Markas
Tok
Tok
TokAmelia yang sedang bermain telefon, menoleh melihat pintu. Dia memakai topinya dan melangkah ke arah pintu.
Kelihatan Ikram dan sebuah guni yang terisi sesuatu. Bibirnya mengukir senyuman puas melihat itu.
"Nah, ambillah. Bersusah-payah aku bawa dia ke sini." Adu Ikram. Dia mengurut bahunya.
Sakir bahunya kerana mengangkat guni tersebut. Kalau bukan kerana dia tidak manusia yang dia tangkap terluka, dia tidak akan mengangkat manusia tersebut.
Dia tahu Amelia pasti akan melakukan sesuatu pada lelaki tersebut.
"Okeylah, kau boleh pergi. Thank you for the present." Ucap Amelia. Ikram mengangguk.
Baru beberapa langkah Ikram melangkah, dia kembali menghadap Amelia. Dahi Amelia berkerut.
"Kenapa?" Soal Amelia hairan.
"Tadi, aku tetak leher dia biar pengsan. Serabut aku asyik bergerak-gerak." Bengang Ikram
Guni tersebut ditatap tajam seperti mata helang. Amelia tertawa mendengar itu dan menggeleng.
"Hahaha.. Ada-ada saja kau ni. Aku fikir apa tadi." Ucap Amelia. Ikram tertawa.
"Okeylah, aku balik dulu. Aku ada banyak kerja nak buat lepas ni." Pamit Ikram. Amelia mengangguk.
Amelia terus memanggil Mikael dan Aiman membawa orang itu kedalam bilik untuk diseksa.
30 minit kemudian..
Amelia melangkah masuk kedalan bilik seksaan. Kelihatan guni yang diberikan oleh Ikram diikat kemas. Dia tersenyum sinis.
Guni tersebut ditarik kasar. Lelaki itu meronta-ronta apabila dirinya diikat. Mulut disumbat kain.
"Umph- umph-" Dia tidak dapat berbicara kerana mulutnya yang disumbat kain.
Amelia menjeling lelaki tersebut sebelum tangan menarik keluar kain tersebut. Amelia menekup pipi tersebut.
"Kenapa kau tangkap aku?"Ucap Iskandar yang tidak jelas kerana pipi ditekup oleh Amelia.
"Soalan apa yang kau tanya ni? Soalan kau tak boleh bodoh lagi ke?" Sinis Amelia
"Kau hampir bunuh aku!" Teriak Amelia lantang.
"Sekarang, kau beritahu aku. Siapa sebenarnya yang upah kau untuk langgar aku?" Soal Amelia
Iskandar tidak menjawab. Sebaliknya, membuang pandangannya. Amelia mengangkat alisnya.
"Tak semudah tu." Balas Iskandar degil.
"Wah, kau orang pertama yang berani bentak aku. It's okay, aku faham." Balas Amelia sambil menatap pistol ditangan
Amelia terus menembak dinding di belakang Iskandar. Iskandar tersentak. Jantungnya berdegup laju. Peluru pistol tersebut hampir terkena pipinya.
"Aku beri kau peluang untuk hidup. Kau beritahu, aku lepaskan kau. Kalau tidak, serahkan nyawa kau pada aku." Ucap Amelia.
Amelia menapak ke arah Iskandar. Dia mengelus pipi Iskandar menggunakan pistolnya. Iskandar rmemejam matanya kuat.
"Kau takut ke? Kalau kau takut, kau beritahu aku siapa yang upah kau, senang." Balas Amelia bersama senyuman manisnya.
"A-aku beritahu kau!" Balas Iskandar dengan nada yang teriak.
"Siapa binatang tu?!" Teriak Amelia.
"A-nis!" Balas Iskandar
"Oh, I see." Ucap Amelia sambil menggangguk kepala.
Amelia memberi isyrat matanya ke arah Mikael untuk membuka ikatan dibadan Iskandar.
"Aku ada kerja untuk kau." Ucap Amelia.
Iskandar mengangkat alisnya sambil menatap Amelia. Amelia tersenyum sinis sambil menatap Iskandar.
SKIP
Kantin
The Blackrose seperti biasa akan duduk di tempat yang dikhaskan oleh mereka pada waktu rehat.
Darwish melihat Amelia yang sedang bermain dengan telefon. Wajah Amelia yang pucat menbuatkan dia sedikit tertanya-tanya.
"Amelia, what's wrong with your face? Pucat lesi saja aku tengok?" Soal Darwish hairan.
Belum sempat Amelia ingin membalas, tiba-tiba..
Pak!
YOU ARE READING
C | My Luv Is MAFIA
Romance﹙2019﹚ Re-edited BOOK 1 | DARK ROMANCE SERIES Tidak menjangkakan peristiwa pelanggaran antara Tengku Amelia dan Tengku Faris menjadi titik permulaan kisah cinta mereka bermula. Mereka saling benci-membenci bagai anjing dengan kucing lah! Pantang jum...