🌍NA ZÁPADNÍ FRONTĚ KLID (KNIHA) 💂‍♀️

63 2 2
                                    

Dnes tu mám pro vás připravenou ještě jednu knihu z povinné čtby, která mě opravdu hodně zaujala a rozhodně vám jí chci doporučit. Děj se odehrává za první světové války a ten příběh má opravdu svoje kouzlo.

Jméno autora: Erich Maria Remarque

Dílo: Na západní frontě klid, Tři kamarádi, Čas žít, čas umírat, Cesta zpátky

Literární druh: Epika

Literární žánr: Válečný román

Časoprostor: Západní fronta mezi Francií a Německem, doba první světové války, 1916 - 1918

Kompozice:

-autor postupuje chronologicky, ale jeho hrdinové se vracejí vevzpomínkách domů-retrospektiva

Hlavní postavy:

Pavel Bäumer: vypraveč a hlavní postava knihy, pochází z velmi chudé rodiny, je to bezstarostný student plný odhodlání, je soucitný, obětavý

Albert Kropp, Müller, Leer, František Kemmerich: bývalí spolužáci a přátelé Pavla

Tajden: kamarád Palva a největší jedlík

Deterding: sedlák

Stanislav Katczinsky: hlava jejich skupiny

Kantorek: Pavlův učitel z gymnazia, je to válečný nadšenec, nutí své žáky abyse do války přihlásili, Pavel se nakonec díky němu do války dobrovolně přihlásí s vírou, že jde bojovat za svou vlast

Himmelstonss: desátník, po celou dobu se snaží vojáky jakkoliv šikanovat, přitom je sám největší zbabělec a hlupák

Literárníhistorický kontext: Narodil se v roce1898. Byl to německý spisovatel. V roce 1916 se dobrovolně přihlásil do první světové války. V roce 1918 byl raněn. Byl to redaktor, závodník a učitel. Proslavil se románem Na západní frontě klid. Byl nacisty označen za zrádce. Jeho knihy byly v Německu zakázány a páleny. Začalo se o něm tvrdit, že v žádné válce nebyl a že to co píše je lež. V roce 1931 žil ve Švýcarsku a po 2. světové válce emigroval do USA. Ke konci svého života žil střídavě v USA a ve Švýcarsku. Zde také roku 1970 zemřel na srdeční chorobu.

Stručný obsah knihy: Kniha vypráví příběhy Pavla Bäumera za První světové války. Pavel je pod nátlakem okolí donucen ukončit studium a dobrovolně se prihlásit k výcviku do války.

Pavel popisuje vše od výcviku plném šikany ze strany jejich desátníka Himmlestona až po dovolenou a život v kasárnách. Postupem času jeho nadšení pro válku upadá a jeho přátelé se kterými má ve válce velmi rodinný vztah začnou jeden po druhém umírat. Všechny pohledy jsou líčeny ze starny obyčejného, bezvýznamného vojáka, a to do nejmenších detailů. Pavel se zabírá do myšlenek a vzpomíná na staré bezstarosté časy před válkou. Jednoho dne je povolán do zákopu a líčí průběh bitvy, své pocity a příběhy, které tam zažíl. Jednoho dne, ale dostane na dva týdny propustku a jede domů s vírou, že alespoň na malou chvilku bude vše jako dřív. To se ovšem ukáže jako puhý sen. Místo toho registuje úplné odtržení od běžného života a psychické důsledky války. Uvědomuje si, že se změnil i on sám. Nedokáže komunikovat s lidmi a nezejímají ho dřívější zájmy. Postupně se začíná psychicky hroutit, protože během války ztratil všechny přátele na, kterých mu v životě záleželo. Konce války se ovšem nedočká ani on sám. Podne v říjnu 1918 v den kdy vrchní velitelství podává zprávu. ,,Na západní frontě klid"

Vlastní názor: Kniha je napsaná velmi jednoduše. Četla se mi opravdu dobře. Hodně mě zaujal děj knihy, který je podán vemi uvěřitlně už z důvodu, že sám autor válku opravdu prožil.

Literární směr:

Realizmus

-Odrazprvní světové války v literatuře

Další autoři: Antoine deSaint-Exupéry (Malý princ), Ernest Hemingway (Sbohem, armádo), Jaroslav Hašek (Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války)

***

Omlouvám se, že literární směr není úlně perfektně připravený, ale věřím, že v sešitě nebo v učebnici na Literaturu něco najdete.
Je mi to, že je ten text takhle rozházený. Psala jsem to na počítači a kopirovala to z OpenOffice na Wattpad. Bohužel to nešlo líp upravit.

Dále se také chci omluvit za to, že jsem teď dlouho recenze nevydávala. Nějak na to nebyl čas, ale zkusím se polepšit.



RECENZE NA FILMY, SERIÁLY A KNIHY Kde žijí příběhy. Začni objevovat