Sekolah
Cikgu masuk ke dalam kelas bersama seorang murid lelaki. Mereka memberi salam sebelum mereka melabuhkan punggung.
"Hai, nama aku Kamil Alhadi. Nice to meet you guys." Ucap Kami bersama senyuamannya.
Apabila mendengar nama itu, Amelia memandang hadapan. The Blackrose terbeliak melihat Kamil.
Sedang Amelia melihat Kamil, mata mereka bertembung bertembung.
Amelia merenung Kamil dengan renungan tajam.Tiba-tiba mata Amelia bertukar menjadi merah kehitaman. Kamil yang perasan, mengalihkan pandangannya. Amelia menjeling Kamil.
"Awak boleh duduk." Arah Hamdi dingin. Dia kenal dengan Kamil ini. Kalau bukan kerana penyamarannya, pasti Kamil mengenalinya.
Kamil mengangguk. Saat berlalu di sebelah Amelia, langkah Kamil menajdi lagi kerana takut melihat mata Amelia yang berubah. Hamdi merenung Amelia dan Kamil.
'Satu-satu masalah datang pada Amelia. Aku harap kau okey saja, Amelia.' Monolog Hamdi yang menatap Amelia.
"Kenapa dengan jantan tu? Gila ke?" Soal Eric selamba.
"Biar mangkuk tu lah kalau nak pun. Atau nak mati. Bukan urusan kita. Biar dia gali kubur dia sendiri. Lebih baik belajar daripada bercakap kalau bercakap bukan dapat apa-apa pun." Balas Ikmal.
Ikmal mengambil buku latihannya dan menyaling apa yang dituliskan oleh Hamdi di papan putih.
"Masa bila kau minat berlajar ni sial?" Soal Eric hairan. The Blackrose melihat Ikmal hairan.
"10 saat yang lalu." Balas Ikmal yang sedang menulis. Amelia tertawa kecil mendengar itu.
SKIP
Kantin
Habis sahaja belajar, mereka ke kantin untuk makan. Mereka membeli makanan dan langsung duduk di tempat khas mereka.
Sedang mereka makan sambil berbual-bual, seorang lelaki melabuhkan punggung di sebelah Amelia.
"Holy shit! Kau nak apa, Kamil?" Soal Amelia yang terbangun akibat terkejut.
"Kau." Balas Kamil selamba. The Blackrose dan The Galaxy terbeliak besar.
"Kau lupa apa yang kau dah buat semalam? Berani-berani ya kau tunjukkan muka aku lagi?!" Kesal Amelia.
"A-" Ucap Kamil terpotong kerana Amelia meninggalkannya. The Blackrose dan The Galaxy juga turut meninggalkannya.
Kamil menghembuskan nafas kasarnya. Tanpa mereka, Irdina mendengari perbualan antara Amelia dan Kamil.
"Kesiannya bekas kekasih tak pandang. Mesti sakit, kan? Hahaha.." Perli Irdina yang bersilang tangan.
"Apa kau nak?" Soal Kamil menoleh tajam ke arah Irdina.
"Nama I, Irdina." Ucap Irdina. Dia menghulurkan tangannya ke arah Kamil.
Kamil menatap kosong ke arah tangan Irdina. Irdina yang berasa malu, mendehem kuat.
"Sebenarnya, I sapa you bukan untuk saja-saja. Tapi, I nak tolong you. Dalam masa yang sama you tolong I. You nak?" Ucap Irdina.
Kamil terdiam seketika. Apakah dia harus menerima tawaran itu? Dia melirik ke arah Irdina seketika.
'Kalau aku terima tawaran dia, aku akan dapat Amelia. Alang-alang dia nak bersubahat dengan aku, lebih baik aku memanfaatkan dia.' Monolog Kamil.
"Okey, aku nak." Balas Kamil dengan senyuman manisnya.
Tanpa mereka sedar, Amelia memerhatikan mereka. Walaupun dia tidak mendengari perbualan Kamil dan Irdina, dia pastikan mereka berdua merancangkan sesuatu yang jahat.
SKIP
"Hai, sayang.. Teman I pergi kantin?" Ajak Irdina yang memeluk lengan Faris.
Faris tersentak langsung menoleh ke arah Irdina. Dia melihat sekeliling. Kelihatan The Blackrose dan The Galaxy tidak ada di kelas.
"Irdina, lepaskan aku boleh tak?" Ucap Faris.
"Why? I tahu you sukakan kalau I peluk lengan you, hm? Mengaku sajalah." Ucap Irdina yang mengeratkan pelukan di lengan Faris.
Faris memejamkan matanya, menahan marah. Sebenarnya dia langsung tidak mempunyai perasaan terhadap Irdina, kalau bukan kerana marahnya pada Amelia dia tidak berbuat begini.
"Irdina! Sudahlah!" Bentak Faris. Dia merentap lengannya yang dipeluk oldh Irdina.
Irdina tersentak dan langsung terbangun. Faris yang sedar apa yang dia lakukan, menghela nafas berat.
"Why? Yo-you marah I?" Soal Irdina yang menahan tangisnya.
Faris merenung Irdina sebelum tubuh Irdina didakap olehnya. Daripada jauh, Amelia melihat itu. Bibirnya mengukir senyuman manis.
"Syukurlah.. Awak dah jumpa pengganti. Saya harap awak bahagia dengan dia, Faris." Gumamnya sebelum melangkah pergi.
YOU ARE READING
C | My Luv Is MAFIA
Romansa﹙2019﹚ Re-edited BOOK 1 | DARK ROMANCE SERIES Tidak menjangkakan peristiwa pelanggaran antara Tengku Amelia dan Tengku Faris menjadi titik permulaan kisah cinta mereka bermula. Mereka saling benci-membenci bagai anjing dengan kucing lah! Pantang jum...