Hello ! My Baby Girl .
" Cepatlah mak nenek ! lama dah ni kitaorang tunggu kau . Terbakar juga kulit kitaorang yang putih ni , dekat luar . Sebab tunggu kau lama sangat ! lambat betul , anak Roslan ni ! ."
Laung campur bebelan Syaza dari luar rumah memanggil makhluk allah yang paling lembab sekali .
Kalau bab-bab bersiap mesti dia yang paling lambat . Time dah lambat ! time tulah baru nak ikat rambut , baru nak cari baju , baru nak makan !! .
" Ye ! ye ! kejap , nak pakai kasutlah ni . Tak reti sabar ke agaknya . "
Omel Ijah , sejurus berlari melangkah keluar dari dalam rumah teres 2 tingkat itu .
Sebelum melangkah sempat juga dia mengunci pintu dan mencapai kasut nike putihnya .
Sesampai sahaja dia di gharaj motor dan keretanya , dia mendapat gelakkan yang teramat kuat oleh rakan-rakannya .
" Apa bendalah , kau ni Ijah ."
Tegur Yuyun dengan helaian tawanya yang masih tersisa .
" Apa gila ?! ."
Balas Ijah sambil menunduk melihat dirinya yang hanya berkaki ayam ?.
Bayangkanlah , sebelah tangan kiri ada bag laptop , dompet dan pass .Disebelah kanan pula memegang kasut nike putihnya , didalam mulut ada biskut oreo . Dengan beg yang x berzip lagi , aihh macam manalah dia bawak beg tu .
" --Ah ! bedallah , dah lambat ni ."
Potong Ijah sambil memperkemaskan dirinya , hanya gelenggan sahaja yang mampu rakan-rakannya berikan .
KASUT IJAH .
VROMM !
VROMM !Bunyi deruman enjin motorsikal berkuasa tinggi milik mereka berenam , mula kedengaran digharaj rumah teres tersebut.
Lama juga mereka memanaskan enjin , barulah mereka memulakan perjalannya ke kolej .
S.K.I.P
[ UNIVERSITY GALAXY HIGHSCHOOL ].VROM ! , VRRROOMM !.
Melihat sahaja 6 buah biji motorsikal berkuasa tinggi itu , berhenti betul-betul berhadapan dengan pintu masuk kolej .
Serba sedikit dapat menarik perhatian dan minat student-student lelaki dikolej mereka . Elok dan teratur sahaja 6 buah biji motorsikal itu , memasuki parking LOT yang sememangnya khas untuk mereka berenam .
Diparkingnya mengikut susunan seperti digharaj rumah mereka , maklumlah hanya mereka berenam sahaja perempuan yang membawa motor besar ke kolej .
Walaupun ada yang berhijab , tapi tidak langsung menjadi masalah bagi Yuyun , Nora , Nat dan Syaza untuk membawa motor berkuasa tinggi itu .
YOU ARE READING
Hello ! My Baby Girl .
Mystery / ThrillerCerita ini mengisahkan tentang seorang gadis biasa yang terjerumus dalam dunia mafia oleh ibu bapa angkatnya iaitu CARL EDWARD MIKHAEL dan NUR ERISSA NATHALIA ROSE . Kehidupannya berubah 360° darjah selepas dia memasukki dunia 'GELAP' . Memiliki si...