2 bulan kemudian....
Kirla berjalan masuk ke dalam pejabat dengan tenangnya. Sejan dari kejadian Drake mati ditembak hubungan Kirla dan Alvin agak renggang sedikit.
Warlin pula entah kemana. Selepas kes cerai dia dan Warlin selesai Warlin tak lagi munculkan diri.
Dalam masa dua bulan itu juga. Murni dan Khalif telah mendirikan rumah tangga. Cepat betul.
"miss Julia..here file you want yesterday.."kata PA Kirla. Fail diletakkan di atas meja sebelum dia berlalu keluar dari ruangan pejabat Kirla.
Sedang Kirla membelek fail tiba-tiba telefon miliknya berbunyi. Tanpa melihat nama pemanggil dia terus menjawab. Fail ditutup dan dia memusingkan kerusi menghadap tingkap yang memaparkan pemandangan bandaraya Los Angeles.
"hello,Juliana speaking."sapa Kirla.
"kau bunuh abang aku!!aku akan pastikan orang yang kau sayang mati juga!!"kata gerangan di hujung talian.
"Elina."sebut Kirla perlahan. Dia tahu siapa yang menelefon nya sekarang.
"kau ingat Ila..aku akan balas dendam atas apa yang kau buat dekat Drake..kau ingat Ila!!!"ugut Elina. Dia terus mematikan panggilan.
Kirla mendail nombor Khalif.
"abang..Ila nak abang arahkan yang lain untuk jaga rumah and ketatkan kawalan dekat Darwin and Danish..now I want you to tell ibu tolong jagakan Danish dan Darwin!!"tegas Kirla. Tanpa salam terus dia menyerang Khalif.
"kenapa ni?"soal Khalif tak faham.
"tak boleh cakap sekarang..next week Ila balik and I will tell you everything..just tingkatkan kawalan dekat Darwin and Danish!!"tegas Kirla. Dia terus memutuskan panggilan.
Kerusi dipusingkan menghadap ke depan semula. Otak ligat memikirkan strategi untuk menghalang Elina dari menyakiti orang yang dia sayang.
Nombor Roses di dail. Kirla bangun dari kerusinya. Dia berjalan keluar dari ruangan pejabatnya.
"Roses I need you in Muhaimin right now!!jumpa I dekat tempat biasa esok!!"tegas Kirla sebelum dia mematikan panggilan.
Meja PA nya dihampiri.
"Sofea I take EL until next week so please reschedule my meetings or anything else!!"arah Kirla. Tanpa menunggu jawapan dari Sofea Kirla terus berlalu pergi.
"what happened?"soal Alvin yang baru saja tiba.
"miss Julia take EL until next week."keluh Sofea.
Alvin berlari mengejar langkah Kirla. Dia menggenggam tangan Kirla erat.
"kenapa kau ambik emergency leave?"soal Alvin risau. Dia tahu kalau Kirla ambil cuti kecemasan itu mesti ada hal yang tak dapat dielakkan.
"Elina dia ugut aku..sekarang ni aku kena balik Malaysia..kau nak ikut tak?"
"aku ikut kau."balas Alvin. Mereka berdua pun berlalu masuk ke dalam lif. Dalam hati Kirla tak putus-putus mendoakan keselamatan seluruh ahli keluarganya di Malaysia.
YOU ARE READING
Kirla Delisha
RomanceKisah ini menceritakan tentang seorang gadis yang dipaksa kawin dengan anak kepada kawan ayahnya sendiri. Jadi dengan keterpaksaan dia relakan saja. Jadi pada awal perkahwinannya dia mengharungi banyak dugaan sehinggakan dia dimasukkan ke dalam hosp...