Mata The Galaxy terbeliak apabila melihat vila yang besar di hadapan mereka. Amelia hanya melihat mereka.
"Besarnya.." Gumam Airiel.
"Inilah markas The Blackrose. Marilah masuk. Bukan ke tadi aku cakap ada sesuatu nak ditunjukan?" Soal Amelia
The Galaxy mengangguk. Tanpa basa-basi, Amelia masuk ke dalam vila. The Galaxy mengikut Amelia dari belakang.
SKIP
Amelia mengambil dan menghidupkan laptop miliknya. Lalu satu video ditunjukkan kepada The Blackrose dan The Galaxy.
"Ini video asli yang akan dapatkan daripada mall tu sendiri. Aku tak edit atau apa. Kalau kau orang tak nak percaya, terserah." Ucap Amelia sambil bersilang kaki.
Haziq langsung memainkan hidup yang terakam pada CCTV pusat beli-belah yang telah Amelia ambil pada beberapa minggu yang lalu.
Anina terkejut dan menoleh ke arah Amelia yang begitu santai. Bukan sahaja dia yang tidak percaya, The Blackrose dan The Galaxy turut tidak percaya dan terkejut.
"The Galaxy, aku ada sesuatu nak cakap." Ucap Amelia pada Haziq dan Airiel. Haziq mengangkat alisnya.
"Aku tak jamin kalau aku dapat ubah Faris, tapi aku yakin kalau.." Ucapan Amelia dijedakan olehnya. Dia menunduk.
"Kenapa? Apa yang kau nak cakap?" Soal Haziq tertanya-tanya.
"Aku yakin yang Faris akan berubah kalau sesuatu jadi pada aku. Kematian bukan datang sendiri kalau bukan tuhan yang izinkan." Ucap Amelia dengan senyuman pahit.
"Amelia, kau cakap apa ni? Kau cakaplah betul-betul. Ka-kami tak faham!" Balas Anina.
Amelia tertawa melihat riak wajah Anina. Jelas menunjukkan Anina sedang gugup kerana faham akan ucapannya.
"Kelemahan Faris adalah aku. Kau orang tahu yang aku memang dah nak mati, betul? Jadi, mungkin sekarang masanya untuk aku ubah semua menjadi sedia kala." Ucap Amelia.
"Aku merayu pada kau orang. Tolong benarkan aku buat apa yang aku nak sebelum aku mati." Lirih Amelia.
The Blackrose terdiam sekenak. Kalau itu yang Amelia mahu, mereka akan membenarkan. Mereka mengangguk.
"Baik. Ka-kami akan sokong kau walau apapun yang kau buat, Amelia." Amelia menghela nafas lega.
"Baik! Sekarang, aku nak kau orang semua bersedia! Sebab aku dapat tahu yang Irdina akan culik Faris!" Ucap Amelia bersemangat.
"Baik!" Balas The Blackrose dan The Galaxy.
SKIP
Amelia masuk ke dalam bilik perakaman CCTV. Kelihatan The Blackrose dan The Galaxy sudah bersedia.
"Fariz, kau tengok CCTV kalau ada apa-apa panggil kami." Arah Amelia. Fariz mengangguk
Airiel mengeluarkan telefonnya dan mendail nombor telefon Faris sambil menatap lekang skrin perakaman di hadapan mereka.
Amelia melirik sekilas ke arah Airiel. Airiel membuat pembesar suara supaya semua mendengarinya dan Faris.
"Helo, Faris." Ucap Airiel.
"Hm. Kenapa kau telefon aku ni?" Soal Faris dingin.
"Kau dekat mana sekarang?" Soal Airiel.
"Dekat mall. Aku tengah jalan-jalan dengan Irdina. Kenapa?" Ucap Faris. Dia melihat sekeliling.
Airiel melirik ke arah Amelia yang sedang mendengar perbualannya. Hati Amelia sudah berasa tidak sedap mendengar nama Irdina.
"Oh, dengan Irdina? Irdinanya mana? Tak dengar suara dia pun?" Soal Airiel.
"Dia pergi tandas. Sekejap lagi dia datanglah." Balas Faris kasar. Rimas dia apabila dianjurkan banyak soalan.
"Maaflah sebab kacau aku. Aku cuma nak cakap hati-hatilah sekarang ni bangak kes culik tak kisahlah kau dah tua ke muda. Okeylah, bye." Ucap Airiel lalu memutuskan panggilan.
"Kau orang, cuba tengok ni. Aku rasa dia orang dah mula." Ucap Fariz yang tidak lekang melihat skrin CCTV.
Mereka melihat video tersebut, Amelia mengecilkan matanya dan mengzum video CCTV itu supaya memudahkan mereka untuk melihat.
"Dia dah mula. Get ready!" Bisik Amelia.
"Dia pergi suatu tempat yang tak jauh dari sini. Aku yakin." Ucap Fariz.
"Baik! Kalau macam tu kita pergi sekarang!" Arah Amelia. Dia keluar dari bilik itu.
SKIP
"kauorang boleh ikat dekat kerusi tu." Arah gadis itu.
"Ambil duit kau orang dan berambus dari sini. Pastikan tak ada sesiapa yang nampak kau." Sambungnya
Selepas mengambil wangnya, lekaki itu langsung keluar dari gudang itu. The Blackrose dan The Galaxy menatap kepergian lelaki itu.
Beberapa minit kemudian, Faris terjaga. Doa ingin menyentuh kepalanya yang sakit, tetapi tidak boleh. Dia melihat sekliling.
'A-aku dekat mana ni?!' Monolog Faris. Tempat itu sangat asing baginya. Tiba-tiba bunyi tapak kasut tinggi, menyentakkannya.
"Irdina?! Ka-kau buat apa ni?! Lepaskan akulah!" Ronta Faris.
"How that easy, huh? You sedar tak apa yang you dah buat dekat I?!" Teriak Irdina.
Irdina bercangkung di hadapan Faris sambil tersenyum lalu mengelus pipi Faris, tetapi ditepis oleh Faris. Senyumannya mati. Dia bangkit dan melihat Faris.
"Kenapa kau cintakan Amelia? Sedangkan aku? Aku fikir aku dah memiliki kau sepenuhnya.. tapi, aku silap. Kau masih ada perasaan pada dia! Kalau aku tak dapat kau, dia pun tak boleh dapat kaulah!" Ucap Irdina. Dia tertawa.
"Sabarlah, Irdina.. Ini baru permulaan." Sapa Kamil. Mata Faris terbeliak besar.
"ye aku"-??
"kau kan Kamil budak baru tu aku rasa aku tak ada masalah dengan kau pun"-Faris. Kamil hanya tersenyum sinis.
YOU ARE READING
C | My Luv Is MAFIA
Romance﹙2019﹚ Re-edited BOOK 1 | DARK ROMANCE SERIES Tidak menjangkakan peristiwa pelanggaran antara Tengku Amelia dan Tengku Faris menjadi titik permulaan kisah cinta mereka bermula. Mereka saling benci-membenci bagai anjing dengan kucing lah! Pantang jum...