Esoknya...
" yes , finally dah boleh keluar " , jerit kecil si Hazel mengundang gelengan kepala daripada 'Alan Xavier' . hari ini dia diarahkan oleh Engku Haizad Ezray dan Engku Zelinna Ellen untuk menghantar Hazel pulang ke rumah .
" you're such a kiddo " , ejek 'Alan Xavier' mengundang jelingan daripada Hazel namun 'Alan Xavier' hanya buat endah tidak endah sahaja . mouth mask miliknya diperbetulkan agar lebih selesa dipakai . hanya kelihatan bebola mata kelabunya sahaja .
" where's my Mama and Papa ? " , soal Hazel dengan polos . rambutnya disanggul rapi . 'Alan Xavier' hanya mampu menahan rasa .
' sabar jelah Adrianne ' , keluh hatinya sendiri .
" I've got an order to send you . they're busy today " , kata 'Alan Xavier' sambil membantu Hazel mengemas apa yang patut .
" oh " , jawab Hazel sepatah lalu menyambung mengemas barangannya .
" so shall we go now , miss ? " , soal 'Alan Xavier' dengan tenang . Hazel mengangguk lalu mereka keluar .
" before that " , kata 'Alan Xavier' . dia telah menghentikan langkahnya dihadapan pintu wad . Hazel menjongketkan sebelah keningnya sebagai bahasa isyarat . secara tiba tiba , 'Alan Xavier' memimpin tangannya .
" err why you hold my hand like this huh ? " , bentak Hazel sambil cuba melepaskan tangannya dari pegangan 'Alan Xavier' namun gagal . pegangan tersebut terlalu ketat sehingga dia tidak mampu menarik tangannya kembali .
" for your safety . I will always protect you whatever happen " , ujar 'Alan Xavier' mengundang kerutan didahi Hazel . dengan secara paksa relanya , dia merelakan juga tangannya berada didalam pegangan lelaki berpakaian serba hitam itu .
Di VIP parking lot...
Kaki Hazel berhenti daripada melangkah . mana taknya , dihadapan matanya sekarang terhidang sebuah Audi RS5 Coupe yang serupa seperti milik Raja Adrianne Faqashah Raja Ayyan !
" what ? why you stopped ? did I hurt you dear ? " , soal 'Alan Xavier' . dia memandang tunak kearah wajah polos milik Hazel .
" who are you actually ? " , soal Hazel dengan berang sambil menjeling kearah kereta dihadapan mereka itu . kemudian , anak mata hazel miliknya menikam pandang kearah anak mata kelabu milik lelaki itu . mata itu ! mata kelabu itu !
" wait what ? what's going on ? it is just an Audi RS5 Coupe so what ? " , soal 'Alan Xavier' dengan wajah penuh kerutan .
' macam macam hal lah budak pendek ni ' , getus hatinya .
" I know this car and its owner very very well . who are you actually ? who send you to me ? " , soal Hazel berang . leher hoodies milik 'Alan Xavier' dicekaknya tanda berang .
" wowo easy girl easy . I know you're a tomboy but dont be like this . let me explain . who are me ? Im Alan Xavier . yeah about this Audi , yeah it's belongs to Raja Adrianne Faqashah Raja Ayyan . I think you forget . let me remind you back heh ? Im his cousin . he gave me an order to take good care of you since he's still in UK . about this car , dont worry . he had gave his permission to me to use this car . clear or not ? or you need more more more explaination ? " , soal 'Alan Xavier' dengan tenang . matanya tunak memandang gadis pendek dihadapannya .
" do you want to ask me another silly questions ? I will answer it " , perli 'Alan Xavier' lagi . senyuman sinis terbit lagi dibibirnya yang terselindung disebalik mouth mask berwarna hitam itu .
" get into the car , miss or I will leave you here " , arah 'Alan Xavier' seusai membukakan pintu kereta bersebelahan pemandu untuk Hazel . secara paksa , Hazel menhenyakkan punggung ditempat tersebut . wajahnya masih lagi cemberut . benci benci benci !
" can you please dont made those face . it looks like a duck , u know what ? looks like Donald Duck in a dustbin " , ejek 'Alan Xavier' lalu pintu kereta ditutup . ayat yang dilontarkan itu dibalas dengan jelingan tajam namun 'Alan Xavier' hanya buat endah tidak endah sahaja . kereta dipandu laju meninggalkan perkarangan hospital tersebut .
Di penthouse Hazel...
Akhirnya kereta itu selamat juga tiba di hadapan penthouse kelabu milik Hazel . bertambah lagi kerutan diwajah licin milik Hazel .
" how you know my house ? who are you actually ? " , soal Hazel pelik .
" Im Alan Xavier . how I know ? Im a killer of course I should know where my victim stay " , ujar 'Alan Xavier' . Hazel terus terpana . ayat itu . ayat yang sama pernah diungkapkan oleh Adrianne !
" pack your things . after that we go back to Rayzel " , arah 'Alan Xavier' . Hazel masih lagi diam tidak berkutik .
" why ? or you want to ask for help ? you know what ? you're short . I just scared if you suddenly trapped under the pillow like a mouse . I can help you pack your things . even if you dont mindlah I follow you enter into your house " , perli 'Alan Xavier' .
" shut your mouth , bullshit ! " , marah Hazel sambil keluar dari kereta .
" hey Hazel ! " , panggil 'Alan Xavier' . Hazel pantas menoleh .
" remember that Im your painkiller " , tambah 'Alan Xavier' . Hazel terpana . ayat itu . ayat yang sama yang pernah diungkapkan oleh Adrianne !
" crazy ! " , kata Hazel dengan geram sambil menghempaskan pintu kereta .
" opps sorry . I accidentally " , kata Hazel lalu melangkah masuk kedalam rumah . 'Alan Xavier' yang berada didalam kereta menggigit bawah bibir tanda geram .
" dua kali dah awak hempas pintu kereta ni sayang . menempah maut betul awak ni ! " , bebelnya sendiri didalam kereta .
30 minit kemudian...
Hazel kembali dengan sebuah bagasi besar gedabak dan beg beg lain . 'Alan Xavier' hanya memerhati dari dalam kereta . Fiqlia Nadya membantu gadis itu mengheret beg besar gedabak itu ke kereta . 'Alan Xavier' diam tak berkutik .
' biar dia rasa . tadi sombong sangat kan ? ' , perli hati Adrianne lalu dia tersenyum sinis lagi .
" please hurry up girl ? we're late . your parents will be mad with me . they will though that I kidnapped you and brought you to Thailand " , bebel 'Alan Xavier' kepada Hazel mengundang jelingan daripada gadis itu .
" are you blind or what ? did you see these things ? these bags ? . heavy you know ? you're can being relax in the car ? you're such a lazy lizard ! " , perli Hazel .
" wait whatt ? you call me whatt ? " , soal 'Alan Xavier' yang sudah keluar dari keretanya . dia berdiri betul betul dihadapan gadis itu semabil bercekak pinggang .
" I call you lazy lizard ! lizard ! it suits you very well , you know why ? because you're such an annoying guy like a lizard lah " , tambah Hazel lagi mengundang tawa Fiqlia Nadya .
" shut your mouth or I kill you ! " , marah 'Alan Xavier' berbaur ugutan . bagasi milik Hazel dicampal kedalam bonet .
" heyy my luggage ! be careful lahh " , marah Hazel . 'Alan Xavier' hanya buat tidak tahu sahaja .
" get into the car now . before that , say goodbye to your bestie first " , arah 'Alan Xavier' lalu Hazel membalas dengan jelingan . dipeluk tubuh rakannya lalu tubuhnya masuk kedalam kereta mewah itu .
" tata Fiqlia Nadya " , kata 'Alan Xavier' lalu kereta bergerak meninggalkan kawasan penthouse itu .
YOU ARE READING
She 's My Hazel✔️
RomanceMain characters ; Engku Hazellyna Emelda Engku Haizad Ezray : dia cantik , dia manis , dia hati kering , dia anak orang kaya tapi perwatakannya tidak seperti orang kaya , dia pendek tapi tomboy disebabkan satu tragedi . perwatakannya yang kasar ala...