Chapter 33

2.5K 144 1
                                    

Sekolah

The Blackrose menatap Anis yang sudah mengangkat kaki masuk ke dalam kelas. Mereka hampir tertawa melihat wajah Anis yang seperti mumia.

"Hahaha.. Woi, Anis! Kenapa dengan muka kau? Dah macam mumia dah. Hahah.." Soal Amelia dengan tawanya

Apabila Amelia berkata begitu, Anis terus menoleh ke arahnya dan menatapnya tajam. Amelia tersenyum sinis.

"Why? Betulkan apa yang aku cakap?" Ucap Amelia. Dia bersandar dikerusinya dan bersilang tangan.

Anis menatap tajam ke arah Anina dan Aqilah yang tidak tahu tentang kejadian tersebut kerana mereka berdua dihalang olehnya untuk pergi markas.

Tetapi apabila dia memandang sekali lagi arah anak mata Anis pergi, tekaannya salah. Anis sebenarnya sedang menatap.

Dia tahu gadis itu manahan marah padanya tentang semalam. Malangnya, dia tidak kisah.

Apabila Anis melihat Amelia yang kekal tersenyum sinis sambil mengangkat keningnya, dia langsung berdiri dan menepuk tangannya kuat untuk menarik perhatian semua murid dikelas tersebut.

Amelia juga turut memandnag Anis dan menunggu ucapan yang ingin dia ucapkan. The Galaxy yang sedang membincang itu, menoleh. Dan begitu juga murid-murid di kelas itu.

"I ada satu rahsia nak beritahu pada kau orang semua." Ucapnya dengan senyuman yang gembira.

Anis menoleh melihat Amelia. Amelia masih kekal dengan senyuman sinis. Itu membuatkan dia semakin sakit hati.

"Apa pula kau ni?" Soal salah satu murid dikelas tersebut

"Sebenarnya ada mafia bertopengkan murid dekat kelas ni." Ucap Anis sedikit perlahan.

Mata The Blackrose masing-masing terbeliak mendengar itu. Mereka langaung menoleh melihat Amelia. Amelia mengangkat alisnya ke arah The Blackrose.

Amelia menatap Anis yang berdiri sambil menatapnya. Dia langsung tak terkejut kerana dia sudah menyangkakan itu yang bakal diucapkan oleh Anis.

"Siapa pula nak berani-berani jadi mafia?! Semua tu mustahillah!" Bentak murid perempuan tersebut.

"Why? Kau orang tak percaya? What if kalau I cakap Amelia? Amelia, what say you?" Ucap Anis yang memandang Amelia.

The Galaxy memandang Amelia. Amelia tertawa mendengar itu. Adakah gadis itu sedang bermain dengannya?

"Kau nak bermain dengan aku ke ni? Kalau aku mafia pun, aku tak kacau kau pun." Ucap Amelia santai.

Amelia mengeluarkan pistolnya dan mengacukan pada Anis. Wajahnya menatap tajam ke arah Anis.

"Kalau aku tembak kau dengan pistol ni.. Kau nak? Hei, sudah-sudahlah kau nak saiko aku. Ya, aku mafia. Jadi? Ada masalah dengan kau? I don't think so." Ucap Amelia sinis.

Faris menatap Amelia. Dia tidak tahu mahu percaya atau tidak. Tetapi, nampak gayanya seperti Amelia begitu serius dengan ucapannya.

"Ke kau nak aku tambah lagi kau punya torehan dekat muka kau baru kau nak berhenti saiko aku? Atau kau nak aku tarik keluar jantung kau? Pilihlah..
" Ucap Amelia.

Amelia mengangkat punggung. Malas dia mahu duduk berlama-lama dikelas itu. Silap hari dia boleh gila menghadap Anis.

SKIP

Markas

"Kenapa kau tangkap aku lagi! Aku nak balik!" Teriak Anis.

Dia sudah fobia dengan tempat yang pernah dia datangi. Kerana disinilah tempat mengapa wajahnya dibaluti dengan kain.

"Kau tahu kenapa kau ada disini? Aku rasa kau tahu sebabnya." Ucap Amelia yang duduk dihadapan Anis.

"Tak. Aku tak tahu! Lepaskan aku tak guna!" Ronta Anis.

Amelia mencengkam pipi Anis. Anis mengetap giginya dan meludah salivanya mengenai wajah Amelia.

"What the-" Ucap Amelia. Badannya terundur ke belakang akibat ludahan tersebut.

Amelia mengesat saliva Anis yang berada diwajahnya. Lalu dia memandang Anis dengan matanya yang sudah berubah. Tubuh Anis bergetar serta-merta.

C | My Luv Is MAFIAWhere stories live. Discover now