Pintu kereta di hempas agak kuat sebaik sahaja satu susuk tubuh sudah masuk ke dalam perut kereta. Enjin kereta mula di hidupkan lalu dipandu laju di atas jalan raya.
"Tak apa. Kau tunggu aku balas dendam dengan apa yang dah buat dekat aku Jimin. Kau dah malukan aku tadi!" ujar Jieun bengang di dalam kereta. Semakin membara api kemarahan dan dendam di dalam dirinya.
Kemudian dia mengambil telefon bimbitnya lalu di dail nombor seseorang.
"Hello, aku ada plan baru. Jumpa tempat biasa" katanya memalui corong telefon.
"......."
"Okay tunggu aku. 10 minit lagi aku sampai" talian di matikan oleh Jieun.Dia terus memecut laju untuk menuju ke tempat biasa dia dngan seorang 'rakan kerja jahatnya' itu di tempat biasa mereka.
Sesampainya di sebuah kawasan rumah yang agak sunyi dan kurang penduduknya Jieun meletakkan kereta miliknya di tepi pagar rumah. Dia melangkah keluar dari perut kereta lalu menuju masuk ke dalam sebuah rumah lama yang sudah tiada penghuninya.
Klerkk...
Bunyi pintu di buka dari luar. Kaki di orak masuk ke dalam rumah. Mata nya mula meliar mencari susuk tubuh seseorang.
'Rakan kerja jahatnya'
"Kau dah sampai?" tegur seseorang dari sudut kawasan yang agak gelap. Samar-samar wajahnya kelihatan. Namun Jieun tahu yang itu adalah kawan nya yang dia telefon tadi.
Ya Jhope nama nya. Rakan kerja jahat yang telah membantu semua perbuatan jahat Jieun. Memang Jhope adalah kawan kepada Jimin dan yang lain tetapi demi cinta dia sanggup buat apa saja untuk membahagiakan orang yang dia sayang.
"Bagus la kau pun dah ada sebab boleh kita mula plan baru aku tu. Aku memang akan buat Jimin menyesal kali ni" jawab Jieun dengan senyuman sinis.
"Plan apa?" soal Jhope musykil dengan kerutan di dahi.
"Aku akan buat Jimin menyesal dengan apa yang dia dah buat. Lepastu dia akan merayu dan melutut dengan aku masa tu aku akan dapatkan dia semula" tutur Jieun dengan yakin. Namun ada satu senyuman yang tiba-tiba mati dari bibir seseorang. Jieun perasaan dengan perubahan muka Jhope.
"Kau kenapa? Kau akan tolong aku kan kali ni? Kalau aku dapat Jimin. Nanti kau boleh la dapatkan Jisoo" ucap Jieun dengan senyuman kecil terukir. Gembira hatinya dengan rancangan yang di rasa sudah cukup bernas dan bijak itu.
"Erm aku.. Aku" jawab Jhope terputus-putus apabila dia bersuara.
"Aku apa!" celah Jieun yang tidak sabar dengan jawapan Jhope sebentar tadi.
"Aku tak akan tolong kau langsung kali ini!" balas Jhope tegas tiba-tiba.
"Whutt?!" ucap Jieun terkejut dengan wajah tidak puas hati apabila mendengar jawapan daripada mulut Jhope.
"Kali ini aku tak akan tolong kau lagi untuk dapatkan Jimin. Cukup la tu Jieun. Aku penat dengan semua ni. Lepas apa yang aku buat tak kan kau tak perasan yang aku suka dan cinta kan kau" balas Jhope sambil memandang iris mata milik Jieun. Redup dahaja pandangan mata yang di tunjukkan.
"Kejap-kejap, kau cakap apa? Suka dan cintakan aku? Bukan selama ni kau suka Jisoo? Kenapa tiba-tiba aku pula" soal Jieun pelik. Setahu dia Jhope sanggup membantu dirinya untuk mendapatkan Jimin kerana dia juga ingin mendapatlan Jisoo gadis pujaan nya.
"Tak aku tipu kau je selama ni. Aku cakap yang aku suka Jisoo dan sanggup untuk ikut arahan kau sebab aku nak selalu rapat dengan kau. Percayalah aku hanya sayang kau je selama ini" jelas Jhope tentang perasaannya.
"Apa kau cakap ni Jhope?" soal Jieun sekali lagi. Dirinya masih kurang percaya tentang penerangan Jhope sebentar tadi.
"Aku suka kau selama ni. Bukan Jisoo. Sebabtu aku sanggup tolong kau selama ni" terang Jhope sekali lagi.
"Jadi aku minta kau sudah-sudah la buat benda yang boleh merosakkan hubungan orang lain. Berhenti kejar orang yang tak sayang,suka dan cintakan kita.Kau kahwin dengan aku. Lepasni aku akan jaga kau sebaik mungkin" sambung Jhope lagi.
"Kau fikir dengan kau luahkan perasaan kau macam ni dekat aku. Aku akan terima kau dan suka kau balik? Aku akan lupakan rancangan aku untuk dapatkan Jimin?"
"Memang tak lah! Kau ingat aku nak dekat kau ni? Harta pun tak ada sangat ada hati nak jaga aku. Kau boleh pergi mati dengan angan-angan kau tu. Lagi satu kalau kau tak nak tolong aku, aku akan cari orang lain yang lagi bagus dari kau. Tanpa kau pun plan aku masih berjalan lah!" lantang sahaja suara hinaan Jieun kepada Jhope.
Riak wajah Jhope sudah berubah rupa dari sebelum ini. Tiba-tiba sahaja senyuman yang terukir di bibir terus hilang ditelan oleh suasana sunyi di dalam rumah.
"Sudah la. Aku nak pergi, jumpa kau pun tak ada faedah sebab kau pun dah tak nak tolong aku. Jadi aku anggap kau dengan aku tak pernah kenal. Akh pergi dulu" ucapa Jieun dan ingin beredar dari situ.
Tiba-tiba tangan Jieun direntap kasar oleh Jhope. Genggaman miliknya sangat kuat sehingga Jieun mengaduh kesakitan.
"Lepaslah!!" marah Jieun.
"Aku tak akan lepas selagi kau jadi milik aku" jawab Jhope lalu memeluk tubuh Jieun dari arah belakang. Jieun sudah meronta-ronta ingin melepaskan pelukan.
"Lepaslah tak guna. Aku tak nak dengan kau lah" bentak Jieun. Jhope memberikan senyuman sinis kepada Jieun yang sudah mula rasa takut itu.
Perlahan-lahan tangan nya mengelus lembut pipi mulus Jieun dan mendekatkan muka nya betul-betul di leher Jieun.
"Kau ingat aku akan lepaskan kau macam tu je? Kau akan jadi milik aku sepenuhnya hari ni" bisik Jhope di telinga Jieun. Terus naik mencacak bulu roma Jieun apabila mendengar.
Lantas dia meronta ingin melepaskan diri namun tiba-tiba mulutnya di tekup kasar menggunakan sapu tangan. Makin lama badannya terasa lemah lalu mata nya segar terbuka tadi lama-kelamaan makin tertutup rapat.
"Kau akan aku miliki Hwang Jieun" kata Jhope apabila melihat Jieun yang sudah tertidur di pelukannya. Satu ketawa sinis dia keluarkan dari mulutnya.
Mungkin kali ini hasratnya akan tercapai. Sudah lama dia bersabar dengan Jieun. Inilah masa yang sesuai.
Dia terus mengangkat tubuh Jieun dan menuju masuk ke dalam sebuah bilik. Tubuh Jieun elok di letakkan perlahan-lahan di atas katil. Lama dia menatap wajah Jieun lalu mengusap lembut bibir merah milik perempuan itu sebelum ianya menjadi santapan Jhope pada hari itu.
Tbc...
Maaf lemon update lambat. Tadi lemon beraya rumah kawan" jadi tak sempat update.
Chap kali ini memang khas cerita Jieun sahaja.
Chapter seterusnya akan di update malam sikit. Lemon tak nak update sekali.
Berilah lemon sedikit ruang untuk berehat bersama kitkat sebentar 🤭
YOU ARE READING
[ H ] MY BOSS IS MY HUSBAND S1 + S2 | 박지민
FanfictionS1 [ C O M P L E T E ] S2 [ O N - G O I N G ] Apa perasaan korang bila diri sendiri dituduh mempunyai hubungan sulit dengan boss ditempat kerja dan yang menuduh itu adalah kakak kandung kau sendiri? Jujur aku katakan sakit. Dia adalah kakak yang aku...