[47]⭐

2.9K 112 0
                                    

Sebaik sahaja berada ditengah tengah laluan tiba tiba , lagu Happy Birthday berkumandang . Hazel menangis terharu . tak lama itu ada satu nyanyian daripada pentas . suara yang merdu menggamit pandangan . tangisannya semakin deras mengalir turun kepipi seperti air terjun . menangis kerana terharu lagi !

Kaulah yang aku rindu
Hanya kaulah yang aku cinta
Selalu bertakhta
Di dalam jiwaku, sayang

Merentas detik waktu
Senyummu mewarna dunia
Ingin 'ku senantiasa
Bersama-samamu, sayang

And I know without you
I can easily surrender
Don't you ever go
Would you love me forever

Kau bagaikan suria
Kaulah yang menyinari
Hari-hari sepiku
Ho-o-o-o-oh ...
Engkaulah segalanya

Give me your hand
Open your heart
Let's forget the past
And have a good time
And I will never
Never ever let you cry

And I know without you
I can easily surrender
Don't ever you go
Would you love me forever
O-o-oh ...

Kau bagaikan suria
Kaulah yang menyinari
Hari-hari…

Meskipun lagu untuk sudah habis dinyanyikan , Adrianne tetap mengulanginya . dia mula menghampiri isterinya yang terkaku ditengah tengah laluan .

Give me your hand
Open your heart
Let's forget the past
And have a good time
And I will never
Never ever let you cry

saat lirik itu dinyanyikan , jarinya pantas menyeka air mata ditubir Hazel . okey , Hazel terharu dalam sakit hati .

And I know without you
I can easily surrender
Don't ever you go
Would you love me forever
O-o-oh ...

saat bait bait lirik itu dinyanyikan , Adrianne pantas melutut dihadapan Hazel . mini microphone yang tersangkut dimukanya diperbetulkan .

" Happy Birthday , to my lovely wife and only wife , Engku Hazellyna Emelda . would you be my soulmate forever and would you love me forever , sayang ? " , soal Adrianne sambil melutut . tangan kanannya pantas mengeluarkan satu jambangan bunga rose merah dan tulip merah yang indah kepada isterinya . Hazel menangis lagi . tangannya naik menekup mulutnya dek terharu . semua hadirin mula bertepuk tangan dan bersorak , meriuhkan suasana .

" would you ? " , soal Adrianne lagi . Hazel mengangguk lalu pantas tangannya merampas jambangan bunga itu lalu dipukul dada suaminya yang sudah berdiri .

" hei hei easy baby " , kata Adrianne sambil tergelak kecil .

" pergilah dekat bini nombor dua sana " , rungut Hazel mengundang tawa Adrianne dan hadirin yang hadir .

" sayang , only you in my heart . only you can be my wife , my soulmate , my angel forever . nobody can take your place in my heart . only you I wanna love " , ujar Adrianne sambil menepuk dadanya dengan perlahan .

" dah tadi tu apa ? " , soal Hazel dengan wajah cemberut .

" it just a birthday prank , baby ! " , sebaik sahaja mendengar jawapan daripada suaminya , pantas jambangan itu diketuk dikepala suaminya mengundang lagi tawa dari hadirin .

She 's My Hazel✔️Where stories live. Discover now