua bagi The black scorpion banyak membuat strategi diikuti dengan orang-orang kepercayaannya. Strategi harus disusun dengan rapi , jika tersilap sahaja langkah. Mahu dia mati juga disana dan bagaimana dengan keluarga kecilnya ? Anaknya baru berusia 3 bulan ? Haihh.
YOU ARE READING
Hello ! My Baby Girl .
Mystery / ThrillerCerita ini mengisahkan tentang seorang gadis biasa yang terjerumus dalam dunia mafia oleh ibu bapa angkatnya iaitu CARL EDWARD MIKHAEL dan NUR ERISSA NATHALIA ROSE . Kehidupannya berubah 360° darjah selepas dia memasukki dunia 'GELAP' . Memiliki si...