Dengan tergesa-gesa Amelia turun. Dia yang di tangga melihat Anina dan Aqilah yang santai makan di meja makan.
Itu membuatkan hatinya berasap. Dengan langkah yang cepat, dia melangkah ke arah Anina dan Aqilah.
"Yah! Kau orang dah lah tak kejutkan aku tidur! Aku macam orang hilang anak, bersiap. Meanwhile kau orang?!" Teriak Amelia.
Anina dan Aqilah yang sedang bersantap, terkejut. Hampir luruh jantung mereka disapa begitu.
"Hei. Jangan jerit-jeritlah. Kami buat apa dekat kau? Marah sangat." Soal Aqilah lalu menyuap makanan ke dalam mulut.
Amelia mendengus dan menghenyakkan punggung di atas kerusi. Dia bersilang tangan sambil menatap Anina dan Aqilah tajam.
"Aku bangun lambat tahu tak?! Entah siapa yang kunci jam aku pun aku tak tahu." Balas Amelia.
Flashback..
Kring!
Kring!Dahi Amelia berkerut apabila tidurnya diganggu. Amelia mencelikkan matanya dan mencapai jam di atas meja.
"Lambat lagi ni." Ucap Amelia yang masih mamai
Kring!
Kring!Amelia berkerut dahi apabila tidurnya sekali lagi diganggu. Dia mendengus sebelum mematikan jam di atas meja.
"What the heck? Aku dah lambat!" Teriak Amelia sebelum bangkit.
End Flashback..
"Siapa pula nak kunci jam kau kalau bukan kau sendiri?" Ucap Anina tenang.
"Oh, ye ke? Never mind." Balas Amelia.
SKIP
Sekolah
"Hahaha.." Tawa murid-murid yang berada di dalam kelas tersebut.
Amelia membuang sepihan-sepihan telur yang pecah di bajunya. Begitu juga Anina dan Aqilah.
"Kau berdua okey?" Soal Amelia kepada Anina dan Aqilah. Dia menahan marahnya.
Anina dan Aqilah mengangguk kecil. Amelia menatap murid-murid yang berada di dalam kelas tersebut.
"Do you all think this is a joke? I don't think this isn't a joke anymore." Ucap Amelia kepada mereka semua.
"Seronok betul kau orang ya? Seronok sangat ke sampai ketawa macam orang dah nak mati? Sekarang, siapa yang buat semua ni. Jawab!" Teriak Amelia.
Stret~
Bunyi kerusi ditolak membuatkan Amelia menoleh. Kelihatan Anis memandang mereka bertiga dengan senyuman sinis.
"Ah.. Oh, aku lupa. Siapa je yang akan buat macam ni kalau bukan orang yang tak guna macam kau orang, kan?" Ucap Amelia.
Amelia tertawa kecil sambil menggeleng kepala. Anis menjeling ke arah Amelia.
"Kenapa kau buat semua ni? Aku tak rasa aku buat salah dengan kau." Ucap Amelia tenang.
Anis yang mendengar pertanyaan Amelia, berasa marah membuak-buak. Dia menunding jari ke arah Amelia.
"Sebab kau! Semua orang back up kau! Disebabkan kau lah aku rasa dipijal-pijak! Kalau diikutkan aku, aku nak seksa kau sampai mati!" Teriak Anis.
Anis menapak ke arah Amelia dan mendorong sehingga Amelia terhentak di papan putih.
The Blackrose, The Galaxy dan murid-murud dikelas itu terbangun. Faris yang ingin membantu, terhenti.
Amelia mengerang kesakitan dan terduduk diantai. Kepala Amelia tertunduk. Manakala, Faris menarik kasar Anis menghadapnya.
"Anis, what you have done the her?!" Soal Faris sambil menahan diri daripada teriak.
"Faris! Bukalah mata tu you tu. You tak nampak ke apa yang dia dah buat dekat I?!" Soal Anis berang kepada Faris.
Faris menjambak rambutnya menahan marah. Baginya Anis sudah melampaui batasnya.
"Tapi, kau yang salah sekarang ni! Tak perlu tolak dia. Kau dah melampau, Anis!" Ucap Faris.
Anis mengecilkan matanya sambil memandang Amelia yang terduduk. Mungkin pengsan? Fikirnya.
The Blackrose menapak ke arah Amelia yang tidak menyedarikan diri. Ikmal menepuk pipi Amelia perlahan.
"Amelia, bangun." Ucap Anina. Dia menggerakkan badan Amelia.
Kelihatan kelas sepi hanya bunyi kipas syiling kedengaran. Tetapi, tiba-tiba bunyi tawa memecahkan kesunyian tersebut.
Mereka mencari arah datangnya bunyi tawa tersebut. The Blackrose mengundurkan diri saat mereka sedar datang arah tawa tersebut.
"Back off, guys!" Arah Fariz. Dia menarik tangan Anina dan Aqilah yang hanya duduk ditempat mereka.
Amelia bangkit perlahan-lahan dan mengangkat kepalanya. Matanya berubah merah kehitaman.
Senyuman sinis terukir di bibirnya. Manakala tangannya mencapai beberapa biji telur dan dilempar ke lantai.
Pak!
Pak!
Pak!"You, daughter of the motherfucker." Amelia menunding jari ke arah The Hot Girls.
The Hot Girls terkesima apabila dipanggil sebegitu oleh Amelia. The Blackrose tersenyum sinis.
'Matilah kau, Anis. Nak sangat cabar Amelia sangat kan?. Kau cabarlah Dark Queen tu.' Monolog Eric sinis.
YOU ARE READING
C | My Luv Is MAFIA
Romance﹙2019﹚ Re-edited BOOK 1 | DARK ROMANCE SERIES Tidak menjangkakan peristiwa pelanggaran antara Tengku Amelia dan Tengku Faris menjadi titik permulaan kisah cinta mereka bermula. Mereka saling benci-membenci bagai anjing dengan kucing lah! Pantang jum...