11. Lacerta

1.3K 111 24
                                    

„Deti začínajú tým, že svojich rodičov milujú, neskôr ich odsudzujú a zriedka, ak vôbec niekedy, im odpúšťajú." (Oscar Wilde)

Keď na druhý deň ráno Hermiona vstala, v obývačke narazila na Draca. Pil rannú kávu, stál pri kozube a hľadel na Lacertinu fotografiu.

Začul jej kroky a potom sa otočil k nej: „Je krásna, však?"

„Najkrajšia na svete," odvetila mu Hermiona.

„Pamätáš sa, ako si nechcela, aby sa volala Lacerta?"

„Na to sa vari dá zabudnúť?" spýtala sa ho a nadvihla obočie. „Už pri Taurusovi som mala pochyby o tom mene. Pri Lacerte som si myslela, že si presadím svoje a bude Grace. Avšak zase si vyhral, lebo Malfoy neprehráva, či?"

„Iné meno by jej nesvedčalo, Lacerta je vzácne," povedal jej Draco a vôbec nereagoval na jej poznámku o tom, že neustále vyhráva. „Vždy som bol rád, že si nakoniec súhlasila."

„Pretože si ju chcel pomenovať po svojej babke," prikývla. „Iba preto som súhlasila."

„Áno, stará mama Malfoyová bola skvelá," povedal Draco a preniesol sa do spomienok na svoju starkú. Potom pokračoval: „Napriek tomu, že žila s tyranom ako bol starý otec Abraxas, ona bola skvelá. Bol som jej jediný vnuk a vždy som sa tešil, keď ma mala strážiť. Nebola ako stará mama Druella. To bola tvrdá žena. Starká Lacerta bola iná, aj keď často bol potlačovaný jej názor na výchovu a podobne. Ale predsa len vďaka nej môj otec nebol úplne hovädo."

„Iba čiastočné," podotkla Hermiona.

Draco akoby ani nepočul jej odpoveď, iba ďalej pokračoval básnením o starkej. „Preto som to meno pre Lacertu chcel, chcel som ju pomenovať po výnimočnej žene. Moja matka takou ženou nebola a ani jej matka. Myslím, že sme urobili dobre."

„Grace je aj tak krajšie."

„Veď Grace je jej druhé meno."

„Ja som nepoznala ani jednu svoju babku," povedala mu Hermiona. „Zomreli skôr, ako som sa narodila. Iba dedka jedného."

„Viem," prikývol Draco. „Urobil som kávu aj tebe."

„Ďakujem," odvetila a pobrala sa do kuchyne.

„Taurus sa nevrátil domov," oznámil jej Malfoy, ktorý jej bol v pätách.

„Dúfam, že prespal u Teddyho," povedala Hermiona a trocha jej poskočilo srdce. Strach o dieťa bol jeden z najhorších a najsilnejších pocitov, ktoré mávala. „Nech sa za mnou zastaví, keď ho stretneš v práci. Odkážeš mu to?"

„Vážne je v poriadku?" Aj Draco ten strach cítil.

„Snáď," odvetila mu a nasypala si do kávy cukor. Potom otvorila chladničku a vybrala mlieko, ktoré si naliala do kávy. „Taurus často zmizne na celú noc a objaví sa až na druhý deň. Robí to odkedy sa skočil Rokfort. Nemožno mu to zakázať, je to dospelý muž."

„Ale stále žije pod touto strechou a mal by dbať na pravidlá!"

„Skús mu to povedať, dobre?" uškrnula sa na neho Hermiona. „Chcem byť pri tom."

„Nie si vtipná," odsekol jej Draco. „Odchádzam do práce."

„Áno, aj ja pôjdem."

„Počkám ťa?"

„Nie, ďakujem, chcem si dať ešte sprchu..."

„Môžem sa pridať," uškrnula sa na ňu tento raz on.

The one, who has suffered the most [HP Fanfiction]Where stories live. Discover now