Chapter 43

2.3K 148 14
                                    

Semenjak peristiwa mereka bergaduh, hubungan mereka semakin renggang. Keadaan Amelia semakin hari semakin memburuk.

The Blackrose tidak jemu merawat Amelia. Manakala, The Galaxy tidak kunjung melawat Amelia di vila, iaitu markas The Blackrose.

Dia bangkit dan menuju ke arah meja belajarnya, kemudian dia mengambil buku notanya dan menulis tidak lama kemudian telefonnya berdering.

"Helo, Aiman. Ya, kenapa?" Soal Amelia sambil menulis.

"Aku tak nak lengahkan masa kau, tapi kau kena balik rumah keluarga kau. Keluarga kau dalam bahaya." Balas Aiman serius dan berterus-terang.

"Baik! Thank you." Ucap Amelia yang ingin memutuskan panggilan, tetapi terhenti.

"Sekejap. Kalau boleh jangan datang sendiri, bawa yang lain juga. Macam-macam boleh jadi, kita tak tahu." Pesan Aiman berwaspada. Dia memutuskan panggilan tersebut.

SKIP

Amelia meletakkan keretanya sedikit jauh dari rumahnya sebagai langkah berjaga-jaga. Kelihatan beberapa buah kereta di hadapan rumahnya.

"Mikael, mana Aiman?" Soal Amelia perlahan.

"Dia? Dia awal-awal dah lari pergi belakang rumah kau. Katanya nak perhatikan anjing-anjing tu semua." Balas Mikael.

Amelia mengangguk. Lama mendiamkan diri, tiba-tiba mereka terdengar bunyi tembakan. Amelia mencari arah bunyi tersebut.

'Helo, helo? Amelia, kau dengar bunyi tembakan tu? Aku tak rasa yang aku sorang je yang dengar." Ucap Aiman di walkie-talkie.

"Helo, ya. Aku dan yang lain dengar, bahkan sangat jelas." Balas Amelia.

"Aku tak boleh diamkan diri, aku kena masuk dalam juga. Aku tak nak keluarga aku dalam keadaan bahaya." Ucap Amelia dan mematikan walkie-talkie.

Belum sempat The Blackrose mahu memahan, Amelia sudah berlari masuk ke dalam halaman rumahnya sambil membawa senjata.

"Mari kita masuk. Tak mustahil kalau Amelia akan dalam bahaya." Ucap Mikael. The Blackrose mengikutinya dari belakang.

Amelia yang marah, langsung menendang pintu rumahnya. Dia melihat sekeliling. Tiada orang.

Amelia mencari musuhnya di tingkat atas. Dalam perjalanan pergi ke naik, bunyi tingkat kaca pecah dan bunyi jeritan kedengaran.

Amelia berhenti di sebuah bilik. Tanpa basa-basi, dia menendang muka pintu itu. Matanya tajam melihat lelaki di dalam bilik tersebut.

Amelia langsung menendang perut leki itu dan menumbuk wajah lelaki tersebut. Lelaki itu tidak mengerang sakit sebaliknya tersenyum sinis.

"Apa masalah kau?" Soal Amelia kasar.

"Apa masalah aku? Masalah aku adalah kau!" Balasnya marah. Amelia tertawa sinis.

"Oh, kes yang dipermalukan tu? Hey, kau mimpi apa ni? Kau curang dengan aku tahu tak? Memang patut pun aku malukan aku dekat semua orang. Baru aku tahu langit tu tinggi ke rendah, Kamil."

"Kau nak apa sebenarnya, Kamil?" Soal Amelia dengan dingin

"Itu tak penting." Balas Kamil.

Perlawanan mereka yang sebenar bermula. Lama berlawan, Kamil terundur akibat tendangan kuat di dadanya. Dia memgangkat kepala dan menatap Amelia tajam.

"Kau pergi dari sini! Aku tak nak kau ke sini! Pergi!" Arah Amelia teriak.

"Baik. Aku akan pergi. Tapi, aku takkan berhenti untuk buatkan kau milik aku semula. Kau ingat tu." Ucap Kamil. Dia keluar dari tingkap bilik tersebut.

SKIP

Amelia dan The Blackrose membuka ikatan di badan keluarganya. Wajah ahli keluarganya ditatap.

"Kau orang, okey?" Soal Amelia dengan anfas yang tercungap-cungap.

"Okey, kami okey. Amelia okey?" Soal Tengku Amir prihatin.

Amelua hanga mengangguk dengan senyuman. Dia mencapai telefonnya untuk mendail nombor telefon seseorang.

"Helo, Rayyan. Boleh tolong aku?" Soal Amelia.

"Helo, Amelia? Boleh, apa dia?" Soal Rayyan hairan.

"Nanti kau tolong repair rumah aku. Ruamh aku ada orang serang. Boleh?" Ucap Amelia.

"Sure! Nanti aku datang dengan anak buah aku untuk repair rumah aku, jangan risaulah." Balas Rayyan dengan senyuman.

Amelia tersenyum sebelum meminta dirnya untuk memutuskan panggilan tersebut.

C | My Luv Is MAFIAWhere stories live. Discover now