[20]⭐

3.9K 171 3
                                    

Tika Adrianne tiba dihadapan penthouse milik gadis itu , kelihatan Hazel sudah setia menanti di bangku yang berada di laman rumahnya itu . dia terus mendapatkan Hazel .

" sayang , are you sure you are okay ? " , soal Adrianne sekali lagi bagi mendapatkan kepastian . manalah tahu tiba tiba gadis itu pengsan ditengah tengah restoran yang akan mereka kunjungi nanti , tak ke haru ?

" eee saya okey la . hei awek awak ni tomboy okey ? " , jawab Hazel sambil mendabik dada mengundang tawa Adrianne . lalu dia membuntuti Adrianne menuju ke kereta .

Didalam kereta , masing masing hanya mendiamkan diri . hanya deejay (Dj) radio sahaja yang meriuhkan suasana . Hazel tidak berani untuk menegur , bimbang diherdik seperti tempoh hari .

" sayang nak makan dekat mana ? " , soal Adrianne secara tiba tiba .

" ha ? dekat mana ? eh biy yang ajak . sayang ikut je . mana mana pun boleh . jangan bawak saya pergi kedai batu bata sudahlah . saya tak makan batu " , seloroh Hazel .

" ada je eh modal ayat awak . saya tanya sebaris , berbaris baris awak lawan eh ? " , jawab Adrianne sambil mencubit pipi gebu milik Hazel .

" takdelah manalah tahu kot kot sayang mengidam nak makan apa apa ke kan ? " , kata Adrianne lagi .

" Im not a preggy woman okey ?? " , jawab Hazel sambil menghadiahkan satu jelingan tajam kepada Adrianne mengundang tawa Adrianne .

" hai sayang ni . so naive lah . biy tak cakap pun sayang pregnant . ala perempuan kan setiap masa mengidam , craving itula inilah mengalahkan perempuan mengandung sebab tu biy tanya . lagi lagi sayang tengah demam ni kan ? " , kata Adrianne sambil tergelak kecil .

" okay okay sayang nak makan sushi " , kata Hazel . alang alang orang dah offer kan ? apa salahnya ?

" are you serious sayang ? sushi at 1pm ? " , soal Adrianne pelik . tekak perempuan ni pelik peliknyelah kadang kadang kan ?

" tadi tanya sangat . bila dah cakap nak makan apa , boleh dia tanya pulak soalan gitu . okeyla takyah lah " , bebel Hazel sendiri mengundang tawa Adrianne .

" alololo sayang saya ni . orang usik sikit je pun cepat betul sentap . dasar budak cengeng " , ejek Adrianne mengundang jelingan tajam dari Hazel .

" sekali lagi awak ejek saya , saya terjun dari kereta " , ugut Hazel .

" ha tu jelah modal awak kan sayang ? merajuk je nak terjun kereta merajuk je nk terjun kereta . nasib baik bukan terjun kondominium " , kata Adrianne . lalu Hazel cuba membuka pintu .

" wo sayang . ala biy gurau je pun . aduh budak ni . yeye sushi yeye tak ejek dah " , ujar Adrianne tanda surrender .

" taw pun takut " , kata Hazel .

" takut lah . takut hilang awak " , ujar Adrianne . merona merah wajah Hazel .

Sushi King Raub , Kuala Lumpur...

Mereka enak menjamu selera . Adrianne ralit memerhatikan gadis pujaan hatinya makan dengan berselera .

" er kenapa awak pandang saya macam tu ? " , soal Hazel pelik . sesi makannya terganggu dek renungan dari si Raja .

" awak nampak comel bila makan " , ujar Adrianne sambil tersenyum .

" tibe je " , jawab Hazel sambil menyambung makan membuatkan Adrianne tergelak .

" em sayang " , panggilnya .

" apa ? " , jawab Hazel .

" siapa awak yang sebenarnya ? " , soal Adrianne dengan berhati hati . soalan itu membuatkan Hazel menghentikan kunyahannya .

" saya Hazel . Hazelnutty la . kenapa ? " , soalnya pelik . dalam hatinya sudah merasa lain macam .

" takdelah sebab tadi masa saya pergi mesyuarat kat Mega Jaya Holdings , diaorang ada sebut nama CEO diaorang . namanya mirip nama awak . nama dia Engku Hazellyna Emelda Engku Haizad Ezray " , kata Adrianne . terus terbuntang mata Hazel .

" eh merepek je awak ni . ala kebetulan je tu . macamlah saya seorang je nama Hazel kat dalam dunia ni kan ? " , ujar Hazel dalam keadaan tergagap gagap . hatinya mula berdebar , berdegup dengan laju . kepalanya mula terasa pening .

" okey settle satu masalah . ada lagi satu masalah " , ujar Adrianne . wajahnya sudah bertukar serius membuatkan Hazel naik gerun untuk melihat wajah Raja Adrianne Faqashah Raja Ayyan .

" masalah ? masalah apani ? " , soal Hazel . kemudian dia terlihat Adrianne mengeluarkan sesuatu dari saku seluarnya lalu dicampakkan diatas meja .

" wanna explain to me about this ? " , soal Adrianne dengan suara mendatar . Hazel mengerutkan dahinya lalu ditilik satu persatu gambar tersebut . terbeliak matanya melihat gambar tersebut . gambar gambarnya berpelukan dengan ayahnya , gambar berpegangan tangan dengan ayahnya sendiri kot jadi apa masalahnya ?!

' oh lupa , dia tak kenal siapa aku yang sebenar ' , telah hati Hazel .

" mana awak dapat gambar gambar ni ? " , soal Hazel .

" mana saya dapat itu tak penting . persoalannya sekarang , siapa lelaki tua tu ? apa hubungan awak dengan dia ? berani awak curang dengan saya ? dia sugar daddy awak ya ? " , tuduh Adrianne dengan beraninya .

' okey this is too much ! ' , bentak hati Hazel . dengan pantas Hazel menampar pipi kanan milik Adrianne menyebabkan Adrianne terteleng ke kekiri . jangan macam macam . tangan tomboy ni kalau sentuh kulit perh dia punya kasar macam lelaki tulen !

" walaupun saya ni tomboy , tak macam perempuan ayu lain , saya takkan buat kerja terkutuk macam tulah ! hina betul ya saya dimata awak sampai awak tuduh saya macam tu ? " , tengking Hazel membuatkan Adrianne terpana . yalah , ini kali kedua dia melihat aura singa milik gadis itu selepas kejadian pelanggaran di pantai itu .

" oh ya ? so dalam gambar ni apa ? nak menafikan apa lagi ? " , soal Adrianne tidak mahu kalah .

" eh sejahat jahat aku ni , aku tak buat kerja terkutuk au . kau cepat sangat percaya cakap orang luar berbanding teman wanita kau sendiri ? okey baik . teruskan percaya benda karut . lain kali kalau tak tahu apa apa mohon selidik lah bro bukan main sembur je boleh jatuh fitnah tahu tak ! " , marah Hazel lagi lalu pergi meninggalkan Adrianne yang terpinga pinga . jeritan Adrianne tidak dihiraukan .

Hazel berjalan melulu melintas jalan . kepalanya terasa amat berat makin berat . sudahlah tidak sihat , ditambah dengan fitnahan itu pula . tak lama itu dia terasa pandangannya berbalam .

BANGGG !!! , bunyi rempuhan yang kuat dari kereta telah melanggar Hazel menyebabkan Hazel tercampak ke atas jalan raya . Adrianne yang mengejar mula jatuh terduduk .

' apa aku dah buat ni ?? dia tengah sakit apehal aku pergi push dia macam tu ?? ' , marah hatinya . orang ramai mula mengerumuni tubuh Hazel . Adrianne hanya mampu mendakap kepala Hazel yang berada diatas ribanya .

" maafkan saya , sayang . saya salah " , pintanya . direnung wajah pucat milik gadis itu . air mata jantannya jatuh juga diatas pipi Hazel yang berlumuran darah . darah yang mengalir dari kepalanya . tak lama itu , Hazel dibawa ke hospital oleh ambulans . Adrianne mengekor ambulans itu dari belakang dengan memandu keretanya . hatinya sedari tadi tidak henti henti menyumpah seranah kepada diri sendiri . timbul perasaan bersalah terhadap gadis itu .

" O , Allah . please protect her from harm . I dont want to lose her " , doanya sendiri . direnung sepi beg galas milik kekasih hatinya tadi yang tercampak diatas jalan raya tadi .

She 's My Hazel✔️Where stories live. Discover now