ELINA kembali mengacukan pistol ke kepala Kirla. Picu ditariknya sambil mata menatap setiap gerak geri lelaki itu.
Lelaki itu mula memberhentikan langkahnya. Kirla menatap lama lelaki itu. Rahangnya diketap geram.
"jalan je.."arah Kirla mengikut gerak mulutnya.
Lelaki itu menggeleng perlahan. Dia tak sanggup lagi. Dia takut Kirla akan mati jika dia teruskan.
Kirla mengeluh perlahan. Dia perlu mulakan langkah untuk jatuhkan Elina.
Tangan Elina yang diletakkan dilehernya tadi dia tarik ke depan dan kepala ditundukkan. Belum sempat Elina menembak Kirla lebih pantas merampas pistol itu dari tangan Elina.
Dia mengacukan pistol ke arah Elina pula. Senyuman sinis menghiasi wajahnya.
"put your gun down!!"arah Kirla tegas kepada orang-orang Elina yang tak berapa nak banyak tu.
Mereka perlahan-lahan meletakkan pistol ke bawah. Kirla mengarahkan orangnya untuk mengikat orang-orang Elina.
Dia mendekati lelaki yang memakai hoodie tadi. Pistol Elina diberikan kepada lelaki itu.
"kau guna yang ni..aku ada satu lagi."Pistol dilemparkan ke arah lelaki itu.
Lelaki itu menyambutnya. Dia sempat melihat ke arah anak mata Kirla.
"thanks selamatkan aku tadi."Bahu lelaki itu ditepuk perlahan sebelum dia kembali berpaling ke arah Elina.
"kau salah cari pasal dengan aku Ena.."kata Kirla perlahan. Dia mendekati Elina. Dahi yang dipenuhi dengan darah dia biarkan. Darah mula menitik ke atas lantai.
"kau memang sial!!"maki Elina. Dia masih belum berputus asa lagi.
"Ila.."tegur Khalif. Dia baru saja dilepaskan dari ikatan cinta. Cehh. Saja je.
Khalif yang baru dilepaskan dari ikatan mendekati Kirla. Dia memegang kepala Kirla yang berdarah.
"biar abang selesaikan.."kata Khalif lembut.
"its okay."tolak Kirla.
Khalif mengangguk perlahan.
Elina yang melihat keakraban adik-beradik itu rasa menyampah. Dia masih cuba untuk membebaskan diri.
Kirla kemudian didekati Alvin. Dia memegang bahu Kirla. Kirla memandang wajah si tunang. Dia tersenyum kecil.
"ahh kau semua bodoh!!"jerit Elina tiba-tiba. Entah macam mana dia boleh terlepas. Dia mencapai selaras pistol dari lantai. Pistol diacukan ke arah Kirla.
Bang..
Bang..
Bang...
Tiga das tembakan dilepaskan oleh Elina. Kirla yang terkejut dengan semua ini terus memandang wajah Alvin yang sudah berada di depannya.
Alvin melorot jatuh ke atas lantai. Membulat mata Kirla.
Matanya menatap wajah Alvin dan Elina silih berganti. Otaknya tak dapat nak proses situasi sekarang.
YOU ARE READING
Kirla Delisha
RomanceKisah ini menceritakan tentang seorang gadis yang dipaksa kawin dengan anak kepada kawan ayahnya sendiri. Jadi dengan keterpaksaan dia relakan saja. Jadi pada awal perkahwinannya dia mengharungi banyak dugaan sehinggakan dia dimasukkan ke dalam hosp...