TANPA mengetuk pintu dia terus terjah masuk ke dalam pejabat abang kesayangan dia tu. Dia berjalan ke arah sofa yang terletak di dalam ruangan pejabat tu. Badan dia baringkan di atas sofa.
"amboi budak ni..meh tolong abang dekat sini okay juga..ni sampai-sampai aje terus berbaring."kata Khalif. Dia masih lagi menatap kertas kerja yang baru di hantar oleh pekerja dia.
"penatlah bang..tadi dah lah kena marah dengan lecturer..malang betul nasib Ila harini."adu Kirla. Dia buat muka kesian sambil pandang Khalif.
"Ila buat apa sampai kena marah?"soal Khalif simpati.
"datang lambat and bercakap"balas Kirla selamba.
Khalif terus mengucapkan padan muka. Mencebit terus gadis tu.
"cehh..ingatkan nak cakap apa tadi..dasar abang tak guna"kata Kirla geram. Dia bangun dari sofa dan berjalan keluar dari bilik pejabat Khalif.
"merajuk lah tu"kata Khalif perlahan.
Dia pun sambung buat kerja yang tergendala tadi.
Kirla memilih untuk menuju ke bilik baba dia pula. Semua orang dia nak kacau.
Ketika dia ingin masuk. Dia dihalang oleh pembantu peribadi papa dia sendiri. Mata dikerdipkan beberapa kali sambil pandang gadis tu.
Dia meneliti gadis tu dari atas hingga ke bawah. Sopan. Syukur. Tak ada lah rosak mata baba dia nanti.
"cik nak ke mana?"soal gadis tu.
"masuk lah."
"cik ada buat temu janji tak dengan Tan Sri?"soalnya lagi.
"erm..saya anak dia"balas Kirla tenang.
Gadis itu mengangguk faham.
"boleh saya masuk?"soal Kirla lagi.
"Tan Sri sekarang ni ada tetamu dekat dalam..nak saya bagitahu dia ke?"
"oh tak apa lah..erm boleh saya tahu nama awak?"balas Kirla.
"nama saya Najwa..boleh panggil wawa je"balas Wawa ramah.
Kirla angguk dan dia pun menghulurkan tangan untuk berjabat.
"saya Kirla".
Tangan dia di sambut lembut.
Kirla pun meminta diri untuk pergi dulu. Dia tak nak kacau baba dia yang tengah sibuk tu.
Dia kembali semula ke pejabat Khalif. Terkejut dia bila ada perempuan dengan pakaian yang tersiksa berada di dalam bilik tu sambil perempuan tu pegang tangan Khalif. Oh tidak!!!
"excuse me."
Khalif terus merentap kasar tangan dia. Mata melihat ke arah Kirla. Perempuan tu pula semakin merapat dengan Khalif.
Kirla memeluk tubuhnya sambil melihat abang dia. Dia perlukan penjelasan. Dia kurang suka betul dengan perempuan-perempuan yang pakai pakaian seksi ni. Selama ini awek abang dia semua nya ditolak mentah-mentah sebab pakai seksi sangat.
YOU ARE READING
Kirla Delisha
RomanceKisah ini menceritakan tentang seorang gadis yang dipaksa kawin dengan anak kepada kawan ayahnya sendiri. Jadi dengan keterpaksaan dia relakan saja. Jadi pada awal perkahwinannya dia mengharungi banyak dugaan sehinggakan dia dimasukkan ke dalam hosp...