Hello ! My Baby Girl .
[BALIK DARI KOLEJ .]
" Babi ! aku tak nak naik dengan kau lagi . Sial ! kalau aku mampus macam mana ? . Kesian dekat bapak aku dah hilang anak dia yang paling comel ni . Kau ni tak gunalah ."
Carut Ijah, dihempaskan tubuhnya diatas sofa yang berhadapan dengan televisyen . Bebelannya hanya dapat dibalas dengan gelak tawa , dari rakan-rakannya . Sememangnya itulah plan diorang berlima .
Bagi pengajaran sikit dekat perempuan ni , malas sangat nak bawak motorkan . Bak kata Yuyun " Ah ! padan muka engkau " . Nasib baiklah tak koma si Ijah tu , kalau tak mampus Yuyun dikerjakannya .
" Tulah , lain kali bawak motor sendiri . Hahaha ! doksah nok tumpang orang je . Bawak motor tu sendiri ."
Balas Nora dengan gelak tawanya sekali . Mana tak kelakarnya , terjerit-jerit budak Ijah tu dekat seat belakang motor .
Akibat Yuyun main menyelit -nyelit tepi lorilah , tepi baslah , tepi vanlah , dahlah bawak laju nak mampus .
Sampai hampir mencecah 120 km/j gilanya tak gayat . Habis meroyan Ijah atas motor , kalau dia bawak laju-laju tak gayat pula .
Siap menyelit sana menyelit sini . Kadang-kadang tu cecah tahap maksimum dah kalau dia yang bawak .
●♡●●♡●●♡●●♡●●♡●
Sunyi sahaja keadaan didalam rumah teres 2 tingkat milik 6 orang anak dara itu . Lampu didalam rumah tingkat bawah semuanya dah ditutup kecuali lampu ditingkat atas rumah teres itu sahaja , dimana lampu bilik dan ruang tamu ditingkat atas masih menyala .
Nak tahu sebab apa lampu ditingkat atas belum ditutup ? sebab semua busy on call dengan family masing-masing .
Nak mintak izin sebab nak ikut Yuyun balik kampung diSabah , nak melancong konon . Hampeh ! tu pun kalau dapatlah , hahha lol .
Maklumlah lepas sahaja tamat pengajian diSekolah Menengah , ibu bapa mereka berenam terus membelikan mereka semua sebuah rumah khas untuk mereka berenam .
Hasil persetujuan ibu bapa mereka , rumah itu dibeli secara tunai oleh perkongsian duit ibu bapa mereka .
Biasalah lepas tamat persekolahan je mereka berenam ditinggalkan di Johor Bahru kerana dipaksa untuk menyambung pelajaran mereka .
Itupun salah satu syarat sebab mereka semua ingin memiliki sebuah motor besar berkuasa tinggi dan sebuah kereta .
Syarat yang terpaksa ditunaikan disebabkan kemahuan mereka ingin memiliki motor dan kereta mereka terpaksa menyambung pelajaran selama sampai ke peringkat PHD .
Semua ibu bapa mereka balik ke kampung kelahiran semula dimana : -
~ Family Ijah balik TERENGGANU di KEMAMAN .
~ Family Yuyun balik SABAH di KOTA MARUDU .
~ Family Nora balik TERENGGANU di BESUT .
~ Family Carol balik SARAWAK di KUCING .
~ Family Nat balik PONTIAN .
~ Family Syaza balik PONTIAN .[ Jangan tanya pontian diorang berdua dekat mana , sebab aku pun tak tahu .]
Disebabkan itulah mereka berenam tinggal bersama-sama , ibu bapa mereka akan bank in kan duit pada setiap bulan .
Apabila mereka mintak atau tidak , tetap akan dibank in kan sebanyak Rm2000 sebulan . Selain itu , mereka juga kerap melancong kemana-mana .
Jangan tanya siapa capten yang suka sangat melancong tu . Siapa lagi kalau bukan Ijah a.k.a Minah tak betul.
Aishh semua dia nak jajah , dia tak tahu ke yang jadi mangsa keluarkan duit tu bapak dia (( En .Roslan )) . Hahahhaa lol . Maklumlah anak bongsulah dikatakan .
YOU ARE READING
Hello ! My Baby Girl .
Mystery / ThrillerCerita ini mengisahkan tentang seorang gadis biasa yang terjerumus dalam dunia mafia oleh ibu bapa angkatnya iaitu CARL EDWARD MIKHAEL dan NUR ERISSA NATHALIA ROSE . Kehidupannya berubah 360° darjah selepas dia memasukki dunia 'GELAP' . Memiliki si...