Mijn mond valt open. Gaf Bas mama nou een klap in haar gezicht? Waarom? Vraag ik mezelf af. Bezorgt kijk ik hun kant op. Bas staat op van tafel en loopt weg. Hoopvol kijk ik Liv aan. Hij schud zijn hoofd en loopt zijn vader achterna. 'Wat. Is. Er. Gebeurt?' Vraag ik stotterend, omdat ik nogsteeds niet kan beseffen wat ik net gezien heb. Huilend staart mama naar voren, naar de tafel, haar bord. Geen woord kan uit haar mond komen. 'En nu?' Vraag ik. Mama haalt haar schouders op. 'Ik heb geen idee.' Zegt ze en staat op. Ik sla een arm om haar heen en loop mee naar haar hotelkamer. Daar is Bas zijn koffer aan het inpakken. Geschrokken loop ik meteen naar onze hotelkamer.
En jahoor daar staat Liv. Met zijn spullen in zijn hand. 'Liv?' Vraag ik met tranen in mijn ogen. 'En jij maar doen alsof je me aardig vind!' Roept Liv boos. Vragend kijk ik hem aan. 'Jullie zijn 2 vieze verraders!' Roept hij boos. Geschrokken kijk ik hem aan en ga huilend op bed zitten. 'Doei Jessica bedankt voor de 'leuke tijden' en tot uhm ja nooit doei.' Zegt Liv en verlaat de kamer. 'Kijk nog maar even in mijn nachtkastje.' Zegt Liv als laatste en verlaat dan de hotelkamer. Ik open met trillende handen de lade van zijn nachtkastje. Er ligt een doosje in. Ik open het, er zit nog een briefje in.
Hey Jess,
Dit heb ik gekocht in het winkeltje van het hotel. Ik wilde het als cadeautje geven, maarja.
Zie maar wat je ermee doet.
LiefsStaat er op. Huilend lees ik het 5 keer door. Waarom was hij net dan zo boos. In het doosje zit een kettinkje met een hartje eraan. Ik druk het tegen mijn hart. Ik leg hem op mijn nachtkastje. Het briefje doet me meteen denken aan de brief die ik eerder ook van Jason had gekregen. Beelden van mij en Jason gaan door mijn hoofd. En later ook die van mij en Liv. Wat moet ik nou? Vraag ik me hardop af.
'Weet ik ook niet..' zegt mama die de kamer binnen komt lopen en me blijkbaar ook had gehoord. 'Waarom zijn Liv en Bas zo boos?' Vraag ik. 'Uhm ja Jess, ik moet je wat vertellen.' Begint mijn moeder. 'Wat?' Vraag ik haar doordringend. 'Ik was op een feestje en heb daar gezellig gekletst met een man en verder niks, Bas kwam hier achter en dacht dat het meer was.' Vervolgt ze. 'Hoe kwam hij er dan achter?' Vraag ik. 'Omdat ik nog best veel met hem appte.' Zegt ze. 'Wat?!' Roep ik boos en sta op van het bed waar we allebei op zaten. 'Hoe kun je dit nou doen?!' Roep ik nog bozer. 'Jessica!' Waarschuwd mijn moeder. 'Er zijn meer mensen in dit hotel.'
'Ja mam ik ben net Jason kwijtgeraakt en nu pak je Liv ookal van me af!' Roep ik huilend en loop mijn hotelkamer uit. Maar loop snel even terug en pak het kettinkje. Mam zit met haar handen door haar haar op het bed. Met het kettinkje loop ik nu echt de kamer uit en verlaat het hotel.Even wat tijd voor mij alleen.
JE LEEST
It was destined. // Voltooid
RomanceJessica woont samen met haar moeder, ze hebben het altijd heel fijn samen. Daar is Jessica heel blij mee, maar dan komt Bas in hun leven. Samen met Liv zijn zoon, Jessica haat Liv en dat blijft ze lang volhouden. Totdat de vonk toch overslaat, was...