18 B.J.

769 24 0
                                    

Sesampainya di Las Vegas, kami bertiga terus pulang ke rumah yang Rayyen cakapkan pada aku. Aku pun tak tahu apa yang mereka sibukkan sangat di Las Vegas. Katanya nak pindah sekejap ke sini.

Mereka berdua ni memang kaya sampaikan rumah ada di mana-mana agaknya. Siap ada pulau sendiri pula tu. Aku ni kaya pun belum ada pulau sendiri.

Aku lihat rumah agam yang ada di depan mata itu. Aku rasa teruja lah juga tengok rumah besar ni. Duit dalam bank aku berlonggok tu pun aku belum guna untuk beli rumah sendiri sebab aku duduk dalam penjara sebelum ni. Tak kesampaian hasrat aku.

"Wow, banyak bilik dalam rumah ni." Kataku teruja pada mereka berdua.

"Memang banyak pun. Kau nak tinggal dalam mana-mana bilik itu pun boleh." Kata Rayyen pada aku.

"Mesti korang buat banyak bilik ni sebab nak simpan perempuan simpanan, kan?"

Aku selitkan pertanyaan aku dengan sindiran. Ingat aku ni tak tahu kah pasal diorang.

Wajah Rayyen berubah sedikit. Mereka memandang antara satu sama lain. Rayden seperti biasa memandang aku dengan pandangan yang dingin.

"Mana beg kau?"

Soalan aku dibiarkan sepi tanpa jawapan. Itu tandanya betul lah tekaan aku.

"Kau nak buat apa dengan beg aku?"

"Bagi je lah."

"Rayden nak tunjukkan bilik kau lah tu." Sampuk Rayyen pada mereka berdua.

"Hmmm, aku nak yang tu."

Aku menunjuk ke arah bilik yang berdekatan dengan tangga itu.

"Kau ingat ni rumah kau kah? Nak pilih-pilih bilik." Kata Rayden dingin pada aku.

"Ishhh, suka hati aku lah. Sebab, aku salah seorang yang tinggal dengan korang berdua."

"Tak semestinya kena ikut cakap kau pun. Bagi aku beg kau tu."

Aku melemparkan beg milik aku itu ke arah Rayden dengan cara yang kasar.

"Nah..ambil lah..ambil. Kau nak buang dalam tong sampah pun boleh."

Geram betul aku dengan mamat ni. Tah habis-habis nak cari gaduh dengan aku. Aku melangkah meninggalkan Rayden di ruang tamu. Aku menuju ke arah dapur lalu membuka peti sejuk yang ada di situ. Segelas air minuman kosong aku tuangkan ke dalam gelas dan aku mengambil tempat duduk di meja makan.

Telefon aku buka lalu membalas mesej yang dihantar oleh Alex. Memang kerja aku suka kacau mamat ni pada waktu dia bekerja. Aku siap spam mesej lagi menambahkan rasa menjengkelkan itu. Sebab, sekarang ni mesti Alex tengah bekerja.

"Carolyn."

Aku menoleh ke arah Rayyen yang berdiri di depan aku itu. Lelaki itu kelihatan segak.

"Apa?"

"Jomlah. Aku dengan Rayden nak bawa kau keluar ni."

Aku berkerut memandang ke arah lelaki itu. Berani betul diorang ni nak keluar waktu-waktu macam ni.

"Kau gila kah nak keluar waktu macam ni. Nanti tak pasal-pasal kau dengan Rayden kena tangkap polis."

"Alah, kitorang tahu lah nak buat apa."

"Hmm..ikut suka korang lah. Tapi, kita nak pergi mana? Aku baru je nak rilek."

"Nak makan lah dan belikan baju lebih untuk kau. Tak bosan kah asyik nak pakai baju yang sama?"

Aku pandang diriku sendiri. Baju yang sama? Aku kisah apa nak pakai baju yang sama. Dah memang itu je baju yang aku ada.

"Baiknya hati korang berdua kan? Beruntung sungguh aku duduk dengan jejaka yang macam korang. Mesti bahagia perempuan yang korang simpan sebelum ni tinggal dengan korang, kan?" Sindir aku buat kali kedua.

B&W |THE PERFECT MATCH|Where stories live. Discover now