21. Spomienka od Pansy

1.4K 103 28
                                    


„Čo sa deje?" Hermiona samozrejme prišla do chodby, len čo začula zvonček na dverách a za zadkom mala deti.

„Dobrý večer, ahojte," pozdravila sa Astoria. „Lacerta, som rada, že si doma." Usmiala sa na ňu.

„Super," sykla Lacerta, ktorá Astoriu nemala o nič radšej ako Taurus. Samozrejme, že jej úsmev neopätovala a odvrátila od nej okamžite pohľad.

„Môžeš mi povedať, čo tu robíš? Práve sme chceli večerať," pýtala sa Hermiona a premeriavala si Astoriu pohľadom nahnevane. Akoby vari Astoria za to všetko mohla.

„Potrebuje so mnou o niečom hovoriť," povedal Draco.

„Ide o Vládcu temna?" Chytil sa toho samozrejme ihneď Taurus.

„Nie," zaklamal Draco. „Nie je to jediný prípad, ktorý riešime, Taurus, to by si už mohol vedieť. Ide o niečo iné. Pokojne sa navečerajte. Astoria, poď, pôjdeme do pracovne."

Astoria ho nasledovala a Draco vedel, že majú v pätách aj Hermionu. Ju rozhodne neoklamal, že nejde o Vládcu temna. Zavrela za nimi dvere na pracovni a hľadela na Astoriu vyčítavo. „Tak, čo sa deje, že sem musíš prísť práve, keď sa chceme navečerať a stráviť čas s deťmi?"

„Ide o to," začala Astoria. „Posledný útok sa stal na stanici metra Marble Arch. A pred vyše piatimi rokmi na tej istej stanici Draco dolapil Greybacka. Je tu možnosť, Harry si tiež myslí, že by tu naozaj bola možnosť, že to spolu súvisí. Vládca temna sa môže mstiť za Greybacka a nemusí nijako súvisieť s Voldemortom."

„Čo si myslíš ty?" spýtala sa Hermiona, hrýzla si spodnú peru a pozrela sa na Draca. „Je tam súvis?"

Draco sa zamyslel. Nenapadlo mu to predtým. Ale naozaj to tak bolo. Priahol po Fenrirovi roky rokúce, aby ho dostal do Azkabanu, alebo do hrobu. Nakoniec sa mu podarilo to druhé, lebo ho hnala pomsta za smrť Hannah. Dolapil toho zmrda na stanici Marble Arch. Našťastie sa mu podarilo ochrániť muklov, aj keď niektorí prišli k zraneniam. Smrť si tam vtedy našla iba Greybacka. Nie ako teraz. „Je to možné," odvetil Draco.

„Harry ma za tebou poslal, Draco, pretože si myslí, že by si to dokázal nejako spojiť. Pátral si po Greybakovi roky," vravela Astoria a vybrala z kabelky Greybackovu zložku.

„Áno a všetko, čo o ňom viem, je v tej zložke, ktorú držíš v rukách. Je tam úplne všetko," vravel jej Draco.

„Ja som si ju preštudovala. Neexistuje tam žiadna zmienka o niekom, kto by mohol byť Greybackovi natoľko blízky, žeby pre neho teraz vraždil všetkých naokolo," vravela Astoria. „Myslela som si, že si možno spomenieš na niečo viac."

„Neznie to ako náhoda," riekla Hermiona. „Smiem tú zložku?" spýtala sa.

„Samozrejme," prikývla Astoria a podala jej ju.

Hermiona si sadla za stôl a pustila sa do skúmania života Fenrira Greybacka.

„Draco, si si istý, že si zabil Greybacka?" spýtala sa Astoria.

Aj ona musela byť už pekne prepracovaná podľa Draca, inak by vedela jednu základnú vec. „Srdiečko, ak niekto zomrie, prestanú účinkovať všetky kúzla. Keby to bol niekto, kto vypil všehodžús, alebo metamorfomág, alebo inak kúzlom začarovaný, pominulo by to. Som si istý, že som zabil Fenrira Greybacka."

„Aha, no dobre, bála som sa, žeby to mohol byť on," riekla Astoria a zazívala.

„Ver mi, bolo by jednoduchšie keby to bol on. Pretože Greyback bol tupé zviera. My tu máme dočinenie s niekým, kto ma mozog a funguje mu veľmi dobre," zhodnotil situáciu Draco.

The one, who has suffered the most [HP Fanfiction]Where stories live. Discover now