Tepat jam 2 pagi , King Alan Xavier , Aaron Xander Miqaille , Raja Edwin Danielle , Aryan Dennis Benjamin , Alex Uqaisy Elexir dan 30 orang anak buah mereka bergerak menuju ke Seri Kembangan diketuai oleh Audi RS5 yang dipandu oleh King Alan Xavier dan disisinya , Aaron Xander Miqaille . lalu dia menekan button pada bluetooth earpodnya bagi menghubungi 30 orang anak buahnya .
" okay listen here . aku nak 10 orang follow Alex dengan Edwin ke ground floor . 10 orang lagi follow aku dengan Aaron ke floor 1 dan 10 orang yang selebihnya tolong pantau keadaan luar especially area kereta sebab Aryan ada dalam kereta . pantau dia . nanti Alex akan bawa bini aku masuk kereta . korang pantau okey ? kalau ada yang attack , attack back . apa apa hal , connect each other . faham ?! " , tegas King Alan Xavier . sebaik sahaja mendapat reaksi positif dari mereka , dia terus menamatkan panggilan itu . Audinya menderu laju menuju ke destinasi . meter yang terpapar di dashboard menunjukkan angka 140 km/ j . kereta itu mengaum ditengah tengah lebuh raya diiikuti kenderaan anak anak buahnya yang lain .
" kau tunggulah Darkrose . ini raja helang datang untuk menyiat nyiat kulit kau menjadi cebisan " , katanya sendiri dengan nada perlahan .
" er King , kau cakap sorang ? " , soal Aaron .
" diam lah kau . aku sula kang " , marah King Alan Xavier .
Tepat jam 2:15 pagi , mereka tiba di pintu gerbang markas milik si bedebah itu . kelilingnya dipenuhi semak samun dan hutan belantara . sunyi . hanya bunyi unggas dan serangga yang memeriahkan suasana malam yang sunyi . oleh kerana kawasan itu agak terpencil , memudahkan sedikit operasi King Alan Xavier . lalu mereka memarkirkan kenderaan mereka di satu tanah lapang yang agak tersembunyi dari dilihat oleh penghuni markas itu namun jaraknya hanya 4 meter dari markas itu . dilihat 50 orang pengawal sedang berkawal disekitar markas itu .
" Aaron , tolong bereskan " , arah King Alan Xavier . Aaron pantas mengangguk . sniper pun mula bertukar tangan . tanpa buang masa , Aaron menjalankan misinya . sasaran dihalakan ke hadapan menerusi tingkap sisi kereta . picu ditarik dan tembakan rambang dilepaskan .
BANG
BANG
BANG
BANG
BANG
K.O Bingo !
nah , tak sampai beberapa minit 50 orang pengawal itu sudah terbaring kaku diatas tanah .
" okay move move ! " , arah King Alan Xavier seusai mereka menyarungkan sut kalis peluru kecuali King . King hanya menyarung hoodies hitamnya sahaja . lalu mereka menyelinap keluar menuju ke markas . mereka menjalankan misi seperti yang dirancangkan . tak lama itu , bunyi tembakan bertalu talu telah membingitkan suasana . oleh kerana markas itu dibuat daripada bahan kalis bunyi , Darkrose tidak mengetahui sama sekali tentang kehadiran musuhnya yang sedang membaham anak anak buahnya dibawah .
King Alan Xavier , Aaron dan 10 orang anak buah telah tiba di floor 1 . tembakan dilepaskan bertalu talu oleh Aaron . akhirnya beberapa orang telah kaku tidak bernyawa . bagaimana mereka boleh mati dengan mudah ? kerana Aaron menggunakan peluru beracun , 5 saat ianya akan bertindak balas lalu meresap kedalam badan dan seterusnya merosakkan sistem pertahanan badan serta organ organ dalaman manusia . then ? mereka akan mati .
Sedang asyik berlawan , King Alan Xavier tidak sedar bahawa ada seorang pengawal ingin menembaknya .
" King , watch outt behind you !! " , jerit Aaron . sebaik sahaja mendengar jeritan itu , King Alan Xavier pantas menoleh lalu satu sepakan padu dihala kearah muka pengawal itu menyebabkan rifle yang dipegangnya terjatuh keatas lantai . tak lama itu , pengawal itu turut jatuh . tanpa buang masa , King Alan Xavier memijak dada pengawal itu berkali kali . sniper dihala kearah dada pengawal itu dari jarak 3 cm .
" adios bastardo ! ( selamat tinggal lelaki tak guna ) " , lalu 2 tembakan dilepaskan .
BANG
BANG
K.O , Bingo !
King Alan Xavier pun meniup muncung snipernya . tak lama itu , semua pengawal yang berada di floor 1 mati ditangan helang helang itu . King Alan Xavier pantas menghubungi Alex menggunakan earpodnya .
" amacam kat bawah ? " , soalnya .
" semua dah selamat masuk tanah , so easy " , ujar Alex membuatkan King mengukir senyuman sinis .
" kau pergi ambil Hazel sekarang . sini dah settle " , arah King Alan Xavier . matanya ditala kearah satu bilik usang .
" aku rasa better kau yang ambil bini kau tu . kau kan suami dia . aku nak settlekan another things lagi kat bawah ni . semua ada kat sini . kunci kunci semua ada kat sini sebab semuanya auto . bilik ni yang kawal . ni aku bukakan pintu bilik tu . in another 2 minutes , aku dengan yang lain naik " , ujar Alex . King Alan Xavier mengeluh lalu dia menamatkan panggilan itu .
" Aaron , tolong tengok tengok kat luar ni jap . aku nak masuk ambil bini aku " , arah King Alan Xavier . Aaron mengangguk lalu dia dan anak buah yang lain bersembunyi disebalik dinding . tak lama itu Alex , Edwin dan 5 orang anak buah turut tiba dan bersembunyi bersama Aaron . kaki King Alan Xavier terus melangkah kearah bilik itu . bacaan bismillah dimulakan lalu dia masuk kedalam bilik dan dihampiri si Hazel . kelihatan isterinya sedang enak tidur dengan pakaian yang tidak berganti menimbulkan perasaan sayu dihatinya tambah . ditambah pula apabila melihat pipi kanan dan hujung bibir milik isterinya yang terdapat kesan bengkak dan lebam . dia mula menggepal penumbuknya .
' kau memang tempah maut , Darkrose ! ' , jerit hatinya .
" sayang , biy datang ni " , tegur King Alan Xavier . sebaik mendengar ada suara yang menegur, Hazel perlahan lahan membuka matanya .
" biyy ??! saya tak mimpikan ??! ni memang awak kann ??! " , jeritnya kecil . King Alan Xavier pantas menutup mulutnya dengan tangan sambil memberikan isyarat supaya diam . Hazel hanya menuruti lalu tubuh milik King Alan Xavier pantas dipeluknya .
" kita keluar ya ? dont worry , everything gonna be okay . anak anak buah biy dah jaga kat luar " , ujar King Alan Xavier . Hazel bingung apabila suaminya menyebut perkataan anak buah itu namun dia hanya menuruti saja . kaki merka kemudian mencecah lantai . baru sahaja ingin melangkah ke pintu , kedengaran satu suara yang menegur .
" well well well . tengoklah tu . hero datang nak selamatkan pujaan hati dia lah " , tegur Darkrose sinis sambil menepuk tangannya , acah acah teruja dengan kehadiran King Alan Xavier . sebaik sahaja King Alan Xavier menoleh , dia kaget melihat gerangan itu . Engku Aydiq Haydan ? namun , dikawal riak wajahnya agar tidak terlampau obvious . lalu dia menghubungi Alex .
" Alex , kalau aku kata 'NOW' nanti , kau masuk ambil bini aku then bawa dia keluar . korang pun pergi tunggu kat kereta . ada nyawa yang perlu aku pijak ni " , bisik King Alan Xavier . sebaik sahaja mendapat reaksi positif daripada Alex , dia menamatkan panggilan itu .
" kau gentle an ? jomlah lawan one by one without weapons . amacam ? ada bran ke ? " , cabar King Alan Xavier .
" okey fine without weapons . kita tengok siapa makan siapa . sweet sweet lah dulu dengan isteri tercinta sebab kejap lagi nyawa kau aku rampas " , ujar Aydiq sinis . Hazel menarik narik hujung baju suaminya . King Alan Xavier pantas menoleh .
" it's okay , baby . everything gonna be okay . kejap lagi Alex ambil sayang taw " , ujar King Alan Xavier lalu satu ciuman dilabuhkan di ubun ubun isterinya . llalu mereka mula bergelut sesama sendiri .
YOU ARE READING
She 's My Hazel✔️
RomanceMain characters ; Engku Hazellyna Emelda Engku Haizad Ezray : dia cantik , dia manis , dia hati kering , dia anak orang kaya tapi perwatakannya tidak seperti orang kaya , dia pendek tapi tomboy disebabkan satu tragedi . perwatakannya yang kasar ala...