Chapter 10

4.7K 199 1
                                    

Seminggu kemudian..

Telah seminggu Anina dan Aqilah menjadi keluarga angkat untuk Amelia. Mereka semakin hari semakin rapat dan sudah menyesuaikan diri bersama keluarga baharu.

Seperti biasa pada waktu pagi mereka akan berangkat ke sekolah. Tetapi, sedikit berbeza kerana Amelia bukan berangkat seorang.

"Yah!" Panggil Anis kasar. Dia menghiraukan tatapan semua murid padanya.

Anina dan Aqilah menghentikan langkah dan ingin menoleh, tetapi dihalang oleh Amelia. Amelia menarik tangan mereka kasar.

"Don't mind them." Gumam Amelia. Tangan rakan-rakannya ditarik menjauhi tempat itu.

"Dia boleh pula buat tak tahu?! Biadab betul!" Ucap Farah geram. Dia menatap kepergian Amelia dan yang lain.

Anis tidak duduk diam. Dia langsung mendekati Amelia dan menarik baju Amelia. Tarikan tersebut membuatkan Amelia terdorong kebelakang.

"Kau pekak atau buat-buat pekak?! Anis panggil kau orang, kan!" Jerit Alia bersama wajah yang merah.

"Apa masalah kau?! Biarlah kami nak jadi pekak ke apa. Tak kacau kau orang pun!" Ucap Amelia. Dia merentap bajunya yang digenggam Anis.

The Hot Girls berdiri dihadapan mereka. Apabila Amelia ingin berjalan, Anis mendorongnya kasar.

"Wo, wo, wo, apa masalah kau ni?!" Tanya Eric. Eric menahan badan Amelia daripada jauh.

Amelia berdiri tegak dan mengelap bahunya yang ditolak oleh Anis. Dia jijik apabila disentuh oleh The Hot Girls.

"Ish, kenapa kau orang suka back up sangat perempuan ni?!" Bentak Farah. Dia rimas dan rasa sedikit cemburu dengan Amelia.

Eric dan Ikmal mengecilkan mata mereka mendengar itu. Entah mengapa gadis itu dengki terhadap rakan mereka.

"Kau tahu kenapa orang ramai back up dia? Sebab dia tak sejahat kau, kau dan kau." Ucap Eric sinis. Tangannya menunding seorang demi seorang.

Saat ini wajah Eric sungguh serius dan wajah Eric yang serius itu membuatkan The Blackrose sedikit terkejut.

"Tolong berambus dari sini." Arah Ikmal dingin. Matanya helangnya tajam memandang The Hot Girls.

Namun, The Hot Girls tidak bergerak daripada tempat mereka. Ikmal dan Anis saling bertatapan. Eric yang menlihat, tidak dapat menahan marahnya lagi.

"Back off, fucker!" Tengking Eric. Semua murid memandangnya dengan terkejut.

The Hot Girls tersentak dan langsung bereda daripada situ. Eric menatap tajam kepergian The Hot Girls.

"Cari pasal lagi dengan aku lagi. Orang cakap elok-elok, tak nak dengar. Kena tengking, kecut perut." Gumam Eric. Puas hati dapat menengking The Hot Girls.

SKIP

"Faris!" Panggil Ariel kecoh. Nafasnya tercungap-cungap.

Faris dan Haziq memandang Ariel hairan. Mereka tidak perasan sejak bila Airiel keluar daripada kelas.

"Kau dah kenapa ni? Jangan jerit-jerit boleh tak? Sakit telinga aku." Ucap Faris dingin. Dia menghiraukan Airiel.

"Tadi aku nampak Amelia dengan Anis bergaduh. Tapi, bukan Amelia yang bergaduh lebih kepada kawan lelaki dia." Ucap Airiel apa yang dia lihat sebentar tadi.

Ya, dia dengar dan nampak kejadian itu. Dia hanya memerhati daripada jauh. Bahkan dia sangat jelas mendengar apa yang dibincangkan oleh mereka semua.

Faris langsung mengangkat kepalanya. Entah mengapa topik tentang Amelia membuatkan dia tertarik.

C | My Luv Is MAFIAWhere stories live. Discover now