SPECIAL CHAPTER 5💕

3.7K 97 7
                                    

Hello! My Baby Girl.

ADREAN💕AMELIA

ADREAN P.O.V

Hye guys , mesti korang pelik kan . Kenapa tiba-tiba ada Amelia pula dalam cerita ni kan ? Sini aku terangkan ((tahan sebak)).

Sebenarnya cerita dia macam ni , aku sebenarnya duda . Nak tahu kenapa aku duda ? Kisah dia macam ni , aku tak kenal pun siapa Amelia ni . Isteri aku ialah kawan Ell , NURAMALINA NATASHA.

Dia isteri aku yang sah , kami berkahwin selama 5 bulan dan alhamdulillah isteri aku disahkan mengandung 2 bulan . Ya allah tu berita yang paling gembira bagi aku .

Selang beberapa bulan isteri aku kerap sakit , muntah-muntah . Aku fikir tu permulaan prenant sebab Ell cakap first prenant akan muntah-muntah and mual dekat tekak . Tapi muntah dia lain , dia muntahkan ketulan darah .

Kerap pengsan , badan dia pun lesu . Satu hari tu aku paksa juga dia untuk pergi hospital akhirnya dia ikut , sampai sana dia dimasukkan ke wad i.c.u , ya allah masa tu aku tak fikir apa hanya berdoa je agar dia dan anak dalam kandungan tu selamat.

Selang beberapa jam doktor keluar , dia cakap dia ada 3 berita buruk . Time tu aku tak fikir apa , aku terus dengar sahaja apa yang doktor tu nak cakap . Berita pertama yang dia sampaikan ialah dia cakap bahawa isteri aku menghidap kanser rahim stage 3 .

Masa tu jugalah aku menangis , sungguh berat gila ujian yang allah bagi . Tapi tak berhenti dekat situ , doktor sambung lagi kata-katanya . And berita kedua ialah isteri aku menghidap bara otak stage 2 . Doktor cakap dia boleh selamat sekiranya dia buat pembedahan kimo .

Tapi ada risiko yang menanti , tak cukup yang tu.  Dia sambung lagi berita yang ketiga , dia cakap isteri aku kene gugurkan kandungannya kalau dia nak selamat . Ya allah masa tu aku tak tahulah nak cakap apa , memang takde lagi gentleman aku.

Aku nangis sekuat hati aku juga dekat situ , lepas puas aku nangis aku jumpa isteri aku. Berat hati aku untuk bagitahu dia , tapi nak atau tak nak aku kene cakap juga .

Lepas aku cakap tu , dia punya menangis sampai tahap aku tak sanggup nak hadap . Yelah sakit tu datang sekali gus pada dia , aku mintak dia untuk buat rawatan dan gugurkan kandungan tu . Tapi dia tak nak dia cakap mahal lah apa , dia ingat aku ni miskin ke ? Aku lawan balik .

Tapi tetap sama dia degil , dia cakap tu anak dia . Kalau dia nak mati , dia redha tapi bagilah dia rasa mengandung tu macam mana. Ya allah sebak betul hati aku time tu bila dengar rintihan dia. Dia janji lepas baby kami lahir dia akan buat rawatan tu .

Tapi apakan daya , selang sebulan dia keluar hospital tu. Badan dia pucat lesu persis macam jerakung , sampai lah dia pengsan time dia tengah muntah darah . Aku bawak dia pergi hospital doktor cakap , semua kanser yang ada dalam badan dia dah sampai tahap kritikal.

Dia ada masa 3 bulan untuk hidup , mula-mula tu aku tak percaya dengan jangkaan doktor . Tapi ianya benar , usia kandungan isteri aku masuk je 6 bulan . Dia pergi dalam tidur , ya allah masa tu aku frash gila sampai tahap lepas mayat dia dikebumikan di Malaysia selang 3 hari aku lari kan diri ke United kingdom .

Dekat sanalah aku berjumpa Amelia , gadis ni baik , lemah lembut , tak banyak cakap . Sama macam arwah , tak lama pun kami berkawan seminggu je . Aku terus ajak dia kahwin , and tak sangka dia setuju .

Aku pun bawak dia ke Italy dan nikah dengan dia dekat sana , sehinggalah sekarang . Kami dikurniakan 1 orang kembar , yang kini baru berusia 3 tahun . Nak tahu nama dia , tak lah seindah mana , tapi ni nama yang aku dan bini aku sendiri pilih. Kenalkan :

-SYED IZZ ADELAN HANAFI
&
-SHARIFAH PUTERI ADELIANA AMELIN

Cukup sampai sini je aku kisahkan tentang kehidupan aku , aku mintak maaf kalau bahasa yang aku gunakan ni kesat . Aku SYED ADREAN HAKIM dan isteri aku PUTERI YOONA AMELIA mengundurkan diri dulu.  Byee ..

~BERSAMBUNG~

Tamat dah kisah antara Adrean ni , kita akan sambung pada Nicholas , Farish dan Lewis pula lepasni.

Sebelum tu , sis nak tanya korang ada ingat tak nama awek Lewis ? Kalau ada bagitahu eaa . Sebab sis dah lupa , nanti komen ok bab berapa . Sis lupa lah , sis cari tak jumpa😂😂.

Sis harap ada yang ingat😂😂💕💕. Okey bye ii

Hello ! My Baby Girl .Where stories live. Discover now