20 RAYYEN

830 24 0
                                    

Rokok yang aku hisap sudah menjadi pendek. Aku memasukkannya ke dalam tong sampah. Aku berhenti sekejap daripada merokok dan menghirup air kosong yang aku bawa sekali turun ke bilik bawah tanah.

Mata aku tertancap pada susuk tubuh seorang gadis yang turun dari tingkat atas. Pandangan aku langsung tidak berkelip memandang ke arahnya.

Aku tersengih sinis ke arahnya yang datang mendekati aku di meja kerja aku.

Ni mesti kerja kau Rayden..Rayden.

"Are you trying to teasing me?"

Wajahnya berkerut memandang ke arah aku.

She looks sexy tho. What if White Joker wearing this kind of clothes too?

Okey, hentikan imaginasi kotor kau tu Rayyen. Gila.

"Tak. Korang berdua yang pilihkan untuk aku baju macam ni."

"Me? Hahahahaa! Not, me. It's Rayden. Okay. Aku kalau nak pilih baju macam ni. Baik aku bagi pada bini aku je."

"Hmmm, Pervert!"

"Kau yang tayang pada aku."

"Pervert!"

Aku hanya mampu tersengih melihatkan gadis itu mencebik. Aku mengambil sehelai jaket yang aku selalu pakai itu. Jaket itu aku lemparkan ke arah Carolyn.

"Pakai tu. Tutup sikit sebelum aku jadi lain. Okay, darling~~"

Kau tak tahu apa yang minda lelaki bayangkan kalau dah pakai baju macam tu.

Carolyn menjeling aku tajam. Dia memakai jaket itu pada tubuhnya dan menutup bahagian yang sepatutnya ditutup.

"Okey, kita nak discuss pasal apa?"

Aku masih tidak boleh tahankan mata aku melihat ke arah paha gadis itu yang sedikit terdedah.

Tiba-tiba, muka aku dilempar menggunakan sebuah fail yang ada di situ.

"Aduh.."

"Kau jangan pandang aku macam tu. Sebelum kau mati dalam bilik ni."

"Okey Okey. Aku pandang kejap je pun."

"Huh.."

Carolyn mengeluarkan sesuatu dan meletakkan seutas rantai emas di atas meja kerja aku. Aku lihat ke arah rantai tersebut.

"Ini rantai White Joker."

Aku ambil dan membelek rantai emas itu. Ianya emas tulen dan terdapat satu loket berbentuk berlian padanya.

"Rantai ni.. aku beri pada Nade dan cuma Nade seorang je ada rantai macam ni."

"Siapa yang bagi kau rantai ni?"

"Orang yang tembak aku tu lah. Dia siap ketawa lagi sebab suka nampak aku kena tembak."

Aku melihat ke pada loket berlian tersebut. Aku cuba untuk membukanya kalau-kalau boleh buka lah dan seperti yang aku sangkakan ianya terbuka.

Isi di dalamnya terdapat sekeping gambar dua orang kanak-kanak kecil. Disebelah nya pula terdapat sekeping kertas.

Aku membuka kertas tersebut yang berupa seperti nota kecil itu.

I'm gonna kill you! Hahahahaha!

Love,
Your lovely friend.

Aku berkerut melihat isi yang tertulis pada sekeping nota itu.

Takkanlah..

B&W |THE PERFECT MATCH|Where stories live. Discover now