BAB 12 .

3.7K 129 0
                                    

Hello ! My Baby Girl .

[SETENGAH JAM KEMUDIAN .]

Setengah jam telah berlalu , sedikit pun tiada bantahan ,keluhan  atau rungutan yang keluar dari mulut mereka  berenam untuk mengajak balik .

Disetiap kawasan dijelajahnya , semata-mata untuk berselfie , shopping dan sebagainya .

Penuh dengan gelak tawa dari mereka berenam disetiap sudut kawasan yang dijelajahnya , sehinggakan orang tersandung sedikit pun digelakkannya gila-gila.

Lagipun bukan selalu mereka dapat happy-happy macam ni , kadang-kadang je bila mood tengah baik . Kalau tak madah bergaduh je sepanjang hari seperti anjing dengan kucing.

" Pergi sana jom , background dia cantiklah "

Ajak Yuyun sambil mengamit tangan Ijah ,  untuk menuju ke tempat yang ditunjuknya . Terdorong sedikit tubuh Ijah kedepan akibat tarikkan Yuyun , sebelum beredar sempat juga dia menarik tanggan Nora , Carol , Nat dan Syaza .

Diserbunya ke arah dinding yang mempunyai pelbagai corak itu , SNAP !! beberapa keping gambar diambil disetiap sudut dinding yang ada.

" Ijah ! sini gambar Nora . Cepat ! cepat ! ."

Laung Nora memanggil Ijah seraya membuat pelbagai gaya untuk diambil gambar . Tanpa berlengah Ijah pun mengambil beberapa keping gambar Nora menggunakan polaroidnya .

" Eh guys ! wait , korang haus tak ? aku hauslah . Kejaplah aku nak pergi kedai runcit tu nak beli air , korang nak kirim apa-apa tak ?"

Ditunjuknya kedai runcit tersebut pada rakan-rakannya menggunakan hujung bibirnya yang dijuirkan kedepan, sementara menunggu jawapan dari rakan-rakannya sempat juga dia membelek-belek polaroidnya .

Lama juga mereka berfikir sambil memandang antara satu sama lain , sebelum menjawab pertanyaan Ijah .

" Boleh juga , aku nak air ais lemon tea ."

Balas Yuyun dikeluarkan sekeping duit kertas bernilai RM 5 dan dihulurkan pada Ijah , pantas Ijah mengambil sebelum dimasukkan kedalam beg sempangnya .

"-- Sama ! sama ! ."

Potong Nora , Carol , Nat dan Syaza serentak sambil menghulurkan not RM 3 setiap salah seorang . Selesai sahaja mengambil kesemua duit daripada rakan-rakannya , dia pun terus berjalan menuju kekedai runcit yang berada diseberang jalan .

Dilihatnya kekiri dan kekanan sebelum menyeberanggi jalan raya tersebut . Selesai sahaja dia menyeberanggi jalan raya itu , tiba-tiba ada satu notiflikasion mesej masuk daripada aplikasi whatapps Ijah .

TING !! .

" Aduh ! siapa pula yang mengacau ketenteraman aku time-time macam ni . Aish !."

Keluh + runggut Ijah walaupun begitu tanggannya tetap menyelongkar handbag hitam kecilnya . Lincah sahaja tanggannya membuka aplikasi whatapps yang baru masuk tadi , dibuka password handfonenya terlebih dahulu sambil kakinya tetap berjalan menuju kekedai runcit .

Selepas mengeluarkan handfone , dia langsung tidak mengzip semula handbagnya. Langsung dia tidak sedar bahawa dia lupa untuk menutup handbagnya semula.

' ADIK NANTI BELIKAN OLE-OLE DEKAT SANA TAU . JANGAN LUPA PULA ! BTW KAU BELANJA TAU , OK BYE ! .'

Tersenyum sengget Ijah selepas membaca mesej yang dihantar oleh abang  keduanya iaitu Achik dengan sepantas kilat tangganya membalas semula mesej tersebut sambil tersenyum seorang diri disebalik screen telefonenya .

Oleh kerana terlalu happy  , 1 kecuaian terjadi padanya . Dilanggarnya sesuatu benda yang teramat keras dan mengakibatkan dia kebelakang beberapa tapak .

" Oh My God ! tiang elektrik mana pula yang aku langgar ni ?"

Sangkaannya apabila merasakan benda yang dilanggarnya itu begitu keras dan padu . Distabilkan dirinya seketika dan digosok dahinya beberapa kali bagi menghilangkan rasa sakit pada dahinya , sebelum memandang tajam sekujur tubuh yang berdiri tegak dihadapannya dari atas hingga bawah .

                      ●♡●♡●♡●♡●♡●♡●
XAVIER P.O.V

Selesai sahaja urusanku dan 2 orang sepupuku berjumpa dengan 3 orang sahabat baikku didalam dunia 'GELAP' dan dunia bisnesman .

Terus aku memutuskan untuk meminta diri balik terlebih dahulu . Sebelum beredar sempat aku menilik jam ROLEXku seketika sebelum membuka Iphone Xku  , untuk menghubungi adik kembarku .

Sedang leka aku mencari nama adikku ,tiba-tiba tubuhku dilanggar oleh seseorang dengan kuat dan kau nak tahu apa dia cakap ? dia cakap yang aku ni tiang elektrik ! Daripada bentuk badannya seperti perempuan . Kalau ikutkan hati aku ni nak je aku tembak mulut dia. Shitt!!

" Oh My God ! tiang elektrik mana pula yang aku langgar ni ."

Walaupun perlahan sahaja suaranya ,tapi cukup jelas dipendengaraku .Sangat tajam sekali ayatnya ,kalau nak ikutkan hati nak je aku baling diadekatSungai Sarawak ni ! dahlah terbantut !

" Hello ! My Baby Girl. Jalan

Pedas sekali tegurku padanya sambil menundukkan sedikit kepalaku kebawah. Saja aku menggunakan ayat 'HELLO ! MY BABY GIRL ' tu dan aku mengusap sedikit pipinya . Kalau ikutkan hati nak je aku tampar dia nj , semak!!

" Erkk..Excuse me En.Tiang Elektrik ! awak tu yang jalan tak tengok depan , nak tuduh orang pula .  Better mintak maaf sekarang , sebab ni salah awak bukan saya"

Herdiknya padaku semula. Siap pakej dengan jari telunjuknya yang dihalakan dihadapanku lagi, seperti memberi satu amaran yang mendalam! Aishh aku tembak juga betina ni kang .

' What kau yang langgar aku . Then I want to tell you I'm sorry about her ? no way!"

Monologku dalam hati .Aku hanya menayangkan muka benggisku serta berpeluk tubuh dengan niat biar dia takut dan berambus .

" Okay wait for a minute , well you're sorry for me now because you're the one who vialated me not me who broke you "

Balasku padanya sambil menundukkan sedikit tubuhku bagi setaraf dengannya . Sengaja aku berkomunikasi dalam bahasa english, lantaklah dia faham ke tak. Dahlah pendek, separas dada bidangku je, ada hati konon nak marah-marah orang. Sekali aku lambong je, terus sampai Italy agaknya. Tak payah nak naik kapal terbang lagi. Menyusahkan je!!

"Okay saya mengaku is my fault. I'm sorry if it's ok, sila ketepi saya nak beli air."

Lawannya seraya melangkah pergi sebelum tu sempat juga dia menolak tububku ketepi kerana menghalang laluannya. Tapi langkahnya terhenti apabila dia memandang ke depan. Kenapa pula dia berhenti? fikirku seorang diri, ada musuh ke? ke dia nampak pistol aku? bermacam-macam benda bermain difikiranku.

Tapi bila aku melihat geranggan yang mula melangkah mendekatiku membuatkan aku pelik bin hairan , yelah sebab  kedua-dua orang sepupuku dan 3 orang sahabat baikku sedang melangkah mendekati kami berdua.

Wait dia kenal ke? fikirku lagi. Aihh pininglah!!  Tanpa berfikir panjang aku mula  membuka  mulut untuk bertanya, belum sempat aku berkata apa-apa , tiba-tiba ada suara seseorang menyampuk .

END P.O.V

                               - BERSAMBUNG -

MAAF SBB LAMA DAH TAK UPDATE , BZY SKIT .

Hello ! My Baby Girl .Where stories live. Discover now