BAB 45

769 24 0
                                    

"ABANG nak apa?"soal Kirla malas. Muka Warlin yang lebam di pandang dengan rasa simpati sikit.

"siapa lelaki tu?"soal Warlin mata tepat memanah wajah Alvin yang tercegat berdiri tak jauh dari mereka. Ada kedengaran macam ada orang cemburu je tu.

"non of your business!!"balas Kirla malas.

"I'm still your husband Kirla!!"bentak Warlin. Nasib lah tempat yang mereka duduk ni agak terpencil.

"erm..sorry ye Mr Warlin..I'm your ex wife..do you remember when you divorce me in your house?!"soal Kirla sinis.

Mata Warlin tepat menikam wajah bekas isterinya. Rahangnya diketap geram.

"dah kalau aku dah ceraikan kau..kau boleh senang-senang je lah ada lelaki lain?hah?!!"bentak Warlin geram.

Alvin yang terdengar jeritan Warlin terus menghampiri mereka. Matanya tajam menikam wajah Warlin.

"its okay..just stay there.."kata Kirla apabila dia melihat Alvin menghampiri.

Alvin berpatah balik dan kembali ke posisi asal. Tapi kata dia tak lepas dari menatap wajah Warlin.

"rasanya tak salah kot kalau saya cari lelaki lain..sekarang ni abang dan saya tiada apa-apa kaitan..so what's the problems now?!"balas Kirla bila dia dah pastikan Alvin kembali ke posisi asal.

"the problem here is..I want a ask something to you!!"Matanya tepat menikam wajah Kirla.

Kirla hanya beriak biasa saja walaupun di dalam hati dah gundah gulana. Tapi ditahan.

"apa yang abang nak bincang?saya ada hal ni"gesa Kirla. Dia malas nak layan perangai Warlin yang entah apa-apa tu.

"mana Darwin dan Danish?"soal Warlin.

"mereka..."kata Kirla. Tapi dipotong oleh Alvin tiba-tiba.

"sorry miss..we got a go now!!"kata Alvin serius.

Kirla terus bangun dan meninggalkan Warlin tanpa kata-kata. Terkedu lelaki itu.

Keluar saja dari bangunan pejabat. Kirla dan Alvin membolosi kereta yang dah tersedia untuk mereka. Alvin memecut laju menuju ke destinasi mereka.

Tiba di destinasi mereka berdua keluar dari perut kereta. Cermin mata hitam dipakai mereka. Kaki melangkah masuk ke dalam gudang lama di kawasan yang agak terpencil.

"Julia..someone waiting for you."kata salah seorang anak buah Kirla.

Kirla dan Alvin terus melangkah masuk tanpa menyoal apa-apa. Tiba saja di tengah-tengah gudang. Kirla memandang seorang lelaki di tengah kawasan itu yang sedang duduk sambil meletakkan kaki kanan di atas kaki kiri persis orang-orang koporat.

Kirla menghampiri lelaki itu diikuti Alvin dan seorang lagi anak buahnya yang entah datang dari mana.

"long time no see Julia.."kata lelaki itu.

"yes me too..how are you?"soal Kirla ketika dia tiba di hadapan lelaki itu.

"I'm fine..just a little bit nervous."balas lelaki itu lalu menghemburkan tawa hambar.

Kirla hanya tersenyum saja. Matanya meneliti figura di hadapan dia dari atas hingga ke bawah.

"do you still love me?"soal Kirla bersahaja.

"of course I am..you are my first love".

"Ila"tegur Alvin di belakang.

Kirla berpaling ke arah Alvin dan menayangkan sengihan. Dia kembali memandang gerangan di hadapan nya.

"Sam I need your help.."kata Kirla tanpa berdalih lagi. Dia perlu cepat.

"what?just tell me my dear..if I can help I will.."balas gerangan yang digelar Sam itu.

"I need you to help me find Drake..I know that you know him very well.."

"for what?I think he is your cousin".

"first yes but now he is not!!now he is my enemy!"Senyuman tipis menghiasi wajahnya.

"how?".

"that can be a long story."balas Kirla malas.

"then..tell me the short one.."Sam menayangkan senyuman senget.

"one day I will tell you everything..but not now..I got lot of meeting today."balas Kirla. Diamihag ke arah jam tangan nya seketika.

"okay..then I will help you find him and give hin to you."balas Sam. Kirla menayangkan senyuman senang. Tak ada lah susah sangat nak minta tolong ex ni.

"so lets end this..I got to go now."Kirla berlalu pergi meninggalkan kawasan itu.

Sam berpaling ke arah anak buahnya. Kening kirinya diangkat bersama senyuman sinis terlakar elok dibibirnya.

"find Drake for me as soon as possible..who the one found him first will get a reward."arahnya dingin.

Anak buah dia yang lain mula berbisik satu sama lain. Nampaknya bos dia ni betul-betul nak cari Drake.

"Bos can I ask you something?"

"what?"

"why you need that guy?I thought he is your friend.."

Sam tersenyum sinis. Dia bangun dari tempatnya. Kaki melangkah ke hulu ke hilir sambil tangan diletak kan ke belakang.

"sometime we need to be a snake..in this world we just need ourself to keep alive."balas Sam tenang.

Anak buahnya itu mengangguk faham.

"now do your job!!"tegas Sam sebelum kakinya melangkab meninggalkan kawasan itu.

Kirla DelishaWhere stories live. Discover now