Aku melihat langit pada waktu malam saat ini. "Cantik" desis hatiku. Aku memejamkan mata apabila angin mula menyapa lembut pipiku. Kalau la sekarang ni aku boleh bagitahu eomma dan appa yang aku akan pergi honeymoon ke tempat yang jauh. Mesti best boleh peluk diaorang saat ni sebab aku seronok sangat. Tapi malangnya semua hanya mimpi semata. Satu keluhan aku keluarkan sambil mata terpejam.
Tiba2 aku merasakan pinggangku dirangkul kemas daripada arah belakang oleh seseorang. Aku pasti itu Jimin. Takkan la makcik Jennie pula kan.
Aku hanya mematungkan diri apabila aku dapat merasakan deruan nafasnya di leher ku. Jantungku berdegup kencang sekarang ni.
"Erm Jimin" aku bersuara. Dia hanya menghrmm kan saja panggilan aku tadi.
"Awak cakap kalau saya sedih, saya boleh pinjam bahu awak kan? "
"Yup. Kenapa awak sedih ke sekarang ni" dia menyoal.
"Sikit la. Saya cuma rindu pelukan eomma dan appa je" kataku perlahan.
Jimin memusingkan badanku menghadapnya. Dia menatapku tepat ke arah anak mataku. Begitupun aku. Tiba2 aku ditarik masuk ke dalam dakapannya. Aku sedikit terkejut. Namun perasaan selesa mulai datang. Aku meletakkan kepalaku di dada nya. Mataku pejamkan. Macam drama tak?
Dia membelai rambutku lembut. Aku hanya membiarkannnya. Lama kami dalam posisi seperti itu. Selepas itu dia melepaskan pelukan dan menatap ku.
"Feeling better? " soalnya.
Aku hanya mengangguk dengan senyuman kecil. Dia pun turut tersenyum ke arahku. Tiba2 badanku terasa melayang ke atas. Satu jeritan kecil aku keluarkan.
"Aaah" dia hanya senyum ke arahku.
Ya dia sudah mengangkat aku gaya ala bridal style saat ini. Pufttttt. Aku meraih leher Jimin sebab takut2 jatuh je. Eh hahaha.Dia mendekati wajahku dan akhirnya "cupp" . Bibir kami bertemu. Aku tak terkejut untuk kali ini sebab aku dah boleh tangkap apa yang dia akan buat.
Jimin melepaskan ciuman dan tersenyum penuh makna ke arahku.
"Jom tido" dia mengajakku dengan senyuman yang sukar untuk aku tafsirkan. Aku hanya mengangguk dengan senyuman kecil.
Jimin berjalan masuk ke dalam bilik lalu membaringkan aku di atas katil. Matanya tidak lepas menatapku. Aku cuba untuk mengalihkan pandangan tapi tak boleh. Ha sudah.
Jimin menutup pintu balkoni serta menarik langsir untuk menutupi pintu memandangkan pintu tu ialah cermin. Dia turut menutup lampu utama dan memasang lampu tidur.
Aku menarik selimut begitupun dia. Badanku ditarik sedikit untuk mendekatinya.
"Jaljayo sayang"
"Ne, awak pun" balas ku.
Pinggangku dipeluk olehnya. Aku hanya mampu memberi senyuman kepadanya.
Author
Okay2 tidur ya hahahhahah aku malas nak sambung lagi😂
🍁
Tbc...
🍂 setakat ni okay? Hahaha sorry pendek sebab aku nak sambung part honeymoon dekat next chapter.
🍂 Btw ni part last aku update tau sebab aku nak focus exam minggu depan. Lepas je exam aku update chapter baru. Okay?
🍂 Vomment jangan lupa ❣️
YOU ARE READING
[ H ] MY BOSS IS MY HUSBAND S1 + S2 | 박지민
FanfictionS1 [ C O M P L E T E ] S2 [ O N - G O I N G ] Apa perasaan korang bila diri sendiri dituduh mempunyai hubungan sulit dengan boss ditempat kerja dan yang menuduh itu adalah kakak kandung kau sendiri? Jujur aku katakan sakit. Dia adalah kakak yang aku...