21

1.7K 28 0
                                    

Verstijfd blijf ik midden in de woonkamer staan. Niet wetend wat ik moet doen. Ik vond hem wel vaker jaloers overkomen, maar zo erg als nu. Ik snap er niks van je kan wel iemand leuk vinden, maar dan hoef je niet mega boos te worden ineens. Nouja waarschijnlijk heeft hij zijn dag niet, hij zal mij echt niet leuk vinden. Ik wil gewoon vrienden zijn met Liv. Bas betrefd, hij is toch elke dag aan het werk behalve zondag, maar dan gaat hij vaak met mam iets doen. Dus 9/10 keer ben ik met Liv alleen thuis. Ik loop de trap op naar Livs slaapkamer. 'Liv..' Zeg ik als ik in zijn deuropening sta. 'Wat?' Vraagt Liv bot. 'Waarom ben je nou zo boos?' Vraag ik. En ga naast hem op bed zitten. 'Waarom ben je nou nog zo aardig?' Vraagt Liv. Ik haal mijn schouders op. Ik heb geen idee bedenk ik me. 'Ik wil nogsteeds weten waarom je zo boos doet.' Zeg ik. Liv zegt niks. 'Laat maar.' Zeg ik zuchtend en loop naar mijn eigen slaapkamer.

Na het avondeten belt Jason me. Ik ga op mijn bed zitten en neem op. 'Hey.' Zeg ik. 'Heyy.' Hoor ik aan de andere kant van de lijn. 'Hoe was het?' Vraag ik. 'Ik moet geopenreerd worden.' Zegt Jason. 'Oh.' Zeg ik. 'Maar waarschijnlijk is de kanker daarna wel weg, maar het word nooit zoals eerst.' Zegt Jason. 'Nouja ik heb het eerst nooit meegemaakt dus geen idee wat ik moet reageren.' Zeg ik. 'Maakt niet uit.' Zegt Jason. 'Ik moet gaan eten, sorry.' Zegt Jason. 'Hou me op de hoogte! Tot morgen op school.' Zeg ik. 'Loveyou.' Zegt Jason en verbreekt de verbinding.

De volgende dag op school komt Jason meteen naar me toe. 'Heyy.' Zegt hij vrolijk en geeft me een knuffel. 'Hey.' Zeg ik lang niet zo vrolijk als hij. 'Wat is er?' Vraagt Jason. 'Jij.' Zeg ik. 'Ik ga niet dood he, ik word geopenreerd en alles komt goed.' Zegt Jason. 'Ik hoop het.' Zeg ik. 'Maar vanaf volgende week ben ik een aantal weken niet op school, sorry.' Zegt Jason. 'Dat is dan zo, ik kom zo vaak mogelijk langs.' Zeg ik lachend. Jason glimlacht terug.

Lotte en Noa spreek ik niet meer zo vaak op school, omdat ik steeds meer met Jason omga. Eigenlijk vind ik dat heel jammer, want ik moet volgende week wel even zien te regelen dat ik naast hun kan zitten in de klas. Ik loop in de klas naar Lotte en Noa toe, maar Jason houdt me tegen. 'Je houdt je bek tegen iedereen over dit.' Zegt hij waarschuwend, ik knik en loop naar Noa en Lotte. 'Heyy!' Zeg ik vrolijk en tot mijn verbazing zijn ze helemaal niet boos ofzo. 'Heyy.' Zeggen ze vrolijk terug. 'Enn hoe zit het tussen jou en Jason?' Vraagt Noa. 'We hebben gezoend.' Zeg ik zenuwachtig. 'Omgg!!' Roept Lotte mega hard door de klas. 'Lotte..' zeg ik waarschuwend tegen haar. 'Haha sorry.' Zegt ze en geeft me een knuffel. 'Lekker bezig.' Fluisterd ze.

It was destined. // VoltooidWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu