[55]⭐

2.4K 114 1
                                    

((throwback))

Tika ini Aaron dan Hazel sedang seronok bermain sambil diperhatikan oleh Engku Haizad Ezray dan Engku Zelinna Ellen . tika itu Aaron berusia 15 tahun dan Hazel berusia 13 tahun . walaupun sudah memasuki era sekolah menengah namun perangai Hazel amatlah manja dan kebudak budakan . oleh kerana terlalu sayangkan adiknya , dia hanya melayan sahaja perangai kebudakan itu . almaklumlah , Hazel adalah satu satunya adik yang dia ada .

" abang , let's play again ! " , jerit Hazel keriangan .

" oh ya ? let's go sweetie ! " , ajak Aaron lalu tubuh Hazel dirangkul dan didukung keatas . Hazel tergelak keriangan . merah mukanya kerana asyik ketawa . Aaron turut tersenyum . tiba tiba senyuman Aaron mati begitu saja . dia kembali meletakkan tubuh Hazel ke tanah .

" I want to hug you againn ! " , jerit Hazel . namun , Aaron hanya buat tidak endah sahaja .

" abang , what's going on ? " , soal Hazel pelik .

" if one day , I will left you alone , please forgive me baby ? " , ujar Aaron sayu .

" kenapa cakap macam tu ? " , soal Hazel pelik . mukanya berubah cemberut .

" nothing , sayang " , jawab Aaron . hatinya tiba tiba menjadi gusar . tidak sedap hati pun ya .

" abang , Mel nak icecream tuuu " , pinta Hazel sambil menuding kearah seorang penjual icecream .

" oh , you want that icecream ya ? wait a second , I buy it for you sweetie pie " , ujar Aaron . dia berlari kearah ibu dan bapanya .

" Ma , Pa , I want to buy that icecream " , ujar Aaron .

" huh , icecream ? kau tu dah besar , nak icecream apanya ? " , perli Engku Haizad Ezray . terus mati senyuman yang terbit dibibir Aaron . ya , dia masih tidak faham mengapa ibu dan bapanya amatlah membencinya sedari dulu lagi . tidak habis habis mengatakan dia ialah anak pungut , anak haram , anak sampah . dia menahan rasa selama 15 tahun .

" but Mel want it not me " , jawab Aaron .

" banyaklah alasan kau . ha pergilah " , kata Engku Zelinna Ellen .

" let's go baby girl ! " , ajak Aaron lalu dia mendukung Hazel dan berlari pantas kearah penjual icecream itu . namun tak lama itu ,

SREETTT !

BAMMM !

tubuh Aaron dan Hazel melayang ke udara lalu terjatuh keatas jalan tar yang keras . kepala Hazel terhentak diatas batu , begitu juga Aaron namun keadaan Aaron lebih parah berbanding adiknya . Aaron turut jatuh terhentak namun yang lrbih parah adalah tububnya . Hazel bernasib baik kerana Aaron memeluknya .

" fforgive mme bbaby " , ucap Aaron kepada Hazel . wajahnya dipenuhi darah pekat . dan kemudian , matanya mula memberat dan tertutup rapat . mereka berdua dikejarkan ke hospital .
.
.
.
.

She 's My Hazel✔️Where stories live. Discover now