Hello ! My Baby Girl.
Bulan demi bulan telah berlalu , permulaan yang dihadapi oleh Ell semasa mula berkerja dengan Xavier ialah dimarahi , dicaci maki . Pelbagai yang diterima , baginya itu semua ialah dugaan bila baru berkerja.
Hampir 1 tahun dia berkerja di Syarikat Xavier , sebelum dia berhenti akibat ingin mengambil aleh company papanya : Carliuss Holding . Siapa je tak kenal , tiada bandingnya dengan : Xavier's Holding . Lama kelamaan mereka mula rapat sehinggakan dapat menjalinkan satu hubungan : Couple .
Keseriusan hubungan mereka , sehinggakan Xavier bercadang untuk menjadikan Ell sebagai Isterinya. Alhamdulillah atas berkat semua orang dia dapat melupakan arwah Ijah , tapi teddy bear Ijah tetap di simpan. Baginya Ijah tetap cinta pertamanya , tapi hadirnya Ell dapat menggantikan Ijah.
"Carla ! Faster ."
Laung Xavier , kebiasaan bila waktu rehat dia dan Ell akan lunch bersama. Gelaran untuk Ell pun lain , sengaja dia memanggil Ell dengan gelaran Carla. Biar dia seorang sahaja yang memanggil Ell dengan gelaran tersebut .
"Arash ni kenapa ?! Cepat-cepat , tak geti sabar ke ?!"
Hamuk Ell , dia juga begitu . Dia tidak memanggil Xavier dengan gelaran Xavier tetapi sebaliknya ialah Arash. Dia suka memanggil Xavier dengan gelaran Arash . Daripada mula dia bekerja di Syarikat Xavier , dia seorang saja yang memanggil Xavier dengan panggilan Arash sedangkan yang lain memanggil Xavier SI CAPO iatu boss .
Masuk sahaja Ell dalam kereta Xavier , terus Xavier memandu laju keretanya ke rumahnya . Bukan kedai makan , Ell selalu ingin kerumahnya kerana di sana ada pembantu Xavier iatu Mak Eya atau lebih dikenali sebagai Ibu .
Mak Eya pun suka dengan Ell , telatah Ell semua dia gemar . Di bersyukur kerana adanya Ell , Xavier dapat melupakan arwah Ijah walaupun tak semuanya.
Sampai sahaja dihadapan Villa milik Xavier , terus handfone mereka berbunyi menandakan ada orang call. Diangkat begitu sahaja panggilan yang diterima sebelum mereka berpandangan antara satu sama lain , habis saja panggilan yang diterima Ell terus membuka mulut .
"Mama suruh Carla balik now ! So can you send me back ? "
Soal Ell , hanya anggukan sahaja dibalas oleh Xavier . Tiada gelaran kau aku , tiada gelaran saya awak . Hanya gelaran Carla dan Arash sahaja digunakan .
S.K.I.P ...
Lepas Xavier menghantar Ell balik , dia terus ke rumah bondanya. Masuk sahaja didalam rumah dia terus bertentang mata dengan Ayandanya , dia tahu bila semua orang berkumpul tak lain tak bukan mesti ada hal yang mustahak .
"Why ?"
Ujarnya sambil melangkah ke sofa bersebelahan kembarnya , dilihat semua tunduk seperti ada kekesalan.
"What strong ?"
"Ayahnda nak kamu kahwin , hujung minggu ni tunang . Minggu depan nikah ! Ni arahan dari Ayahnda , Bonda , Grandpa dan Grandma.
"But you alls tahu kan Vier sayangkan Carla. Apa semua ni ?! "
Bantahnya , dia langsung tak setuju dengan keputusan yang diungkapkan oleh Ayahndanya ni . Kahwin dalam paksaan ni !!
"Dia ialah anak angkat pada mama Erissa dan kakak angkat pada Carla ! Dia baik ! Sopan ! "
"No Vier tak boleh accept benda ni"
Digeleng-gelengkan kepalanya beberapa kali sebelum dia bangkit untuk naik ke biliknya , di capai dengan kasar kunci keretanya dan telefonenya . Baru sahaja beberapa tapak dia melangkah terus Bondanya memegang erat lengannya .
YOU ARE READING
Hello ! My Baby Girl .
Mystery / ThrillerCerita ini mengisahkan tentang seorang gadis biasa yang terjerumus dalam dunia mafia oleh ibu bapa angkatnya iaitu CARL EDWARD MIKHAEL dan NUR ERISSA NATHALIA ROSE . Kehidupannya berubah 360° darjah selepas dia memasukki dunia 'GELAP' . Memiliki si...