KAKI melangkah masuk ke dalam wad Alvin. Kirla terkejut apabila dia lihat katil Alvin yang sudah kosong. Dia laju melangkah memanggil doktor untuk bertanyakan keberadaan lelaki itu.
"mana Alvin?"soal Kirla risau.
Doktor Billie mengerutkan dahinya. Dia berlari menuju ke wad Alvin.
"where is him?"soal Doktor Billie sendirian. Dia memanggil jururawat dan bertanyakan tentang Alvin pula.
"he is missing.."kata Doktor Billie perlahan. Dia menunduk memandang lantai. Seram dengan pandangan tajam Kirla.
"what?!!!"jerit Kirla kuat. Dia berlari keluar dari hospital. Tangan nya tak berhenti mendail nombor Alvin. Tapi yang menjawab pangilannya hanyalah suara operator.
"heish aku tak nak cakap dengan kau lah bodoh!!"marah Kirla. Dia cepat-cepat memandu ke rumah Tan Sri Idham.
Setiba saja di sana dia mencari kelibat ibu dan ayah Alvin. Iya ibu dan bapa Alvin tinggal di situ sejak Alvin dimasukkan ke dalam hospital lagi.
Ketika sampai saja di ruang tamu dia bertanya tentang keberadaan ibu bapa Alvin kepada mak Jah.
"mak Jah mana mak dengan ayah Alvin?"soal Kirla termengah-mengah.
Mak Jah yang pelik dengan soalan Kirla terus mengangkat kening kirinya.
"kamu tak tahu ke?"soal mak Jah pula.
"tahu apa?".
"mak dengan ayah Alvin dah balik US dah tadi.."jelas mak Jah.
Kirla terus berdesup berlari keluar dari rumah. Nombor seseorang di dail. Setelah panggilan dijawab dari pihak sebelah sana Kirla terus menerjah.
"I need you to find Alvin!!"tegas Kirla. Dia terus mematikan panggilan.
Dia memecut laju keretanya ke lapangan terbang. Di dalam hatinya dia mendoakan agar Alvin tidak ke mana-mana.
"mana kau Vin?"soal Kirla pada diri sendiri. Dia terus memecut laju. Lampu isyarat yang sudah bertukar merah dia biarkan. Orang-orang yang ingin melintas jalan dia biarkan. Dalam kepalanya hanya ada satu tujuan saja. Alvin.
......
DI dalam pesawat Alvin membuang pandangan ke luar tingkap. Dia mengeluh kecil.
"are you okay?"soal ibu Alvin risau.
"I'm okay mum.."balas Alvin lembut. Senyuman palsu terbit dibibirnya.
"are you sure with what you did now?"soal ibunya.
"I'm sure..I know Ila will be happy with him."balas Alvin. Ibunya ditarik ke dalam pelukan.
"be strong okay."kata ibunya. Dia membalas pelukan Alvin.
Alvin kemudian membuang pandang ke luar tingkap semula. Rasa sebak di dada cuba dibuang jauh.
Kapal terbang perlahan-lahan bergerak di atas landasan nya. Ia mula terbang ke langit meninggalkan Malaysia.
......
"MISS Julia no one saw Alvin at airport..we've been find him for a week but we still didn't found him."kata seseorang dihujung talian.
Kirla terus memutuskan panggilan. Keluhan panjang terlepas dari bibirnya.
"arh!!!!!!"jerit Kirla kuat. Cincin dijari manisnya di pandang sepi.
"kenapa kau hilangkan diri kau Vin?"soal Kirla kepada cincin di jarinya.
Dia meraup kasar mukanya. Rambut yang kedepan di tolak ke belakang semula.
Keluhan dilepaskan. Dia tak tahu apa yang Alvin cuba lakukan.
"kenapa kau lari bila aku dah mula cintakan kau Vin?"soal Kirla sayu. Matanya mula mengeluarkan air mata.
"Ila.."panggil seseorang diluar pintu biliknya. Kirla mengesat kasar air mata.
"kenapa abang?"soal Kirla setelah membuka pintu. Dia berjalan ke katilnya semula.
"are you okay?"soal Khalif risau. Dia tahu Alvin dah hilang dari radar. Dia risau kalau-kalau Kirla jadi gila pula nanti.
"I'm okay.."balas Kirla pendek.
"jom turun makan."ajak Khalif.
"I'm not hungry."Dia melangkah masuk ke dalam bilik air. Dia tak nak diganggu oleh sesiapa pun.
Khalif turun ke bawah dengan keluhan berat. Wajah Murni dipandang.
"kenapa?"soal Murni hairan.
"saya risau lah dengan dia tu..haihh mana hilanglah budak Alvin ni."keluh Khalif. Dia mengambil tempat di meja makan.
Murni menghidangkan makanan kepada si suami. Dia pun tak tahu nak kata apa.
"awak tak ada minta tolong sesiapa ke untuk jejak Alvin?"
"hm ada..tapi dia cakap Alvin tak ada dekat US..kemungkinan yang dikatakan dia is Alvin dah tak duduk US."balas Khalif.
Murni mengangguk faham. Dia mengambil tempat di sisi suaminya. Mereka berdua menjamu selera sambil memikirkan masalah dunia.
........
"TAN sri I begging to you..please!!I still love Kirla.."pujuk Warlin. Dia melutut di hadapan lelaki tua itu. Sanggup dia merendahkan egonya demi seorang wanita yang di cintai.
Tan Sri Idham mengeluh perlahan. Dia menyuruh Warlin untuk bangun. Tetapi lelaki itu masih berdegil.
"Arlin wake up.."kata Tan Sri Idham.
"no until you give me another chance to protect and love your daughter until my last breath!!"balas Warlin tegas.
"okay I will give you a chance..but I want you to win back Kirla heart..if she still doesn't accept you I can't do anything.."balas Tan Sri Idham.
Warlin bangun dari melutut. Dia mencapai tangan Tan Sri Idham dan mencium lembut tangan lelaki tua itu.
"thank you.."kata Warlin. Dia melangkah keluar dari pejabat Tan Sri Idham dengan penuh semangat.
YOU ARE READING
Kirla Delisha
RomanceKisah ini menceritakan tentang seorang gadis yang dipaksa kawin dengan anak kepada kawan ayahnya sendiri. Jadi dengan keterpaksaan dia relakan saja. Jadi pada awal perkahwinannya dia mengharungi banyak dugaan sehinggakan dia dimasukkan ke dalam hosp...