[18]⭐

3.3K 139 14
                                    

Pagi itu , Hazel mengambil emergency leave kerana dia merasa tidak sedap badan . kepada Adrianne sudah dikhabarkan perihal itu . beria si buah hatinya itu ingin menghantarnya ke klinik atau hospital , tetapi dia buat keras kepala .

" yalah yalah hati hati tahu ? kalau ada apa apa , terus call saya okey ? lain kali kalau tak sihat , jangan datang . inform pada saya awal awal tak perlu saya ambil awak dari rumah tadi . kalau awak kata awak tak sihat , saya fahamlah . saya bukan kejam sangat sampai tak izinkan pekerja pekerja cuti sakit . you need some rest , sayang " , kata Adrianne sambil merenung anak mata hazel milik gadis itu .

" awak tak sihat ni , jangan susah payah naik atas semata mata nak jumpa saya minta kebenaran balik , sayang . awak boleh je call saya through interkom tadi . i know you . awak takkan tipu saya kan ? " , ujar Adrianne lagi . Hazel terkesima seketika kerana sikap penyayang yang ditunjukkan oleh lelaki itu . namun , dia lebih terkesima kepada ayat terakhir daripada lelaki itu .

" saya kan pekerja . nak minta cuti , kena minta elok elok dengan Tuan Ad . ni pejabat bukan rumah . sebab tu saya naik atas ni semata mata nak jumpa awak " , jawab Hazel terketar ketar .

" hei sayang . kenapa awak terketar ketar ni . muka awak pucat . awak sure ke taknak saya hantarkan ? " , soal Adrianne sambil mendekati Hazel yang separas bahunya itu .

" saya okey . apa apa nanti saya bagitahu awak ya ? " , kata Hazel lalu melangkah keluar dari pejabat itu .

Sebaik sahaja dia keluar dari klinik , dia telah melanggar seseorang .

" sorry sorry . my bad " , pohon Hazel sambil menunduk .

" Mel ? " , tegur orang itu . sebaik sahaja dia mengangkat muka , dia terkesima .

" Papa . Pa..papa buat apa dekat sini ? " , soal Hazel pelik .

" Papa nak pergi jumpa client . no , what are you doing here ? Mel sakit ke , sayang ? " , soal Engku Haizad Ezray cemas . dibelek tubuh anaknya kiri dan kanan dek perasaan bimbang .

" no , im okey . just demam sikit je " , jawab Hazel lembut .

" Mel kerja keras sangat ni , sayang . sebab tu lah Papa cakap , balik rumah kita semula . Mak Mah , Mama dan Papa boleh jaga Mel . kita balik ya , sayang ? " , pujuk Engku Haizad Ezray sambil mengenggam tangan anaknya itu . direnung wajah si gadis yang pucat lesi .

" Papa , kita dah pernah bincang kan pasal hal ni ? bila tiba masanya nanti , Mel akan balik sendiri " , jawab Hazel . terdengar keluhan perlahan daripada Engku Haizad Ezray . dia melepaskan tangan anaknya .

" hm okay then . tapi , kalau Mel nak balik kan , balik je . pintu Rayzel sentiasa terbuka untuk anak tunggal kami ini " , ujar Engku Haizad Ezray . Rayzel merupakan nama yang diberikan kepada rumah agam mereka , hasil gabungan namanya dan isterinya , Engku Haizad Ezray dan Engku Zelinna Ellen .

" ya baiklah . nanti kalau tiba tiba masanya , Mel akan balik ke pangkuan Mama dan Papa " , ujar Hazel . pantas tubuh milik Hazel dipeluk kejap oleh Papanya membuatkan Hazel terkejut . yalah , kali terakhir dia dipeluk pun sehari sebelum dia meninggalkan Rayzel , 2 tahun lepas .

" will always miss you , dear " , ujar Engku Haizad Ezray sambil melepaskan pelukan itu .

" Papa pergi dulu ya ? anything just call me or text me , okay ? jaga diri elok elok " , nasihat Engku Haizad Ezray sambil mengusap kepala anaknya itu . Hazel hanya mengangguk lalu Engku Haizad Ezray meninggalkannya . Hazel mula menapak pergi . mahu balik ke penthouse , ingin berehat . tanpa sedar , terdapat seseorang telah memerhatikannya sedari tadi lagi .

" muka baik rupa rupanya indah khabar dari rupa . ada simpan sugar daddy rupanya . dasar tak tahu malu berpelukan dekat public . sakit konon . padahal nak berjumpa dengan sugar daddy " , ujar orang tersebut sambil tersenyum sinis . yeah , itu adalah berita paling baik bagi dikhabarkan kepada Raja Adrianne Faqashah Raja Ayyan .

" lepas aku tunjuk gambar ni , secara automatik hubungan korang akan boom ! " , katanya sendiri tika berada didalam keretanya . tak lama itu dia ketawa sendiri .

" kau tunggu jelah nasib kau , perempuan tak guna . Adrianne akan jadi milik aku selamanya " , katanya lagi sambil ketawa dengan kuat . kereta kemudiannya dipandu laju menuju ke Hotel Cassandra .

Hotel Cassandra...

Kakinya yang jinjang diarah ke kaunter receptionist . sudah ada seseorang yang menggantikan tempat Hazel buat sementara dia bercuti untuk hari ini kerana tidak sihat katanya . cis , perempuan licik .

" em excuse me ? " , tegurnya kepada si penyambut tetamu .

" oh yes miss . what can I help you ? " , soal wanita yang lebih kurang sebaya dengan Hazel , yang bertanda nama 'Emily' itu .

" oh , I nak jumpa boss you , boleh ? " , soalnya lagi .

" oh wait a minute ya ? by the way who are you , miss ? " , soal Emily sambil tersenyum .

" oh Im Darlene Nellysha . cakap kat dia , ada perkara penting I nak bincang dengan dia " , jawab Nelly .

" okay , wait a minute ya ? " , kata Emily sambil membuat interkom kepada Raja Adrianne Faqashah Raja Ayyan .

yes , Emily ? - Raja Adrianne Faqashah

Tuan Ad , there is someone want to see you right now - Emily Qlyra

oh really ? who ? - Raja Adrianne Faqashah

she said her name was Darlene Nellysha - Emily Qlyra

terus terdiam seorang Raja Adrianne Faqashah Raja Ayyan mendengar nama itu .

oh , what she want ? - Raja Adrianne Faqashah

she said she want to discuss something with you - Emily Qlyra

okay then go ahead - Raja Adrianne Faqashah

" em miss ? Tuan Ad said you can meet him now " , kata Emily sambil tersenyum .

" thank you " , ucap Nelly sambil berjalan secara catwalk menuju ke lif .

Sebaik sahaja tiba dikawasan pejabat milik Adrianne , dia disapa oleh Amsyar .

" ya cik . ada apa boleh saya bantu ? " , soal Amsyar .

" oh I nak jumpa dengan boyfriend I " , ujar Nelly sambil tersenyum sinis .

" maaf kalau saya bertanya tapi cik ada buat janji temu ke dengan Tuan Ad ? " , soal Amsyar dengan berhati hati . bukan dia tidak kenal wanita seksi dihadapannya itu . jika ingin berkata kata , mesti pandai menyusun kata kata tersebut jika tersilap mahu bergegar Hotel Cassandra ini !

" jangan banyak soal boleh tak ? I dah cakap kan I nak jumpa Raja Adrianne . susah sangat ke nak faham ? " , bentak Nelly dengan berang .

" apa kecoh kecoh ni ? sampai ke bilik saya boleh dengar " , tegur Adrianne yang baru keluar dari biliknya .

" dia ni you tak beri I masuk " , adu Nelly membuatkan Amsyar terjegil .

" er maaf Tuan Ad . saya hanya nak pastikan yang dia ada buat janji temu dengan Tuan Ad atau tak , itu saja " , kata Amsyar .

" it sokay itu memang kerja awak kan ? takpa . Nell , come in " , arah Adrianne yang kembali serius . Nelly pantas membuntuti Adrianne masuk kebiliknya . Amsyar yang melihat adegan itu hanya mampu membuat "rolling eyes" sahaja .

She 's My Hazel✔️Where stories live. Discover now