BAB 22 .

3.6K 139 4
                                    

Hello ! My Baby Girl .

"Abang Sayang nak bersiar-siar dekat taman tu kejap eaa ? "

Beritahu Pn.Errissa pada suaminya  sambil menghulurkan tangannya untuk mintak menyalami suaminya.

"Pergilah , suruh driver bawakkan . Abang ada hal nak buat dengan Xavier dan yang lain ni ."

Tanpa banyak  Pn.Errissa pun bergerak keluar dari bilik hotelnya .

Errissa pun bergerak keluar dari bilik hotelnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bilik hotel Pn.Errissa dan En.Edward .

Sampai sahaja dia ditaman , terus dia meluru ke satu bangku yang tidak jauh darinya . Senyuman pahit mula terukir dibibirnya.  Kalau diikutkan sekarang usia anaknya 19 tahun , tapi apa kan daya allah lebih sayangkan anaknya dan rahimnya sekali .

                 🌲💎🌲💎🌲💎🌲

"Haa ! Kan aku dah cakap makanan tadi ada binatang ping tu , aih nasib aku tak makan kalau tak nak samak macam mana ? "

Sedang asik Ijah membebel seorang diri , tiba-tiba dia ternampak seorang wanita tua yang sedang duduk di satu bangku.

"---zaman sekarang ni ada lagi ke mak bapak yang lari rumah ?"

Sangkanya wanita tua tu lari dari rumah , dengan perasaan yang tertanya-tanya dia mendekati tubuh wanita itu . Salam diberi terlebih dahulu kerana dia melihat wanita itu memakai tudung sarung . Mendengar sahaja ada orang beri salam terus Pn.Errissa mengangkat wajahnya , terkedu dia seketika apabila melihat seorang anak gadis menegurnya.

"Wa'alaikumsalam , yess ? Ada apa ? ."

Ramah Pn.Errissa , dilihat anak gadis itu menghulurkan tangannya . Cepat-cepat dia menyambut huluran gadis itu .

'Wujud lagi rupanya anak dara yang sopan '

Bisiknya dalam hati sambil tersenyum manis , ramah sungguh gadis ini dimatanya . Pendek dan menarik perhatian .

"Anak cari siapa dekat sini ? "

Soal Pn.Errissa , melihat sahaja gadis itu menggelengkan kepalanya dia dah tahu apa jawapan gadis itu.

"Saya tak cari sesiapa pun dekat sini , saya datang sini pun sesorang . Saja nak cari pengalaman dekat negara orang ."

"Nama anak ni siapa ?"

"Oh ya ! Nama saya Nor khatijah tapi Aunty boleh panggil saya Adik je sebab keluarga saya panggil saya Adik ."

Ramah Ijah mengenalkan dirinya , tersenyum sumbang dia dihadapan Pn.Errissa  . Sedikit perasaan kekok pun tak ada , yang dia tahu ramah itu penting pada diri kita .

'Ni ke budak yang aku cari tu ? Ramahnya dia ni ? Kalau betullah ni dia , aku nak dia tinggal dengan aku . Tapi baru je dia cakap yang dia ada keluarga , macam mana aku nak dia tinggal dengan aku ? Wait Erissa kau lupa ke yang kau tu bukan orang biasa ! Macam mana kalau ada apa-apa yang berlaku ? Betul kata Abang aku tak boleh ambil orang sesuka hati kalau dia bukan dari dalam dunia kami. But why not aku try '

Hello ! My Baby Girl .Where stories live. Discover now