BAB 10 .

4K 126 0
                                    

Hello ! My Baby Girl .

S . K . I .P
[ 3 JAM KEMUDIAN ]

Mereka berlapan pun tiba di perkampungan Carol di sarawak , sesampai sahaja mereka dihadapan rumah Carol .

En.Fazril membunyikan hon kereta Vanpirenya sebanyak 3 kali , bunyi hon yang dibunyikan oleh En.Fazril itu berjaya menyentakkan anak dara berenam yang sedang diulik mimpi itu .

PINN !
PINN !
PINN !

" Arghh ! , sudah sampaikah bapak ?"

Tanya Yuyun pada ayahnya , dia baru saja terjaga dari tidurnya tadi . Apabila En.Fazril membunyikan hon keretanya .

" Sudahlah bah ."

Jawab En.Fazril pada soalan anak sulungnya itu sambil mematikan enjin keretanya .

" Guys , wake up ! . Let's go dah sampai dah ."

Kejut Yuyun pada rakan-rakannya yang tengah tidur lagi . Dikoncangkan badan kawan-kawannya satu persatu untuk bangun , dengan keadaan mamai mereka bangun untuk keluar daripada dalam kereta .

Beg bagasi mereka awal-awal lagi En.Fazril dan En.Narok ayah kepada Carol telah bawa keluar dari boot kereta .

" Kenapa ada 5 je bah ? bukankah sepatutnya ada 6 orang ?"

Tegur Pn.Syahida sambil menunjukkan jari telunjuknya kearah kawan-kawan anaknya . Terkejut mereka semua seketika , sebelum mengira satu persatu .

" What , wait-wait ! One .. Two .. Three .. Four .. Fi--ve ? kenapa ada 5 je ? "

Tanya Yuyun pula pada rakan-rakannya , hanya gelenggan sahaja yang dibalas oleh mereka . Gantok lebih menguasai mereka semua tika ini .

" Kau biar betul Yuyun , siapa yang takde ?"

Soal Syaza minta keyakinan daripada Yuyun , Yuyun hanya diam sambil menekur lantai . Ibarat sedang memikirkan sesuatu .

" Takkan tertinggal dekat sabah kot ?"

Tanya Nora pula , soalan yang diajurkan oleh Nora itu hanya mendapat gelakkan dari semua orang yang berada di situ , termasukklah ibu bapa Carol .

" Takkan kawan kau sendiri , kau tidak ingat bah ? . Kalau kau tidak ingat mama kasi kau cadangan , apa kata kau sebut nama satu persatu nanti kau tahulah bah siapa yang tiada disini ."

Cadang Pn.Syahida pada anak sulungnya itu , Orang dahlah mengantuk ! otak manalah berfungsi sekarang ni . Aihhh , tanpa sebarang bantahan mereka semua akur dengan cadangan Pn.Syahida . Disebut namanya satu persatu .

" Yuyun !."
" Nora ! ."
" Carol !."
" Nat ! "
" Syaza !"

" Weyy ! ijah yang takde ni , mana dia ? ."

Cemas Yuyun pula sambil matanya meliar mencari kelibat Ijah . Sedang leka mereka mencari kelibat Ijag , tiba-tiba mereka semua terdengar dengkuran halus dari arah dalam kereta ayah Yuyun .

Didekatkan diri dengan pintu kereta satu persatu , pelik sungguh . Enjin kereta dah dimatikan tutup pun dah ditutup tapi yang peliknya bunyi tu dari dalam kereta .

" Ya allah , minah ni . Tak tahu agaknya orang semua cari dia , dia boleh pula tidur dekat sini ."

Marah Yuyun , mana yang tak marahnya . Bila bukak je pintu kereta tu wajah Ijah yang terpampang dekat dalam kereta tu , tengah tidur secara terkangkang .

" Eh ! Ijah bangunlah . Dah sampai ni ."

Kejut Yuyun sambil mengoyangkan tubuh badan Ijah .

" Eishh , aku mengantok ni . Kau nak makan pergi jelah ."

Lawan Ijah apabila Yuyun mengacau tidurnya , aikk . Sejak bila pula makan ni , orang kejut bangun dia cakap makan pula . Jauh beza beb .

" NOR KHATIJAH BINTI ROSLAN !! I said wake up , so you wake up now ! ."

Tengking Yuyun sekuat hati ditepi telingan Ijah , sambil bercekak pinggang lagi . Terkejut beruk Ijah dari dalam kereta , terbeliak habis biji mata dia , akibat tengkinggan Yuyun .

" Aish yelah-yelah , "

Ucap Ijah sambil memaut tangan Yuyun bagi menyalurkan bantuan untuknya bangun . Alah gantok je kot , bukan nazak lagi .

' Eh mjnah ni ! kang makan juga kasut saiz 6 ni '

Monolog Yuyun dalam hati , geram dengan peranggai Ijah yang macam ^^^^ tu . Dengan muka terpaksa Yuyun tetap papah Ijah untuk berjalan .

Hilang segala gantoknya apabila Ijah hikang tadi , terkejut punya pasal lah . Keluar sahaja dari dalam kereta Yuyun dibantu oleh kawan-kawannya yang lain untuk memapah Ijah .

Oleh kerana terlalu mengantok dan keletihan ibu Carol pun menyuruh mereka untuk beristirehat sahaja dulu , selepas itu baru keluar makan malam .

Dia pun faham dengan keadaan kawan-kawan anaknya itu , naluri seorang ibulah katakan .

~ BERSAMBUNG ~
~ SORRY LAMA TAK UPDATE , BZY SIKIT .
~ 620 PATAH PERKATAAN .

Hello ! My Baby Girl .Where stories live. Discover now