[52]⭐

3.1K 97 6
                                    

Markas Bloody Evil...

Seorang lelaki yang memakai pakaian serba hitam menghempas failnya diatas meja kerjanya . wajahnya tegang menandakan amarah yang tidak tertahan lagi .

" get lost , King . get losttt ! jangan mimpi kau boleh menangg !! " , jeritnya . dialah Izriel Shawn Arrayyan , musuh ketat kepada Raja Adrianne Faqashah aka King Alan Xavier . semua barang diatas meja habis berterabur . telefon pintarnya dibaling kedinding sebaik sahaja mendapat berita bahawa salah seorang anak buahnya dibaham kumpulan helang terkemuka itu . pecah berderai . nasiblah itu hanya spare part saja , digunakan ketika menjalankan misi .

" aku nak korang hapuskan King dan konco konconya . walau apa apa pun yang terjadi ! " , arah Shawn kepada anak buahnya . anak buahnya menganggukkan kepalanya lalu mereka beredar dari situ . Shawn berdecit tanda geram . tak lama itu , seorang perempuan berambut perang yang memakai top sendat berwarna merah menyala separas paha digandingkan dengan high heels 3 inch berwarna senada melangkah dengan lenggok manjanya menuju kearah Shawn .

" hei darling , why marah marah ni em ? " , soal perempuan seksi itu yang baru sahaja melabuhkan punggungnya diatas paha Shawn . dada lelaki itu dikuis kuisnya . Shawn pantas meraih tangan perempuan itu lalu didekatkan kebibirnya . satu ciuman lembut dilabuhkan diatas belakang telapak tangan itu .

" nothing sayang . serabut sikit saja " , balas Shawn sambil mengurut pelipis kepalanya .

" pasal Adrianne ya ? " , soal perempuan itu . tangannya tidak henti henti bermain main didada Shawn yang dibaluti hoodies berwarna hitam .

" siapa lagi kalau bukan jantan puaka tu . Adrianne aka King . dia dah bunuh salah seorang penyiasat I tahu ? penyiasat utama pula tu ! " , marah Shawn . wajahnya merah menahan marah .

" sabar okey ? I akan selalu ada untuk you . I akan buat apa sahaja untuk you . I pun dah lama berdendam dengan dia sebab dialah I terperangkap dalam penjara tu ! " , balas perempuan itu .

" are you sure ? sanggup buat apa sahaja ? " , soal Shawn bagi menginginkan kepastian . tubuh Nelly ditilik atas dan bawah . ya , itulah Darlene Nellysha . dia telah pun bebas daripda penjara . Shawn mengambilnya sebagai wanita simpanannya tika dilihatnya Nelly berseorangan dikelab beberapa bulan lepas . bukan itu sahaja , Shawn juga mendesak Nelly untuk melakukan pembedahan plastik bagi menukarkan rupa asalnya kepada rupa yang lain . kini , wajah Nelly sudah agak jauh berbeza . siapa yang memandangnya pasti tidak menyangka bahawa diri itu adalah Darlene Nellysha . kad pengenalan dan semua butiran juga dipalsukan bagi mengelakkan rahsia terbongkar .

" ya , apa sahaja asalkan you bahagia " , ujar Nelly sambil tersenyum manis .

" okey nanti I nak you jadi PA kepada lelaki tak guna tu taw . buatlah apa sahaja asalkan dia jatuh hati dekat you " , arah Shawn .

" tu je ? are you sure baby ? " , soal Nelly pelik .

" and one more thing I nak breakfast istimewa dari you pagi ni , boleh tak sayang ? " , soal Shawn sambil menjongketkan keningnya . punggung wanita itu diramasnya perlahan . Nelly tersenyum .

" tak payah minta kebenaran . you nak ke tak , I sendiri akan bagi " , balas Nelly dengan nada manja . Shawn sudah tersenyum senget . perlahan lahan tubuh perempuan itu dicempung masuk kebiliknya .
.
.
.
.

Hazel sudah beransur pulih . tika itu dia hanya keseorangan kerana suaminya masih dipejabat . kalau diikutkan hati suaminya itu , dia mahu menunggu isterinya sehingga pulih namun pada hari itu , terdapat client dari Sepanyol yang datang . terpaksalah dia berangkat ke pejabatnya . sedang asyik termenung menatap permukaan siling , telinganya menangkap bunyi tombol pintu dipulas dari luar . kelihatan seorang yang memakai pakaian serba putih masuk . ya , pakaian doktor . Hazel menyangkakan doktor itu mahu membuat pemeriksaan keatasnya .

" are you feeling well today ? " , soal doktor muda itu . kawasan mulut dan hidungnya diselindung disebalik mouth mask berwarna putih jadi Hazel tidak dapat mengecam wajah si doktor .

" feeling much better " , jawab Hazel sambil tersenyum tipis .

" I just want to give this antibiotic for you . for your safety to avoid other bad simptoms attack you . so , just relax and chill " , tambah doktor lelaki itu lagi . Hazel mengangguk lalu dia memperbetulkan posisi baringnya supaya selesa . matanya hanya memerhati sahaja saat doktor itu menyuntik lengannya . tak lama itu , matanya mula memberat . sempat matanya yang kabur melihat wajah lelaki itu yang tersenyum sinis disebalik topeng muka yang dipakainya . lalu mata hazel miliknya tertutup rapat .

" and rest in peace , girl and your future baby " , ujar lelaki itu sambil tersenyum manis . jarum suntikan itu disorokkan didalam saku kot doktor miliknya . perlahan lahan kakinya menapak keluar . pengawal pengawal diluar langsung tidak menyedari penyamarannya . sesampainya di tandas , dibuangnya jarum suntikan beserta botol kecil yang tidak berisi kedalam mangkuk tandas . barang barang itu lenyap bersama sama air yang dipam . kot doktor ditanggalkan lalu dibakar dalam mangkuk tandas itu . pakaiannya sudah berganti dengan sehelai baju berwarna merah dan ripped jeans berwarna kelabu gelap . mouth mask dicabut lalu dibuang didalam tong sampah . seusai menyiapkan diri , kakinya menapak keluar menuju ke tempat parkir . tak lama itu kereta Jaguar XF Premium Luxury berona hitam yang dipandunya memecut laju meninggalkan perkarangan hospital . first mission , completed !
.
.
.
.

Adrianne yang baru sahaja usai keluar daripada bilik mesyuarat selepas hampir 1 jam setengah bermesyuarat bersama ahli ahli lembaga serta client daripada Sepanyol perlahan lahan menapak ke biliknya . sebaik sahaja dalam perjalanan ke biliknya , matanya tertala ke tempat duduk yang didiami oleh Amsyar dulu . ya , Amsyar sudah pun berhenti kerja kerana masalah keluarga . dia telahpun berangkat pulang ke New York beberapa hari lepas . sesampainya dibilik , dia terus menghempaskan tubuhnya ke sofa . entah masa bila , dia terlena diatas sofa empuk yang berada didalam ruangan pejabatnya itu . telefon yang sedari tadi menjerit jerit minta diangkat langsung tidak disedari . dasar tidur mampus !

Tepat jam 2 petang , dia terjaga . sungguh lama dia terbuai mimpi sehingga tidak sedar hari sudah menginjak waktu makan tengah hari . penat barangkali . mata kelabunya ditenyeh berulang kali kerana pandangan yang kabur . pelipis kepala diurut perlahan . pening kerana bangun mengejut . sungguh dia penat . padahal hanya menghadiri mesyuarat saja . sebaik sahaja pandangannya sudah terang , tangannya mencapai Iphone miliknya yang berada diatas meja kopi dihadapannya . sebaik sahaja skrin bercahaya , matanya terbeliak .

" mak aih apa ni call sampai 10 kali ? " , soal Adrianne sendiri . dia menseretkan satu persatu nombor yang terpapar di ruangan log panggilan itu . semuanya dari Edwin dan Aaron . apa yang sudah terjadi ? tak cukup dengan itu terdapat banyak whatsapp chat daripada kawan kawannya .

woi , kau kat mane babi ? angkat lah call woi woi woiii ! - Edwin

King Alan Xavier , kau ni memang jenis tak reti angkat call ke anjir ? dasar kamuu . banganggg keadaan bini kau dalam bahaya ni bodoo kau boleh tak angkat call an ? - Aaron

" bini aku ? " , soal Adrianne sendiri . tiba tiba hatinya menjadi tidak enak . tak lama itu matanya tertangkap pada satu chat yang agak aneh daripada nombor yang tidak dikenali .

bini kau dah selamat masuk neraka . semoga bertabah ya helang ? hahaha - unknown .

sebaik sahaja baris ayat itu dibaca , dia terbangun lalu dengan pantas dia mencapai gugus kunci Audinya dan beredar pergi meninggalkan perkarangan hotel . hospital dituju !

She 's My Hazel✔️Where stories live. Discover now