„Kto miluje, ten chce darovať seba samého!" (Ján Pavol II.)
Draco sa síce rozbehol za Hermionou, ale potom si uvedomil, že to ešte nie je vhodné. Zagratuloval Teddym a Victoire a poprial im šťastné manželstvo. Potom sledoval, ako tancovali svoj prvý manželský tanec a vo vzduchu sa vznášali biele balóniky. Na stoloch sa objavilo veľké množstvo jedla, pitia a dezertov. Strieborné taniere a čaše sa začali len tak prehýbať. Aj Draco sa dobre najedol a bol si istý, že na dnes nejedol poslednýkrát, lebo jedlo bolo vynikajúce.
Všimol si, ako sa všetci naozaj bavia. Hudba začala znova hrať a mladomanželia boli znova na parkete a samozrejme, že aj rodičia Victoire a aj starí rodičia. Pridali sa aj iné páry a Draco na okamih zbadal, ako Lupin starší požiadal o tanec jeho matku. Pretočil nad tým očami a obrátil sa k Hermione (na jej nespokojnosť pred pár dňami, keď to zistila, sedeli pri rovnakom stole). „Tanec?" Podal jej ruku.
Prikývla, odložila servítku, ktorú mala na kolenách a potom s ním odišla na tanečný parket.
„Rozmýšľal som," povedal jej, len čo ju pritiahol do náručia a pozrel sa jej do očí. „Žeby som sa mal ospravedlniť."
„Za čo?" spýtala sa ho.
„Za všetko, Hermiona. Vážne, je mi ľúto všetko, čo sa medzi nami stalo. To zlé, samozrejme. Nemal som odísť, mal som sa ti snažiť vysvetliť, že s Hannah naozaj nič nemám. Mal som ťa pustiť do mojej hlavy, ja neviem, hocičo som mal urobiť iné, len som nemal odísť!"
„To si nemal," prikývla smutne. „A nielen kvôli mne."
„Posral som to," prikývol aj on.
„Draco, ja neviem, čo ti mám na to povedať," šepla.
„Miluješ ma ešte?" spýtal sa jej. „Videl som svoje veci v spálni, v kúpeľni a v šatníku a nadobudol som možno mylný dojem, že ma ešte stále môžeš milovať."
„Nadobudol si správny dojem," odvetila úprimne.
„Aj ja ťa stále milujem. Teba i deti. Hermiona, skúsme to ešte," požiadal ju Draco a pohladil ju po líci. „Prosím..."
„Draco Malfoy prosí?" uškrnula sa.
„Skúsime to?" Spýtal sa a ignoroval jej posmešky.
„Vieš, Draco, vec sa má tak," povedala a pozrela sa mu do očí. „Keby išlo iba o mňa, keby sme tu boli iba my dvaja, tak by som ti na to kývla hneď. Áno, milujem ťa a nehanbím sa to znovu priznať. Síce som ti neodpustila všetky tvoje prehrešky, ale tiež nie som svätá. Lenže nejde iba o nás dvoch. Ak by sa to znova skončilo zle, neviem, či by sa z toho ešte pozbierali naše deti."
„Chápem," prikývol sklamane. „Takže, čo urobíme?"
„Nechaj ma si to ešte premyslieť," požiadala ho a tento raz ho ona pohladila po líci. „Sľubujem, že si to premyslím a že sa pokúsim ti čoskoro dať odpoveď, či to ešte skúsime, alebo či naozaj podám žiadosť o rozvod."
Draco otvoril ústa, najprv chcel namietať, ale vedel, že by mu to nebolo nič platné. Keď sa raz Hermiona rozhodla, jej rozhodnutie je záväzné. A vlastne sa nerozhodla ešte úplne, len chce trochu času. Bol ochotný jej ho dať.
***
Svadba pokračovala vo veselom duchu. Všetko sa zdalo dokonalé a Lacerta sa tiež dobre bavila. Už na niekoľko piesni tancovala s Louisom a cítila sa ako v siedmom nebi. Povedal jej, že jej pristanú šaty, pri pomalej piesni sa k nej tisol čo najviac. Aj on vyzeral ako z katalógu a ešte mal vynikajúcu voňavku. Lacerta dúfala, že dnes na neho urobila dojem a možno po pár pohárikoch šampanského, ktoré dnes mali dovolené, lebo ani jeden ešte nebol plnoletý, hoci ich od toho delilo iba pár mesiacov.
YOU ARE READING
The one, who has suffered the most [HP Fanfiction]
Fanfiction* TEN, KTO TRPEL NAJVIAC * "Zanechali sme tu jeden druhého. Obaja sme chladní ako ľad, tak zlomení. Ostalo už iba ticho a teraz nás už nič nezachráni. Nič. Ešte ale môžeme zachrániť tento svet. Hoci to nebude svet, ktorý by patril nám dvom." *** P...