"Hai, sayang." Sapa Kamil.
Amelia yang sedang membuat kerjanya, tersentak. The Blackrose mengangkat kepala melihat Kamil. Anina memutarkan matanya ke atas.
"Kau ni tak habis-habis nak kacau Amelia. Apa masalah?! Kau tak nampak ke Amelia tengah buat kerja tu?" Soal Anina kasar.
"Well, aku tak kisah apa yang kau nak cakap. Amelia tak cakap apa-apa pun. Kau diam sajalah." Bidas Kamil. Dia duduk di sebelah Amelia.
Amelia tersentak dan meletakkan pen yang dipegangnya ke bawah. Dia menoleh.
"Kau nak apa ni?" Soal Amelia.
"Kau." Balas Kamil ringkas.
Amelia menggeleng kepala dan sambung menulis. The Blackrose dan The Galaxy menjeling Kamil.
"Kau tak penat ke kacau Amelia? Kau tahu tak yang Amelia ni penat melayan kerenah kau?" Ucap Aqilah kasar.
"Oh really, Amelia?" Soal Kamil terkejut. Dia melihat Amelia. Amelia hanya mengiraukannya.
Anina menghela nafas. Entah mengapa lelaki itu suka mengganggu adiknya walaupun sudah dihirau oleh Amelia. Tapi, tetap mahu terkejarkan gadis itu.
"Okay, then. Kenapa kau ada lagi dekat sini? Berambuslah! Berambus!" Arah Anina sambil menjengil matanya.
Kamil mengangkat tangannya sebagai tanda mengalah. Dia bangkit dan menatap Amelia dan yang lain.
"Aku akan pergi. Tapi, Amelia.. You are mine, not someone else. Ingat tu." Ucap Kamil sebelum melangkah pergi.
Amelia berhenti dari menulisnya. Mereka menghantar kepergian Kamil dengan ekoran. Manakala, Anina menatap tajam kepergian Kamil.
"Gila betul dia tu. Orang tak nak dia, masih lagi terkejar-kejar macam anjing." Gumam Anina sambil menggeleng.
"Hm.. Biarkanlah dia. Aku malas nak layan dia." Balas Amelia dengan nada yang lemah.
SKIP
Kantin
Amelia dan yang lain makan sambil berbual-bual. Sedang mereka berbual, Kamil datang ke arah mereka bersama dulang di tangan.
"Hai, Amelia. Boleh aku duduk sekali?" Soal Kamil. Dia tersenyum manis ke arah Amelia.
Amelia yang melihat senyuman itu, menahan dirinya dari tersenyum. Entah mengapa senyuman manis itu membuatkan dia ingin tersenyum.
"Kau? Duduk sekali?" Soal Amelia. Kamil mengangguk laju.
"Hm. Duduklah." Balas Amelia. Dia sambung makan makanannya. The Blackrose terbeliak mendengar itu.
"Fuck. I can't imagine if Kamil together with Amelia back." Bisik Eric.
"Okey, kalau macam ni.. Aku dah tak boleh tinggal diam. No, no, no, aku takkan setuju kalau dia orang berdua." Balas Anina.
Cup!
Amelia tersentak akibat kucupan yang diterimanya di pipi oleh Kamil. Amelia menoleh melihat Kamil. Amelia tertawa.
"Ka-kau kenapa ni?" Soal Amelia hairan. Kamil menggeleng sebelum tangannya menyuap makanan ke dalam mulut.
Dari jauh, Faris memerhati Kamil dan Amelia. Timbul perasaan cemburu. Irdina yang makan, terhenti. Dia melihat Faris hairan.
"Sayang? What's wrong? Apa yang you tenung? Makanlah." Ucap Irdina lembut.
Faris tersentak akibat sapaan Irdina yang secara mengejut. Dia menoleh. Irdina mengangkat alisnya hairan.
"No-nothing." Ucap Faris. Dia sambung makan walaupun terasa pahit.
'Faris, stop thinking about her! Kau tak cintakan dia lagi! Move on!' Monolog Faris sambil mengelamun.
YOU ARE READING
C | My Luv Is MAFIA
Romance﹙2019﹚ Re-edited BOOK 1 | DARK ROMANCE SERIES Tidak menjangkakan peristiwa pelanggaran antara Tengku Amelia dan Tengku Faris menjadi titik permulaan kisah cinta mereka bermula. Mereka saling benci-membenci bagai anjing dengan kucing lah! Pantang jum...