Hello ! My Baby Girl .
1 minggu kemudian ......
Latihan demi latihan yang dihadapi oleh Ijah sepanjang dia berada dipangkuan En.Edward dan Pn.Erissa . Walaupun cuma seminggu dia disana , dia dah pandai menembak , memanah ? Kurang sebab dia tak suka .
Seperti dalam perjanjian dia oleh ayahnya En.Roslan bahawa dia akan ke Paris hanya untuk 2 atau 3 minggu sahaja . Jadi penerbangan dia ke Malaysia akan dihantar oleh mama dan papa angkatnya.
Semuanya tentang alamat rumah kampungnya , rumahnya di johor , rumah keluarganya di terengganu . Semuanya diberikan oleh Ijah kepada Pn.Erissa. Dia langsung tidak ada menyimpan rahsia kepada mama angkatnya itu , soal keluarganya dikampung semua diceritakan.
"Mama adik nak keluar sekejap ."
Pamit Ijah , dicapainya kunci kereta milik papa angkatnya.
"Papa pesan adik tak boleh keluar today. "
Tegur Pn.Erissa , entah mengapa suaminya awal-awal lagi dah berpesan padanya supaya tidak mengizinkan Ijah keluar .
"What ! Kejap jelah nak beli buah tangan untuk Abah dan kawan-kawan"
"I said no , so no ! "
"But why ? For a moment , please maa..."
"Ok-ok ! For a moment . Jangan lama nanti papa cari kang ."
"Yeayy , sayang mama ! "
Akhirnya Pn.Erissa terpaksa mengalah , dia tidak sanggup bila melihat wajah muram Ijah. Lagipun suaminya takkan memarahinya , kerana mereka cukup kenal dengan peranggai Ijah : keras kepala , degil , lasak , kasar , tapi manja .
Tengok sajalah , selama seminggu dia dan suaminya mengajar Ijah . Sekejap sahaja Ijah dah pandai bermain dengan pistolnya . Apalagi berlawan , tu memang dalam kemahirannya . Deruman enjin kereta yang dihidupkan oleh Ijah membuat Pn.Erissa beristighfar , hati dia kebelakangan ni rasa tidak sedap .
Berat hatinya ingin melepaskan Ijah , tapi apakan daya gadis itu licik. Kerana pernah sekali dia tidak mengizinkan Ijah keluar , gadis itu keluar melalui salur paip biliknya . Haihh kadang-kadang tu boleh buat dia stress , mungkin ni kot yang selama ini En.Roslan rasa dengan karenah Ijah. 😂😂
S.K.I.P
Sesampai sahaja Ijah di hadapan kedai yang menjual cendra mata terus diparking kan keretanya di lorong-lorong kedai , lepas memastikan semuanya berkunci dia terus bergerak ke kedai cendra mata tersebut.
"Ciaoo ."
( Hello. )Sapa Ijah pada penjaga caunter , selama seminggu dia telah diajar sikit demi sedikit cara percakapan orang Italy . Permulaan tu lidahnya agak berbelit tapi lama-kelamaan dia mula terbiasa.
Dipusing sekitar kedai cendra mata tersebut , banyak dia beli . Untuk keluarganya dan kawan-kawannya , dia tak kesah kerana papanya ada memberikannya duit Italy . Kalau tak cukup dia boleh je menggunakan card bank nya.
"Tolongg !! Tolong !!! ."
Jerit seorang gadis yang memakai baju kurung dan bertudung , dijerit sekuat hatinya apabila ada beberapa orang lelaki yang mengejarnya . Dia langsung tidak mengenali siapa lelaki tersebut , tetapi tiba-tiba sahaja dirinya dikejar.
Kebetulan semasa dia lari Ijah dah siap membeli barang dan ingin menujuk ke keratanya , baru sahaja dia ingin menyimpan barangnya . Tubuhnya dilanggar hebat oleh gadis itu , berdecit Ijah seketika. Dilihat gadis itu seketika sebelum gadis itu memeluknya tubuhnya dengan kuat seperti tidak mahu lepas.
YOU ARE READING
Hello ! My Baby Girl .
Mystery / ThrillerCerita ini mengisahkan tentang seorang gadis biasa yang terjerumus dalam dunia mafia oleh ibu bapa angkatnya iaitu CARL EDWARD MIKHAEL dan NUR ERISSA NATHALIA ROSE . Kehidupannya berubah 360° darjah selepas dia memasukki dunia 'GELAP' . Memiliki si...