[7]⭐

5.8K 275 14
                                    

Tepat ke angka 11:50 pagi , Hazel keluar menuju ke lobi luar hotel tersebut .

' ha ambik . nak aku punctual sangat kan ? ha ambik kau masa 10 minit awal ' , bentak hati Hazel . setia menunggu Encik Boss tak kesayangan tiba .

Pukul 12...

Tuan Ad bersama keretanya yang pernah kotorkan baju milik Hazel . kecik besar kecik besar je dia tengok kereta itu . Hazel terus berjalan menghampiri kereta itu lalu dia masuk ke dalam kereta .

" well , Mr Adrianne Faqashah . so sharp and on time ya ? " , perli Hazel sambil tersenyum sinis . cap adidas miliknya ditanggalkan lalu diletakkan di atas riba .

" well , it's me . always on time " , jawab Tuan Ad dengan bangganya .

" tapi tu lah , saya lebih awal dari Tuan Ad lah . so saya lebih bagus lah kan ? " , soal Hazel sambil tersenyum sinis .

" oh really ? do I care ? nope at all . haha awak datang awal macam mana pun , tetap takkan mengubah apa apa . your punishments still same . no excuse at all " , kata Tuan Ad sambil tersenyum senget . Hazel terus mencebik . ceh tak jalan .

" so shall we go now ? " , soal Tuan Ad .

" dahtu buat apa lagi kita terperuk dalam kereta lama lama kat sini ? " , soal Hazel jengkel . lalu kereta mewah itu bergerak meninggalkan perkarangan hotel terkemuka tersebut .

Di Hard Rock Cafe , Kuala Lumpur...

Mereka berdua mengambil tempat di sudut tengah cafe tersebut .

" nak makan apa ? " , soal Tuan Ad .

" makanan " , jawab Hazel sambil menopang dagu . tak lama itu , Tuan Ad menjentik dahi Hazel menyebabkan Hazel mengaduh kesakitan sambil menggosok dahi licinnya yang dijentik . kedudukan cap adidas di kepalanya diperbetulkan .

" saya tanya elok elok awak loyar buruk ya ? " , soal Tuan Ad .

" betul lah makanan " , jawab Hazel . jawapan itu mengundang geram di hati Tuan Ad .

" memang lah makanan . takkan datang sini nak makan batu kayu kertas pulak " , perli Tuan Ad .

" saya tak kesah . terpulang Tuan Ad lah . saya ikut je " , jawab Hazel sambil mengerling Tuan Ad . lalu dengan keluhan , Tuan Ad membuat pesanan .

10 minit kemudian...

Hidangan berupa Tequila Lime Chicken Fajitas untuk dirinya dan Crispy Chicken Sliders and New York Steak untuk Hazel serta dua gelas Smoothie Strawberry .

" termenung apa lagi ? makan lah . takkan awak nak tunggu jet mini terbang then tolong suapkan untuk awak kot " , perli Tuan Ad . smoothienya disedut perlahan .

" sebelum saya cucuk mulut Tuan Ad dengan pisau ni , better Tuan Ad diam " , ugut Hazel sambil membuat rolling eyes .

" wuuu takutnya saya takutnyaa " , ejek Tuan Ad . pantas sahaja pisau diacu ke muka Tuan Ad membuatkan Tuan Ad terkejut .

" wowo gurau jelah . put the knife down then eat " , kata Tuan Ad sambil mengangkat kedua dua tangannya tanda surrender . lalu mereka makan tanpa membunyikan apa apa suara . tiba tiba...

" hey my prince . penat I cari you rupa rupanya kat sini ea you ? " , tegur seorang wanita seksi yang memakai gaun berwarna ungu lembut paras lutut . Hazel terus sahaja memalingkan wajahnya kebelakang untuk melihat gerangan yang menegur si boss .

' huh dia lagi ' , rungut Hazel dalam hati sambil membuat rolling eyes . Newyork Steak disuap dengan kasar ke dalam mulut .

" huh Nell , you buat apa kat sini ? " , soal Tuan Ad dengan nada mendatar .

" I cari you lah sayang . payah sangat nak jumpa dengan you kan ? " , kata Nelly sambil mengusap bahu Tuan Ad namun pantas sahaja ditepis oleh Tuan Ad membuatkan Nelly terkejut .

" ada apa you cari I  ? kalau takde apa apa baliklah . buang masa je " , halau Tuan Ad secara lembut dan sopan .

" sampai hati you nak halau I kan ? ajak lah I makan ke apa ke an ? " , kata Nelly . dia sebenarnya tidak berpuas hati kerana Hazel duduk bertentangan dengan lelaki pujaannya . sepatutnya dia yang berada di situ !

" I rasa tak perlu kot . you kalau nak makan , boleh makan sendiri kot " , kata Tuan Ad sambil tersenyum senget .

" ooo dengan minah kurang ajar ni boleh pulak ? dengan I tak boleh ? hey , siapa girlfriend you sekarang ni ? I ke perempuan ni ? " , soal Nelly . matanya mencerlung tajam ke arah Hazel . bengang punya pasal .

" better you balik lah , Nell . jangan buat kecoh kat sini and one more Im still single so both of you are not mine at all " , jelas Tuan Ad .

" hey perempuan ! memang kau jenis taktahu malu ea kacau hak orang " , marah Nelly kepada Hazel . bahu Hazel ditolak kasar menyebabkan Hazel hilang sabar .

" erm maaf lah cik . saya tak pasti lah kan sama ada cik ni pekak ke or ada masalah pendengaran . tapi saya rasa dah jelas kot apa yang Tuan Ad kata tadi yang dia still single so saya rasa jangan nak over sangat lah " , kata Hazel sambil menahan rasa amarah . capnya diperbetulkan .

" kurang ajar ea kau ? " , bentak Nelly lalu dia mencapai smoothie milik Hazel yang berada di atas meja dan cuba untuk menjirus muka Hazel dengan smoothie itu namun sasaran tak tepat . Hazel menutup mata dan cuba mengelak .

SPLASHHH !

Hazel kemudiannya membuka mata kerana pelik .

' aik tak basah pun ' , kata hati Hazel . sebaik sahaja mata hazelnya dibuka , dilihatnya Tuan Ad berada di hadapannya dan ya , baju kemeja miliknya basah akibat disimbah dengan smoothie .

" sorry sayang sorry I tak sengaja " , pinta Nelly sambil cuba memegang tangan lelaki tersebut namun ditarik dengan pantas oleh Tuan Ad .

" dont you dare to appear infront of me after this . go to hell " , tengking Tuan Ad . not RM100 diselitkan dibawah gelas lalu tangan Hazel ditarik keluar dari cafe tersebut . jeritan Nelly tidak dihiraukan . kaki terus melangkah hingga ke kereta .

Di luar Cafe...

Tuan Ad melepaskan pautan tangannya sebentar tadi .

" sorry " , pinta Tuan Ad hanya sepatah lalu terus melangkah ke kereta sambil dikejar oleh Hazel .

" Tuan Ad ! " , jerit Hazel . masing masing menghentikan langkah . Tuan Ad memalingkan wajahnya ke belakang . Hazel terus menghampiri Tuan Ad . wajahnya didongakkan untuk memandang wajah Tuan Ad . sambil tersenyum pahit , dia mengibas ngibaskan kemeja Tuan Ad yang sedikit basah akibat penangan smoothie .

" terima kasih sebab selamatkan saya dan saya nak mintak maaf . sebab saya , Tuan Ad kena simbah . sepatutnya saya yang kena simbah bukannya Tuan Ad " , kata Hazel sambil mengibas ngibas kemeja itu lagi dan lagi . air matanya cuba ditahan daripada merembes .

" hey hey its okey . dont need to say sorry . that's not your fault . awak ingat saya akan benarkan dia buat macam tu kat awak  ? hey memang tak lah . saya akan protect awak " , kata Tuan Ad sambil menundukkan wajahnya .

" er apa yang Tuan Ad cuba cakap ni ? " , soal Hazel ragu ragu . tiba tiba sahaja Tuan Ad melutut dihadapannya .

" hey apa Tuan Ad buat ni ? bangunlah . malu lah orang pandang " , marah Hazel sambil cuba mengangkat Tuan Ad .

" will you be my sweetheart ? be my angel ? be my girlfriend ? " , soal Tuan Ad . seutas gelang dihulurkan kepada Hazel membuatkan Hazel terkejut . walaweh , boss sendiri ajar couple seh ?!!

She 's My Hazel✔️Where stories live. Discover now