Chapter 50

5K 182 8
                                    

3 tahun kemudian..

Dia menatap bangunan yang dinamakan sebagai FAME Holdings di hadapannya. Senyuman manisnya terukir di bibir. Dia menghela nafas dan melangkah masuk.

Bunyi kasut tumit tingginya menghiasi lorong yang di lalui. Dia berdiri di hadapan lif sehinggalah lif terbuka.

"Selamat datang Cik Amelia." Ucap staf perempuan. Dia menunduk. Amelia tersenyum dan melangkah masuk ke dalam lif.

Ya, Amelia masih diberikan kesempatan hidup. Dia juga hampir meninggal, tetapi dengan izin tuhan dia boleh meneruskan hidupnya.

Flashback..

The Blackrose dan The Galaxy pulang sementara menunggu pihak hospital untuk pengurusan perkebumian Amelia.

Crystal menatap kepergian mereka semua. Hatinya terasa sebak bukan hanya rakan-rakannya, dia juga turut tidak menerima kepergian Amelia.

"Doktor! Doktor! Pe-pesakit yang di-disahkan meninggal tadi.." Ucap pembantu Crystal dengan nada yang mengejut.

"Ya? Kenapa dengan pesakit?" Soal Crystal hairan.

"Nadi pesakit kembali berdetak!" Crystal tersentak mendengar itu. Dia melangkah masuk.

SKIP

"Kau serius nak pergi ke luar negara?" Soal Crystal. Amelia hanya mengangguk.

"Ya, aku serius. Dekat sana je aku boleh rawat diri aku. Aku akan balik ke sini selepas aku dah sembuh dari sakit kanser aku. Apa-apa pun terima kasih sebab tolong aku selama aku sakit." Ucap Amelia dengan senyuman.

"It's okay. Kau kena selalu ingat yang aku kawan aku. Kawan kena saling tolong kawan, betul?" Ucap Crystal. Amelia tersenyum.

"Pastikan kau palsukan kematian aku, ya? Aku akan buat kejutan pada semua selepas aku sembuh." Ucap Amelia gembira.

"Yalah. Hati-hati dekat sana, ya?" Pesan Crystal.

"Kau juga." Ucap Amelia. Dia memeluk tubuh badan Crystal erat sebelum dileraikan. Amelia menarik bagasinya masuk ke dalam lapangan kapal terbang.

End Flashback..

Ting!

Bunyi pintu lif dibuka, menyentakkannya. Dia tersedar dari lamungannya. Dengan langkah yang kecil, dia melangkah keluar.

Dari luar Amelia melihat lelaki yang berbaju kot membelakanginya. Lelaki itu sedang kusyuk mebatap keluar tingkap. Tanpa izin, Amelia menolak pintu kaca tersebut.

"Airiel, kan aku dah cakap jangan beri sesiapa pun masuk?! A-" Ucapannya terhenti kerana Amelia.

"Yah, Faris! Awak berani-berani ya naikkan suara pada saya?!" Ucap Amelia sehingga suaranya bergema di dalam nilik tersebur.

Faris tersentak mendengar suara yang menyapanya. Dia langsung menoleh. Matanya terbeliak melihat Amelia yang tersenyum ke arahnya.

"Hai? Long time no see, Faris." Sapa Amelia lembut.

"A-Amelia? Is that you?! Ya, it's really you!" Ucap Faris yang menekup pipinya. Amelia tersenyum lalu melepaskan tangan besar di pipinya.

"Wah.. Besar juga bilik ni.." Ucap Amelia dengan matanya yang terbuntang melihat keluasan bilik tersebut.

Faris hanya tersenyum bukan kerana bangga akan pujian tersebut, tetapi bahagia kerana khabar gadis yang dikatakan telah meninggal tidak benar.

"Maaf sebab buat awak tertunggu-tunggu untuk tiga tahun lamanya, Faris." Ucap Amelia.

"Ya, saya tak percaya yang awak tinggalkan saya. Saya bagai orang gila selepas kehilangan awak tiga tahun ni." Jelas Faris.

"Dan yang saya tak boleh percaya, awak tetap setia dengan saya. Hahaha.." Ucap Amelia.

Faris mencapai tangan Amelia dna digenggam erat. Amelia yang tertawa, terhenti kerana Faris. Amelia melihat Faris hairan.

"Kita kahwin?" Soal Faris lembut. Dia merenung mata Amelia. Amelia mengangkat alisnya tidak faham.

"Kita kahwin. Kita mulakan hidup dengan anak-anak?" Ucap Faris. Amelia tersenyuma dan mengangguk kecil.

SKIP

5 tahun kemudian..

"Amanda, hati-hati sayang! Jangan lari-lari jatuh!" Pesan Amelia yang menatap Amanda dan Afif yang sedang bermain kejar-kejar.

"Baik mummy!" Balas mereka berdua dan sambung bermain.

Amelia tersenyum. Dia melihat Faris yang sedang duduk sambil menangkap gambar permandangan. Senyumannya terbit di bibir.

"Hai, sayang. Nah, lemonade jus." Sapa Amelia sambil menghulurkan segelas air lemonade kepada suaminya, Faris.

"Terima kasih." Ucap Faris. Dia meeltakkan kameranya di tepi dan mengambil gelas tersebut.

Amelia tersenyum dan melabuhkan punggung di sebelah. Faris menyedut airnya dan di letak di tepi.

Amelia menatap anak-anaknya yang sedang bermain di pantai. Lalu, dia melabuhkan kepalanya di atas bahu Faris.

"Faris, terima kasih sebab selalu ada dengan saya dan anak-anak." Ucap Amelia perlahan. Matanya menatap pantai di hadapannya.

"Terima kasih pada awak juga sebab lahirkan Amanda dan Afif, sayang." Ucap Faris. Dia mengecup pelipis Amelia. Lalu tangannya memeluk bahu Amelia.

~Tamat~
_

_______________________________________

Yeay! MLIM DAH TAMAT! AKU TAK PERLU LAGI STRES-STRES PASAL TROUBLEMAKER COUPLE NI, AHAKS!😝

Ps: Pss.. Kau orang mesti tak perasan dengan nama syarikat tu kan? FAME sebenarnya, nama gambungan awal Faris dan Amelia!🙈💗

C | My Luv Is MAFIAWhere stories live. Discover now