TIBA di lapangan terbang Singapura Kirla dan Alvin melangkah keluar dari kapal terbang. Sempat mereka berdua meregangkan otot di luar pesawat. Sakit pinggang duduk lama-lama dalam pesawat tu walaupun duduk dekat first class.
"aduh sakit nya pinggang aku"adu Kirla sambil meregangkan otot dia.
"tu lah..haihh"sampuk Alvin. Dia pun turut melakukan perkara yang sama. Orang yang berada di sekeliling mereka memandang pelik.
Setelah puas meregangkan otot mereka pun berjalan menuju ke kawasan tempat mengambil bag. Alvin membawa bag galas. Tapi Kirla yang mengada nak bawak besar-besar. Macam nak pergi bercuti pula.
"yow wassup bro"sapa seseorang yang duduk bersandar pada badan kereta.
Kirla pandang dengan menyampah sekali.
"sorry we have our drver here.."kata Alvin dan terus melangkah menuju ke sebuah kereta Alphard di belakang kereta gerangan tadi.
"Kirla kau naik dengan aku"kata gerangan tadi. Sejujurnya kata-kata dia lebih kepada arahan.
"sorry..kita datang sini sebagai client and partner..jadi kita tak ada kaitan apa-apa selain tu"kata Kirla kemudian dia terus melangkah masuk ke dalam Alphard tadi.
Alvin hanya menonton saja drama depan mata dia tu. Malas nak ambil kisah.
"jalan"arah Kirla.
Warlin sempat mendengus sebelum dia membolosi kereta milik dia. Dia pun mengikut kereta milik Kirla dari belakang menuju ke sebuah Villa yang besar di kawasan Singapura.
"we stay here tonight?"soal Alvin.
Kirla mengangguk.
"habistu Arlin tu?"soal Alvin lagi. Matanya merenung ke arah Warlin yang sibuk meneliti setiap inci Villa tu.
"entah dia"balas Kirla malas. Dia pun melangkah turun dari kereta.
"kau tak ada tempat tinggal ke macam mana?"Dia menatap bosan muka Warlin tu.
"la aku ingatkan kau nak tumpangkan aku"balas Warlin tanpa rasa bersalah.
Kirla menjulingkan matanya ke atas.
"so apa lagi?tak boleh nak pergi cari hotel ke?"Kirla menghalau.
"tumpang sini je lah..aku malas lah."
"lantak kau lah"balas Kirla. Kakinya melangkah masuk ke dalam Villa tu meninggalkan Warlin sendirian di luar.
Usai saja parkir kereta. Warlin pun turut memasuki Vila itu. Bag digalas dibahunya.
Masuk saja ke dalam Villa dia agak terpaku dengan dekorasi Villa itu yang menarik. Matanya melihat setiap sudut Villa itu yang di deko dengan syle British. Nampak elegan.
"aku tahu cantik..jangan tengok sampai macam tu sekali"Kirla mengejutkan Warlin dari terpaku melihat dekorasi Villa keluarganya.
"bilik aku mana?"soal Warlin.
"ambik je mana-mana"balas Kirla dan terus melangkah menuju ke biliknya. Dia perlukan rehat secukupnya sebelum makan malam.
YOU ARE READING
Kirla Delisha
RomanceKisah ini menceritakan tentang seorang gadis yang dipaksa kawin dengan anak kepada kawan ayahnya sendiri. Jadi dengan keterpaksaan dia relakan saja. Jadi pada awal perkahwinannya dia mengharungi banyak dugaan sehinggakan dia dimasukkan ke dalam hosp...